mutter till sadelklämman?

glitch

Aktiv medlem
Skulle cykla, skulle bara skruva fast en sadel, tror ni inte jag lyckas tappa muttern till ena skruven på sadelklämman utanför garaget.
Borde vara lätt att hitta, en timme senare har jag gett upp. Puts väck, slukad av springorna mellan plattorna....

Var kan man få tag på en sån månne tro? eller tips på fulmek?

Det är en Manic dropper på en specialized epic. IMG_20240818_135622.jpg

Skulle cykla, skulle bara skruva fast en sadel, tror ni inte jag lyckas tappa muttern till ena skruven på sadelklämman utanför garaget.
Borde vara lätt att hitta, en timme senare har jag gett upp. Puts väck, slukad av springorna mellan plattorna....

Var kan man få tag på en sån månne tro? eller tips på fulmek?

Det är en Manic dropper på en specialized epic.Visa bilaga 719993
Ta en bild på den du har kvar , kanske nån har nåt liggande i lådorna….

Sargsprint bör ju funka, originalet ser typ ut som en sådan fast delad på mitten.
letade säkert totalt ytterligare en timme nu på seneftermiddagen men marken verkar ha slukat den....får bli ett besök på bauhaus då.
Verkar vara M6 på alla sargsprintar dock, tror det är M5...

Senast ändrad:
Thomsonprylarna kunde kanske funka, men 282 kr frakt från norge kändes så där? inser nu att ebay trodde jag var i Norge....får googla mer i morgon.

Då får du ta en islagsmutter och vika ner piggarna, klippa, forma ...

Bilagor

• Screenshot_20240819_084047_Chrome.jpg
    Screenshot_20240819_084047_Chrome.jpg
    21.5 KB · Besök: 20
Ibland blir det happy end ändå, skulle hämta lite redskap i garaget och när jag stod utanför tänkte jag jag kollar igen, vem vet.... tror ni inte jag hittar den nästan direkt, ganska långt ifrån där jag trodde den borde ligga. Så otroligt skönt faktiskt :)

Så ny cykel får vänta tyvärr ?

Ibland blir det happy end ändå, skulle hämta lite redskap i garaget och när jag stod utanför tänkte jag jag kollar igen, vem vet.... tror ni inte jag hittar den nästan direkt, ganska långt ifrån där jag trodde den borde ligga. Så otroligt skönt faktiskt :)

Så ny cykel får vänta tyvärr ?
härligt de löste sig för jag har inte hunnit in på verkstan o letat

Tillbaka
Topp