MX Jersey, Acceptabel mtb klädsel?

qvarne2

Aktiv medlem
Som ni kanske har märkt så kostar MX jerseys ungefär hälften av mtb jerseys. Av den anledningen så köpte jag 3 st. Nu till min fråga.
Blir man dömd i smyg ute på stigarna om man åker runt med färgglad MX jersey på överkroppen? Är det coolt? Är det töntigt?
Jag köpte en i riktig 90 tals stil. Med skrikrosa, gul, blå färger. Säg att jag har på mig denna ute på stigen och det kommer ett gäng XC-lycra åkare. Vem har rätt att peka och fnissa åt den andre? Jag tycker personligen att lycra är fånigare, just därför jag köpte dessa men. Jag är en färsking på mtb scenen och kan behöva sättas på plats ;)

En trevlig sak med stigcykling är att ingen bryr sig om din klädsel. Enda kommentaren jag har fått på mina kläder var på min XC skor när jag körde utför på brant parti. Men det var inte på utseende, men för att det kunde vara problematiskt när man behöver sätta ner foten. Köpte skor med mer grepp på häll inte länge efter det, men har också sett stigcyklister som är duktigare än jag köra med XC skor. Så kör som du vill.

MX grejer kan ju vara lite fladdriga annars så är det väl bara att köra. Funkar ju superbra i park om man ska ha skydd under.

De håller ju bra kvalitet faktiskt. En har även nätmönster under armarna för extra luft. Passformen helt perfekt. Hade inte fått plats med skydd. Det var fet rea på 24mx. De fulaste mest färgglada hade lägst pris så jag slog till. Tänker att de är så fula så det blir "roligt". Fick ju 3st för priset av vad en fancy FOX mtb jersey kostar. ;) Blir nog bra det här.

Du kunde ju ha köpt mtb jerseys på värsta rean också. Vi brukar köpa billiga tyska tröjor för en hundring styck och de är bra.

Tillbaka
Topp