Musik när man motionerar BT Spotify?

matte70

Medlem
Skulle vilja slippa släpa med mig mobilen när jag motionerar.
Har en Edge 820 och en Garmin Fenix 3 HR. Ingen av dem har ju så att man kan spela musik.
Det ultimata hade varit en dedikerad mp3 klocka med bluetooth som jag kan koppla till mina trådlösa hörlurar. Vill inte behöva byta ut min Fenix 3 HR bara för detta. När jag cyklar kan jag ju ha med mig mobilen i sadelväskan, alternativt ryggfickan på cykeltröjan. När jag springer har jag inga sådana stora fickor. Vill helst inte behöva klistra på mobilen på armen heller.
Finns det några vettiga alternativ där ute?

midjebälte?

Bilagor

• 7129289267b040caab60af09cf2df87f-1.png
    7129289267b040caab60af09cf2df87f-1.png
    10.8 KB · Besök: 132
Jag kör flipbelt för löpning, funkar fint och jag gillar det mycket bättre än armhållaren jag körde tidigare.

sdx sa:
Karikari sa:
danne sa:
Det här kanske kan vara något för dig?

https://www.mightyaudio.co.uk/

+1 antagligen den billigaste lösningen.
Dom glömde en sak räckvidden på apparaten både wifi och blåtand har begränsad räckvidd.

Manicken skapar en offline spellista av din musik och därmed behöver du varken wifi eller bt koppling till mobilen. Möjligtvis Bt koppling till trådlösa lurar om man använder det.

Jag har en Mighty (skaffade en tidigt) och efter ett par iterationer av appen så blev det mesta ok, förutom batteritiden som är på gränsen till oanvändbart låg (3-4 timmar för mig). Funkar för gymmet om jag bara minns att ladda ganska ofta, vilket såklart inte alltid är fallet.

Praktiskt att slippa släpa runt på mobilen, men interfacet utan skärm blir sådär när man letar playlist och låt, och batteritidsproblemet gör det till en halvdan lösning för många användningsfall.

Har en Fenix 5 med Spotify, verkligen suveränt när jag joggar. Fast jag brukar aldrig uppdatera spellistorna så det blir alltid ungefär samma musik, fast det är skönt att slippa ha en stor mobil med sig på joggingturen.

Tillbaka
Topp