Muskelbristning i hamstrings

n_andersson

Aktiv medlem
Är det någon mer här som fått muskelbristning I hamstrings?

Har fått en mildare bristning tror jag.
Det small till rejält när det brast bak i muskeln men inte så mycket att det blev någon synlig grop eller knöl.

Gör ont när jag går och hugger till som kramp ibland när jag går i trappor eller råka vrida benet.

Hur lång tid brukar det ta ca innan man än tillbaka på cykeln igen?

Fick totalt cykelförbud tills att jag är helt smärtfri, annars kunde det tydligen gå riktig illa enligt Läkaren.

Är det någon mer här som fått muskelbristning I hamstrings?

Har fått en mildare bristning tror jag.
Det small till rejält när det brast bak i muskeln men inte så mycket att det blev någon synlig grop eller knöl.

Gör ont när jag går och hugger till som kramp ibland när jag går i trappor eller råka vrida benet.

Hur lång tid brukar det ta ca innan man än tillbaka på cykeln igen?

Fick totalt cykelförbud tills att jag är helt smärtfri, annars kunde det tydligen gå riktig illa enligt Läkaren.
Heter det inte ”baksida lår” ändå? Fick googla för att fatta var du hade skadat dig.

Jag har haft en muskelbristning men då på framsidan. Tror att jag kunde börja träna lätt utan smärta efter en månad, om jag minns rätt. Då handlade det förvisso om fotboll och jag var ung (typ 25 år). I dag är jag gammal (45 år) så det hade knappast läkt lika fort nu. Vet inte om det hjälper dig men..?

Senast ändrad:
Sånt är inte trevligt kyla på benen får muskel drag värmen brukar avlasta musklerna och sen vet jag riktigt om kost spelar roll ja ändra det mer allsidigt senare var mycket stå springa på jobbet hela dagarna i stenbrottet.

Yes. Har kört på rätt hårt i år, närmare 1000 mil och 370 tim cykelträning.

Började med varbergs sommargiro för ca 4 veckor sen, då gick det stenhårt. Kände lite ömhet bak i skinkan som jag aldrig känt förut. Tänkte att det kanske berodde på ny ram och sadel med lite annorlunda inställningar.
Träna på som vanligt och helgen efter det var det cykelvasan som gick stenhårt den med.
Helgen efter det var det grenserittet, 8 mil mtb stenhårt med pb. Och dagen efter det 9 mil gravel lika hårt.

En kort hård tur på onsdagen med.
Sen torsdagen efter det small det bara till bak i muskeln när jag cyklade sittande mtb uppför en riktig brant backe på lägsta växeln i skogen.
Kändes som en gummisnodd som gick av.

Läkaren trodde att det var del av muskeln eller senan bak I låret som brast pga överansträngning 😬

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp