Multitool??

winged

Ny medlem
Multitool??
Tjo.
Var precis ute och drog en repa i Ängården och naturligtvis så pajade ju kedjan när jag var absolut längs bort. I alla fall så hade jag väl redan innan men ännu mera nu bestämt mig för att inhandla nåt typ av multitool med bland annat Kedjebrytare, däckavdragare, ekernyckel och lite annat smått och gott. Tänkte att jag slänger ut en fråga på detta eminenta forum och försöker fiska lite tips. Så frågan lyder.. Hur många bultar är det i ölandsb... :0) jag menar naturligtvis.

Vad har ni för verktyg och är ni nöjda med dem?

Tacksam för tips

Lev väl
/Winged

Multitool??
Jag har Bundhaus 3-4-5 insex, Topeak kedjebrytare, Park ekernyckel och Tacx däckjärn, med mig. Fungerar bra med "riktiga delar" och väger samma som ett lättare multiverktyg. Man har inte alla verktyg visserligen, men dom man har fungerar toppen!

Multitool??
Topeak Power 22 tror jag den heter - det var den gamla klassiska Topeak Power 16 som levererades i ett praktiskt fodral tillsammans med punkakit & en liten kedjemojäng. Jag köpte den för många år sen & den funkar fortfarande lika bra, det enda jag kan anmärka på är den fåniga mejseln. Särskilt bra är kedjebrytaren. D.v.s. rekommenderas varmt!

Multitool??
the_TnT: Den tråden fick mig att köpa en Hummer och när den var restad så köpte jag lösa grejer (go Leo ;-). Kunde inte vara mer nöjd (som sagt)!

Multitool??
Jag och frugan kör båda med Topeak Alien och det har fungerat mycket bra. Tar lite plats, i Camelback eller under sadeln, och har dom mesta verktyg man kan tänkas behöva. Har ej däckavtagare men dom är ju gratis och kan tas med separat. Den har faktiskt räddat oss eller kompisar ett par gånger. Bl.a under en långtur på Porcupine i Moab där läget var lite förtvivlat.......

H

Multitool??
Winged,
Dra förbi Cykelcity i morgon. De har ett juste verktyg för 125 spänn på rean. Integrerat däckjärn var det t.o.m! (upptäckte det när jag pillade med den nyss)
Passa på och fråga efter ett växelöra också om du inte redan har det. Behövs inte så ofta men är bra att ha om växeln fått sig en smäll och det är 2 mil hem...

=)

Multitool??
dp: Just Crank bros däcksavtagare är jag sugen på, är den bättre än "vanliga" däcksavtagare? Så tycker jag att Crank bros multitool är så jäkla snygg.
Själv har jag däcksavtagare från Park tool och liten multisats med tre insex och en skruvmejsel och en platt skruvmejsel. Kedjebrytare kör jag med Topeak, för jag tror att de kedjebrytare som finns i multivektygen är för klena eller för pilliga och små. Jag har säkert lite fel, men en riktig kedjebytare funkar nog bättre.

Multitool??
Crossmax äger!,
Vet inte hur klena de integrerade var, men de såg stadiga ut och plasten var relativt styv. Återkommer efter första punkan och säger om de var bra eller dåliga. Fram tills idag har jag använt de där enkla stål-järnen från Biltema och det enda dåliga jag kan säga om dem är att om gummisnodden jag virat runt går av så ligger de och skramlar i väskan. Helt ok m.a.o.

Morsning

Tillbaka
Topp