MuniReport från Delsjön
Här är rapporten från söndagens (idag alltså) EF Muni Ride i Delsjön! :P

Vi spottade några glada mtb-cyklister.. undrar om ni var härifrån? *vinka*
Rundan vi körde var
Torp->Skatås->Brudarebacken->Härlanda Tjärn->Getryggen->Östra långvattnet->Västra långvattnet (upp, för att sedan cykla ner samma väg)->Lilla Delsjön->Bertilssons (och längre paus)->Österut längs ugglebäcken->Norrut längs ugglemossen->Norrut längs Långemossen tills vi kommer ut på Bohusleden->Bohusleden tillbaka till Getryggen->Getryggen->En liten omväg till Härlanda Tjärn->Stigen ovanför vägen bort till freesbeegolfbanan->freesbeegolfbanan->Torp
Rundans längd är approximerad av Kenny till 12-13 km, och tog 5 h och 30 min att cykla inklusive lite korta pauser och en fika vid Bertilssons! En riktigt fin runda med andra ord.. Mycket stökiga stigar och lite transportsträcka!
Här är lite bilder

Trial vid lekplatsen.. Rickard hoppar ett varv!

Bananätning på Getryggen efter att ha forcerat med fart uppför...

Lite nerför.. kul passage vid vindskyddet

Extremt brant berghäll vid Getryggen! Kolla lutningen jag har i de sista bilderna :P

En liten avstickare till en liten backe vid östra långvatten

Några hopp på en berghäll ovanför Ugglemossen. Först Ulph följt av Kenny och Rickard.. Kenny får till ett fint hopp!

Och till sist.. de obligatoriska picknickborden på vägen hem :P

Vi spottade några glada mtb-cyklister.. undrar om ni var härifrån? *vinka*
Rundan vi körde var
Torp->Skatås->Brudarebacken->Härlanda Tjärn->Getryggen->Östra långvattnet->Västra långvattnet (upp, för att sedan cykla ner samma väg)->Lilla Delsjön->Bertilssons (och längre paus)->Österut längs ugglebäcken->Norrut längs ugglemossen->Norrut längs Långemossen tills vi kommer ut på Bohusleden->Bohusleden tillbaka till Getryggen->Getryggen->En liten omväg till Härlanda Tjärn->Stigen ovanför vägen bort till freesbeegolfbanan->freesbeegolfbanan->Torp
Rundans längd är approximerad av Kenny till 12-13 km, och tog 5 h och 30 min att cykla inklusive lite korta pauser och en fika vid Bertilssons! En riktigt fin runda med andra ord.. Mycket stökiga stigar och lite transportsträcka!
Här är lite bilder
Trial vid lekplatsen.. Rickard hoppar ett varv!
Bananätning på Getryggen efter att ha forcerat med fart uppför...
Lite nerför.. kul passage vid vindskyddet
Extremt brant berghäll vid Getryggen! Kolla lutningen jag har i de sista bilderna :P
En liten avstickare till en liten backe vid östra långvatten
Några hopp på en berghäll ovanför Ugglemossen. Först Ulph följt av Kenny och Rickard.. Kenny får till ett fint hopp!
Och till sist.. de obligatoriska picknickborden på vägen hem :P
Senast redigerad av en moderator: