Muc Off C3 värt?

Muc Off C3 värt?
Jag kör C3 Wet nu på det kladdiga delen av året och den funkar bra för mig. Samlar inte alls skit på samma sätt som den vanliga Muc Off Wet och ligger kvar efter 3-4 mil skitig, blöt och lerig skogstur.
Har provar C3 Dry i samma miljö med förhoppning att den skulle ligga kvar men den verkar tappa effekt efter någon mil i skiten. Men till sommarens torra turer så ligger den kvar för mina 3-5 mils turer och samlar ingen skit alls.
Har inte provat så många oljor men tycker C3 slår de Finish Line/Squirt jag testat och de brukar ju få bra renomé här.
Kan inte säga så mycket om hur bra de är för slitage då mina kedjor mer eller mindre alltid går i ganska blöt miljö och uppnår 0,5 i slitage efter 20-30 mil. Men jag märker heller ingen stor skillnad mot de olika oljorna men känslan är att C3 oljorna förlänger livet lite mer än de Finish Line och Squirt jag testat.
Så du påstår att oljan och dess egenskaper försvinner för dig efter 3 mils cykling i torra solskensförhållanden?

Muc Off C3 värt?
Så du påstår att oljan och dess egenskaper försvinner för dig efter 3 mils cykling i torra solskensförhållanden?
Lite gammal tråd men det jag skriver (menade) är att C3 Dry ligger kvar på kedjan under mina torra 3-5 mils turer och där funkar (funkade) den bra. Samma slinga höst/vinter/vår så var C3 Dry helt bortspolad efter bara någon mil och kedjan knakar och kärvar. C3 Wet däremot klarade runt 3 mil innan det märktes att den började ge sig. Båda C3'orna funkade skapligt får mig men jag tycket allt att slitaget var lite högt och priset lite för dyrt.

Numera har jag övergett MucOff helt och kör enbart med Peaty's sedan snart ett år tillbaka. Under den kladdiga delen av året kör jag med Peaty's Wet och under den torra Peaty's All Weahther Premium. Då de är blandbara så kan jag byta mellan dem beroende på hur sommarvädret ser ut. Ingen speciell kedjerengöring behövs heller (bara torka av efter vanliga cykeltvätten) och jag tycker att de ligger kvar mycket längre än MucOff och jag har ännu inte märkt att de gått torrt. Oftast efter en riktigt grisig höst tur så ser jag att oljan fortfarande får vattnet att pärla sig på kedjan efter tvätten.
Kedjorna (gör ju av med 4-5 kedjor varje år) går även minst dubbelt så långt innan de når 0,5 så jag har hittat smörjan för min typ av körning. :)

Tillbaka
Topp