Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Vad lyssnar ni på när ni åker? om ni gör det? För min egen skull tycker ja det är gött o köra på en härlig playlist när man åker själv så man kan hitta flytet med hjälp av musiken..
Mycket thrashmetal i mina snäckor vid dessa tillfällen:)
Har jag musik hör jag inte eventuell trafik, på de partier där det är aktuellt, och i skogen hör jag inte... skogen. Vilket vore tråkigt. Så inga musiktips från mig vad gäller cyklingen tyvärr.
på motionshoj hemma är det mest hårdrock.. men i trafiken känns det lika intelligent att binda för ögonen o cykla som det är att plugga igen öronen med lurar.... men alla är vi olika en del tycker det funkar en del inte ;)
Rooskilj skrev:
-------------------------------------------------------
> Delar med mig av måndagens spinninglista, den
> funkar på en kortare runda.
>
> http://open.spotify.com/user/rooskilj/playlist/1xM
> hrWzn7iMvxXvC0K5jdv
Tack. Andra som har lite goa listor att lägga ut ? Kanske starta en ny tråd om det ?
Jag har musik i öronen, lite lagom sådär så att jag hör trafiken ändå. När säsongspendlare/fotgängare/bilister skriker efter mig blir det mest som ett mummel. Kanske att jag kan urskilja ett "idiot" eller "f'låt" ibland, men, det brukar vara lugnt.
alltså, det gnälls på att folk som cyklar lyssnar på musik... jag tycker att alla borde vara tvungna att ha orange reflexväst i trafiken och glasögon med inbyggda backspeglar samt att alla trafikanter, såväl fotgängare som cyklister, borde ha blinkers-implantat i händerna så man ser vart dom är på väg.
dessutom, om man ska tolka lagstiftningen i dom andra länderna, är det väl inte telefonpratandet i sig som vållar olyckorna eftersom handsfree är okey, utan det är handhavandet av telefonen... och i mina ögon är de flesta mp3-spelare relativt "handsfree"?
mattel skrev:
> alltså, det gnälls på att folk som kör bil
> pratar mobiltelefon ibland men det är OK med
> lurar i öronen på hela cykelturen?
Hade en period med kvälls-pushbike där minimalistisk techno av Berlinursprung på lagom volym peppade bra. Mkt Villalobosmixar blev det. Ang. att inte höra så smög sig en älg fram bredvid spåret och stirrade på mig, kan säga att jag blev rätt chockad.
Oggler skrev:
> När jag hojar så är det bara ett dån av
> fartvind i öronen. Vad har ni för lurar/snäckor
> som funkar under sådana omständigheter?
Jag hade ett halvt par KOSS (dvs bara högerluren) typ Earplug KEB24. Men de pallade inte med nötandet i cykelfickan och började glappa i kabeln. Men så kostar de ju inte så mycket heller.
andersen skrev:
> Helt fel att cykla med musik i hörlurar, det
> borde finnas straff för sådant!
Ska de som lagt en jädra massa stålar på deras bilstereoanläggning som kör dunka dunka också börfällas då ?
Har precis börjar med musik i öronen när jag kör distanspass på mtb, tycker det är kanon! Kör mina distanspass på rätt så ödsliga vägar, sen får man ha lite koll bak då och då. :)
Att cykla med hörlurar förstår ju vem som helst att det är förenat med direkt fara för livet.
Men hur är det om man sjunger själv, det borde väl inte vara lika farligt?
Dessutom är det miljövänligt då man inte behöver farliga batterier...
Hur många här kör en toppmodern familjebil? ...helt ärligt talat så är det ruggigt väl isolerat mot ljud utifrån... gissar att man uppskattningsvis hör ungefär lika mycket sittandes i en modern bil med stängda fönster som på en cykel genom en mp3-spelare på skapligt hög volym.
NLC skrev:
> Jag hade ett halvt par KOSS (dvs bara högerluren)
> typ Earplug KEB24. Men de pallade inte med
> nötandet i cykelfickan och började glappa i
> kabeln. Men så kostar de ju inte så mycket
> heller.
+1 eller +2.. Är inne på tredje paret nu. Det som stör mig är att "studioplugsen" har bytt material, dom nya håller bättre men är sjukt obekväma och åker enklare ur örat när man blir svettig. Har fått gå över till vanliga plugs.
jthuress skrev:
> andersen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Helt fel att cykla med musik i hörlurar, det
> > borde finnas straff för sådant!
>
>
> Ska de som lagt en jädra massa stålar på deras
> bilstereoanläggning som kör dunka dunka också
> börfällas då ?
captain8track skrev:
> fu manchu om det är nån form av styrka o
> intervall,
Jag lyssnar aldrig på musik i sadeln, dels för att jag gillar att höra o se vad som händer omkring mig och dels för att jag vill veta vilka faror som hägrar bakom mig.....
Men, när jag kör min politiskt inkorrekta Chevrolet Tahoe så passar just Fu Manchu's "King of the road" alldeles förträffligt!
andersen skrev:
> jthuress skrev:
> -----
> > andersen skrev:
> >
>
> > -----
> > > Helt fel att cykla med musik i hörlurar, det
> > > borde finnas straff för sådant!
> >
> >
> > Ska de som lagt en jädra massa stålar på
> deras
> > bilstereoanläggning som kör dunka dunka
> också
> > börfällas då ?
>
>
> Fast inte kör dom med hörlurar?
Nej....det är klart de inte gör. Men jag tror nog att det är likvärdigt då de trycker på med sina basar och kraftiga högtalare som om jag cyklar med mp3 spelare. Eller ?
Superskönt med musik i lurar när man hojar, jag kör med Koss porta pro.
Funkar galant och stänger inte ute trafikljud helt, plus att man enkelt drar bort dem från öronen OM man vill.
Ett stort plus är att det är superlätt att sätta tillbaka lurarna.
Gillar verkligen inte sådana som man stoppar in i örat, helt hopplöst när man råkar fastna med sladden lite och de ploppar ut.
Musiken jag lyssnar på är blandad, Bloodbath och Linda Bengtzing typ.
Enda Cyklingen jag inte provat att lyssna på musik till är nog MotionsDH/pushbike.
Jag lyssnar på ljudböcker när jag kör själv.
Fungerar perfekt hör trafiken ändå, tycker att vindbruset är så högt att det inte är någon skilnad om jag har proppar med ljudbok eller inte. Fördelen är att lysnar du på en spännande bok så vill man inte stanna när man närmar sig hemmet så det kan bli en extra runda.
darkforce skrev:
> en fråga bara, jthuress och Niko/Frost hur
> många backspeglar har ni på era cyklar?
Så länge jag orkar vrida på huvudet struntar jag i att sätta dit några backspeglar...