Mtbköp (ursäkta i förväg)
Då jag själv varit aktiv på forum där jag är hyfsad kunnig vet jag hur tröttsamt det är med samma frågeställningar hela tiden, men mina frågor har jag inte kunnat googla mig till så hoppas ni har överseende med mig.
Är ute efter en mountainbike som passar en glad amatör som mig, cyklar i huvudsak landsväg men vill ha ett alternativ till sämre dagar alternativt då man vill se skogen på närmare håll.
Vill inte ha billigaste instegsmodellen utan runt 12-15 k i budget.
Hur är eg skillnaden mellan sram och shimano? Förstått att det är skillnad i växelreglagen men inte på vilket sätt.
Xt, är det där man ska ligga på för att få duglig utrustning?
Samt xts motsvarighet i sram är det x7?
Har ni ngn att rekommendera? Måste erkänna att det blir svårt för mig att köpa ngt annat än bianchi men alla förslag tas emot ytterst tacksamt.
Är ute efter en mountainbike som passar en glad amatör som mig, cyklar i huvudsak landsväg men vill ha ett alternativ till sämre dagar alternativt då man vill se skogen på närmare håll.
Vill inte ha billigaste instegsmodellen utan runt 12-15 k i budget.
Hur är eg skillnaden mellan sram och shimano? Förstått att det är skillnad i växelreglagen men inte på vilket sätt.
Xt, är det där man ska ligga på för att få duglig utrustning?
Samt xts motsvarighet i sram är det x7?
Har ni ngn att rekommendera? Måste erkänna att det blir svårt för mig att köpa ngt annat än bianchi men alla förslag tas emot ytterst tacksamt.