MTB-weekend

Crafoord

Ny medlem
MTB-weekend
Jag skulle vilja ha lite tips på bra ställen att åka till över helgen för att köra lite MTB. Bor i jönköping och skulle kunna tänka mig att åka ca 35 mil (bil) till nåt sjysst ställe för att uppleva bra cykling och storslagen natur. Är det någon som har ngt bra att rekommendera? Säfsen?

MTB-weekend
Snackar vi resa nu - eller under sommarperioden?

Kinnekulle...http://happymtb.org/forum/turtips/reviews.php?s=22&cat=0&hide=0
Vandrarhemmet i Hällekis funkar att bo på året om och om det är bra stigcykling du är ute efter är inte Kullen något dumt val.

Våra Happy-KK har gjort ganska många till övertygade Kullen-fans.

Curt

MTB-weekend
Kan rekommendera både Kinekulle och Säfsen, har själv varit i Säfsen den här årstiden och har du inte alltför massa otur med vädret så kan du få underbar cykling där. Är själv sugen på fara dit innan vintern blir på riktigt..

MTB-weekend
Just det, kom på att senast jag var där bröt jag axeln och var tvungen cykla typ tre mil med bruten axel för komma tillbaka till stugan. Men kan varmt rekommendera Akuten i Ludvika.

MTB-weekend
Det låter mindre kul. Men det känns tryggt att höra att akutsjukvården fungerar som den ska i dalarna. Bokade stuga i Säfsen idag så det får det bli nu!

MTB-weekend
Skulle rekommendera Kroppefjäll för er nästa tur, finns riktigt gott om fina leder att köra och dessutom bra boende i anslutning till området. Denna pärla ligger strax utanför Mellerud mitt emellan Vänersborg och Åmål. För boende rekommendera jag hel klart http://www.kroppefjall.com/ som har allt från vandrarhem till bröllopssvit (som jag faktiskt testade själv när det begav sig).
Som grädde på moset ställer jag gärna upp som guide och visar runt er lite, om inte mitt sällskap är önskvärt (era skitstövlar !) eller vill åka mer på egen hand fixar jag gärna en hög med kartor.

//Porath

MTB-weekend
qwert skrev:
-------------------------------------------------------
> Hoppas du får kul o att du slipper fara till Ludvika.

Hmpf!

Jag har aldrig varit till Säfsen (för att cykla), fast jag bara har några mil dit. Någon dag, fast det sägs ju vara rätt grusvägsmässig cykling och det lockar inte riktigt mig. Vore coolt om de vågade satsa och dra igång liften även sommartid, men det är ganska nära till Gesunda så...

Tillbaka
Topp