MTB-VM

PeZeta

Aktiv medlem
MTB-VM
Hur är det nu - total mörkläggning, eller går det att kolla MTB-VM på web eller obskyr TV-kanal någonstans som jag inte känner till?

Trots Kessiakoffs framfart lär det väl knappas röna intresse nog att klämma in resultaten på Text TV eller i DN resultatlista...Eurosport verkar inte heller visa något vad jag kan se.

Ett VM i mörker, eller....?

MTB-VM
Svaret på mitt mail till Eurosport kom blixtsnabbt

"Hej och tack för ditt mail
Ja, vi sänder ett sammandrag från mountainbike-VM, tisdag 11 september 08.45-09.45.
Hälsningar
Per Boström, Eurosport"

//Josef

MTB-VM
men vafan, han kör för ett stort internationellt team, o de kan inte skramla fram en cykel, vad som helst. visst, han kör bäst på sin egen hojj, men inte fan kommer ahn köra värdelöst bara för att han sitter på nån annan hojj. nått konstigt äre

MTB-VM
Är det rimligt att Kessiakoff inte provkört banan innan stafetten ?? Dessutom, en hoj måste väl gå att låna, åtminstone från sitt int.team ? Det är en ruskig besvikelse att man inte tar chansen när medaljerna finns inom räckhåll !!

MTB-VM
clnr skrev:
-------------------------------------------------------
> Enligt Cyclingnews så körde USA med en
> U23-cyklist. Vem har fel?

Ingen har fel (eller ja egentligen hade ju komisarierna fel, se nedan)... man kör med 4st åkare i stafetten och USA hade också 4st
Dam Elit
Herr Junis
Herr U23
Herr Elit

Bild på USA: http://www.cyclingnews.com/mtbphotos.php?id=/photos/2007/sep07/mtbworlds07/mtbworlds071/DSC0085

Men Enligt UCI:
Each national team shall be made up of 1 Man Elite, 1 Woman Elite, 1 Man under 23 and 1 Man
Juniors. However the following substitutions shall be permissible:
• Man Elite by Woman Elite or Man under 23 or Man Juniors or Woman Juniors
• Woman Elite by Woman under 23 or by Woman Juniors
• Man under 23 by Woman Elite or Woman under 23 or Man Juniors or Woman
Juniors
• Man Juniors by Woman Juniors.

Så jag förstår inte varför de inte kunde ersätta "Man Elite med Man under 23"

Senast redigerad av en moderator:
MTB-VM
Kan ju vara så att svenska laget redan lämnat laguppställning och vilken ordning de skulle starta.På UCI,s sida så står Sverige med följande lag och startordning.
Fredrik Kessiakoff,Mattias Nilsson, Alexandra Engen och sist Emil Lindgren. kanon lag.
Kan ju tycka att det är tråkigt för de övriga svenskar som i vissa fall var sista året i sin klass och fanns där i tid nu inte fick köra.
Som ledare borde man ha krav på uttagna att dyka upp minst två dagar innan för att få körA VILL MAN INTE SÅ SÄG DET O LÄMNA ÖVER TILL NÅGON ANNAN I TID.

MTB-VM
Jag skulle inte vilja köra VM om man fick mindre än 2 dagar på plats innan tävlingen, fan man vill väl reka banan mm...
Har ju frossa varje gång jag flyger till Mallorca med cykeln(numera non-stop, men trots det kom cykeln 1,5 dygn efter mig i våras).

MTB-VM
Fortsätter med fler besvikelser...

Mathias Nilsson och Niklas Gustavsson körde idag H-Juniorernas xc-lopp. Dock så fick de starta i sista startled pga att Sverige inte var seedade i VM från 2006 då vi inte hade någon deltagande. Hur värdelöst som helst. Hur kan man ens ha sådana regler i en klass där man maximalt kan stanna i endast 2 år? Det är ju så knäppt att jag knappt kan tro det. UCI-poäng borde väl med god marginal räcka för en seedning.

Det blev därför inga medaljerchanser idag och de båda slutade runt 25:e respektive 30:e.

http://www.cyclesport.se/nyheter.asp?newsid=11351&kat=0

MTB-VM
Vilka ruttna seedningsregler!!
Men, var detta något nytt?
Om man läser på cyclesport.se så verkar det ju ha kommit som en blixt från klar himmel att reglerna är så här. Man borde ju ha kämpat med näbbar och klor mot dessa regler ända sedan förra VM om man visste att det var så här!

Tycker också att Darvell borde fått köra!

MTB-VM
Grattis Danmark och Jakob Fuglsang, världsmästare i Herrar U23!
Starkt att slå Nino Schurter, men Jakob har ju kört väldigt bra i år, så det är ju inte helt överraskande. Dessa 2 gossar var tydligen ganska överlägsna.
Emil blev 8a, bra jobbat!

MTB-VM
där ser man, ja jacob är nog den i cannondale teamet som gjort störst framsteg senaste året. bra kört av emil ändå. 8:a ä inte illa alls om man tänker efter, även om pallplats hade varit trevligt.

o kolla, första vinsten i VM för nya scalpel :D
070907_fortwilliam_xc_u23m_fuglsang_winning_cannondale_overhead.jpg ht=600

MTB-VM
När det gäller staffetten är jag tämligen övertygad om att det var Fredriks beslut att inte starta. Klart som fasen att han får en ny hojj av cannondale om så är fallet.

När det gäller H-juniorernas race, skamligt egentligen. Men som så ofta är fallet med regler inom cykelsporten och seedningen så fungerar dem inte i verkligheten.

Kommisarier är aningen trångsynta ibland...

http://oscarbyhlinder.webb.se

Tillbaka
Topp