Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BjornR sa:Topeak hexus II. Har allt man behöver inkl två däckavdragare.
Crossmax sa:Vilka torx-nycklar behöver du då? T25 är ganska vanlig, även T30 och T20 kan förekomma. Jag lyckades själv inte hitta något multiverktyg som hade såväl T20 som T25 och alla vanliga insexor, men jag kanske letade dåligt.
Crossmax sa:Vilka torx-nycklar behöver du då? T25 är ganska vanlig, även T30 och T20 kan förekomma. Jag lyckades själv inte hitta något multiverktyg som hade såväl T20 som T25 och alla vanliga insexor, men jag kanske letade dåligt.
emmer sa:Byt skruvar så allt har insex...
+1. Så enkelt egentligen.?emmer sa:Byt skruvar så allt har insex...
Går givetvis oxå lika bra.RN sa:...Eller så att alla har de torx du har. Torx är bannemig överlägset insex, har inte runddragit en torx (än).
Det finns miniverktyg som bygger på utbytbara bits. Fix It Sticks är en variant.Henrik83 sa:Crossmax sa:Vilka torx-nycklar behöver du då? T25 är ganska vanlig, även T30 och T20 kan förekomma. Jag lyckades själv inte hitta något multiverktyg som hade såväl T20 som T25 och alla vanliga insexor, men jag kanske letade dåligt.
Lite trådkapning.. Men finns det nån tillverkare som tillåter att man sätter ihop sitt eget lilla verktyg?
Apropå Philips-spår. Varför är philips-bitset i multiverktygen alltid fel storlek för växeljusterskruvarna? Alltid en halv storlek för stor känns det som.emmer sa:Går givetvis oxå lika bra.RN sa:...Eller så att alla har de torx du har. Torx är bannemig överlägset insex, har inte runddragit en torx (än).
Det skulle kanske tom funka med krysspår om det inte vore för att fel mejsel passar, och alla (även jag) ofta använder fel skruvmejsel vilket sabbar dom lika säkert som att regn kommer uppifrån.
eketjall sa:Apropå Philips-spår. Varför är philips-bitset i multiverktygen alltid fel storlek för växeljusterskruvarna? Alltid en halv storlek för stor känns det som.emmer sa:Går givetvis oxå lika bra.RN sa:...Eller så att alla har de torx du har. Torx är bannemig överlägset insex, har inte runddragit en torx (än).
Det skulle kanske tom funka med krysspår om det inte vore för att fel mejsel passar, och alla (även jag) ofta använder fel skruvmejsel vilket sabbar dom lika säkert som att regn kommer uppifrån.
ForesterGuy sa:emmer sa:Byt skruvar så allt har insex...
eketjall sa:Apropå Philips-spår. Varför är philips-bitset i multiverktygen alltid fel storlek för växeljusterskruvarna? Alltid en halv storlek för stor känns det som.emmer sa:Går givetvis oxå lika bra.RN sa:...Eller så att alla har de torx du har. Torx är bannemig överlägset insex, har inte runddragit en torx (än).
ceel sa:eketjall sa:Apropå Philips-spår. Varför är philips-bitset i multiverktygen alltid fel storlek för växeljusterskruvarna? Alltid en halv storlek för stor känns det som.emmer sa:Går givetvis oxå lika bra.RN sa:...Eller så att alla har de torx du har. Torx är bannemig överlägset insex, har inte runddragit en torx (än).
Om det är på Shimano du menar så är det för att justerskruvarna inte är Philips utan JIS.
marr sa:Apropå det, så är justerskruvarna på växlar det första jag alltid byter till insex. Tycker de är helt hopplösa.
NLC sa:marr sa:Apropå det, så är justerskruvarna på växlar det första jag alltid byter till insex. Tycker de är helt hopplösa.
Vart ifrån köper du ersättarne?
NLC sa:Gott, har några gamla som passerat bästföredatum...
Vilken tur att jag inte skrev kryss-spår. Då hade jag kanske inte lärt mig något nytt.ceel sa:eketjall sa:Apropå Philips-spår. Varför är philips-bitset i multiverktygen alltid fel storlek för växeljusterskruvarna? Alltid en halv storlek för stor känns det som.emmer sa:Går givetvis oxå lika bra.RN sa:...Eller så att alla har de torx du har. Torx är bannemig överlägset insex, har inte runddragit en torx (än).
Om det är på Shimano du menar så är det för att justerskruvarna inte är Philips utan JIS.
Pfaff sa:Jätte-OT; vem kör med mest udda skruvskalle?:)
DaK sa:ceel sa:Om det är på Shimano du menar så är det för att justerskruvarna inte är Philips utan JIS.
Finns det något multiverktyg med JIS? Och det heter inte Philips utan Phillips!
Pfaff sa:Jätte-OT; vem kör med mest udda skruvskalle?:)