MyWhoosh, ny (?) gratis trainerapp, någon som testat?

Bhutan låter ju käckt, och får mig att nästan plocka fram trainern. Någon som kört?

Jag provade nyss Buthan Outer Loop
Dryg två mil lång slinga med en uppförsbacke och en nedförsbacke (jag förenklar det nog en del 😉). Ingen brutal lutning på backen. Vyerna är lite lika Japan, men med en egen särart.

För en som inte orkar ta sig igenom allt brus på Reddit: funkar Zwift Play-kontroller på någon annan plattform än pc?

Hejsan, jag har försökt installera mywhoosh på ett flertal datorer (relativt gamla laptops), men varje gång kommer något felmeddelande att det inte kan installeras. Är det fel på installationsfilen eller ska man inte installera det från Microsoft store?

För en som inte orkar ta sig igenom allt brus på Reddit: funkar Zwift Play-kontroller på någon annan plattform än pc?

Kan det vara något?

(har inte själv provat, då jag inte har någon Zwift Play-kontroller)

Hejsan, jag har försökt installera mywhoosh på ett flertal datorer (relativt gamla laptops), men varje gång kommer något felmeddelande att det inte kan installeras. Är det fel på installationsfilen eller ska man inte installera det från Microsoft store?
Tjena, vill minnas att jag hade liknande problem när jag installerade det förra hösten men att det fanns två olika versioner. Om jag minns rätt hette den ena HD och funkade inte men när jag testade den andra versionen gick det. Nu var det ju ett år sen jag installerade det så minnet kanske sviker men det fungerar fortfarande för mig iaf.

Kan det vara något?

(har inte själv provat, då jag inte har någon Zwift Play-kontroller)
Utan att vara expert inbillar jag mig att det är en plugin för pc?
Jag kommer köra på iPad, eller på Apple TV om jag får tummen ur och köper en ny Apple TV 4K då min (i övrigt felfria) Apple TV HD tydligen är för klen.
Ironiskt om jag kör mywhoosh för att slippa pröjsa Zwift och det slutar med att jag slantar 1800kr för en i övrigt onödig Apple TV..

Utan att vara expert inbillar jag mig att det är en plugin för pc?
Jag kommer köra på iPad, eller på Apple TV om jag får tummen ur och köper en ny Apple TV 4K då min (i övrigt felfria) Apple TV HD tydligen är för klen.
Ironiskt om jag kör mywhoosh för att slippa pröjsa Zwift och det slutar med att jag slantar 1800kr för en i övrigt onödig Apple TV..
Ser ut att finnas som app till iPad

Kört detta trainerprogram i ett par veckor nu. Kör på en iPad monterad på styret.
Tycker att det kommunicerar snabbare med min trainer än vad mina tidigare lösningar gjort. Vet inte om det är inbillning eller ej, men jag är nöjd med hur det fungerar.

Kör bara intervaller på trainer, all annan träning sker utomhus.
Finns ingen anledning att betala för Zwift när denna programvara finns och är dessutom gratis.

Kört detta trainerprogram i ett par veckor nu. Kör på en iPad monterad på styret.
Tycker att det kommunicerar snabbare med min trainer än vad mina tidigare lösningar gjort. Vet inte om det är inbillning eller ej, men jag är nöjd med hur det fungerar.

Kör bara intervaller på trainer, all annan träning sker utomhus.
Finns ingen anledning att betala för Zwift när denna programvara finns och är dessutom gratis.
Kör du egenkomponerade intervallsessioner eller någon av MyWhoosh färdiga?

Laddade in ett förprogrammerat program nu i början för att testa om jag är nöjd. Skall kika hur det ser ut för att pilla till egna inom kort.
Jag har provat färdiga, någon färdig med inspelad "pådrivare" (coach), livesessioner (pådrivare och andra flåströstande humanoider)
Har även skapat egna eller modifierat färdiga.
Det jag inte provat är de färdiga träningsplaner som finns (typ 20 veckors plan med TT fokus)

Allt jag provat är tillräckligt bra för att fylla mina behov.

Förra inomhussäsongen körde jag min Garmin cykeldator som styrning av trainern.
För min del behöver jag egentligen ingen gubbe och "värld" att följa när jag trampar inomhus men det blir lättare för mig att se vad som är på gång i intervallpasset.
En iPad-skärm är både större och tydligare jämfört med en 530 att titta till när det är dags att ta i.

Någon som använder PC till detta, och kör med ANT+ dongle?
När jag testade i början så fungerade det inget vidare med den setupen vad jag minns så gick över till blåtand, men nu verkar mitt pulsband med BT ha gett upp så jag funderar hur jag ska göra... (mitt andra tror jag är ant+ bara...)

Lite samma för mig, "Gubben" är bonus. Skulle nog räcka med typ TrainerRoad-koncept även för min del.
Men nu blev det MyWhoosh. Mycket för att det är gratis och för att det har det jag behöver i utbud av träningspass.
Jag har nu kört det i snart två år och det hjälper mig att hålla igång under den kalla, snöiga och mörka delen av året.

När jag testade i början så fungerade det inget vidare med den setupen vad jag minns så gick över till blåtand, men nu verkar mitt pulsband med BT ha gett upp så jag funderar hur jag ska göra... (mitt andra tror jag är ant+ bara...)
Kan göra ett test. Har en ANT+ från Tacx som jag kan testa med.

I inställningar under equipment finns en knapp för ant+ som inte är aktiverad. jag har inte testat om det funkar men ska prova.

Har gjort ett försök nu med en PC med Windows 11 på. Vet inte om det beror på mina bristande Windows-kunskaper men jag får inte igång Ant+ i MyWhoosh.

Har gjort ett försök nu med en PC med Windows 11 på. Vet inte om det beror på mina bristande Windows-kunskaper men jag får inte igång Ant+ i MyWhoosh.
OK tack, om det nu är så så kanske man klarar sig utan att ha puls på skärmen, den ser man ju ändå på Edgen...

Senast ändrad:
Ant+ har alltid funkat för mig. Jag kör trainer på BT och puls på Ant+. Som @robbetobbe nämnde finns en radioknapp under inställningar som slår av/på Ant+.

Edit:
För att vara lite övertydlig så kör jag win10 och standardappen dvs inte HD.

Äsch!! 🫤

För mig fungerade det lyckligtvis.
1000008410.webp

Känns lite som LIV touren i golf det här med MyWhoosh, utbrytarna som gör det för pengarna :sneaky: (i detta fall för att spara pengar) hur många deltagare är det ungefär i dessa TdU-event? :unsure:

Känns lite som LIV touren i golf det här med MyWhoosh, utbrytarna som gör det för pengarna :sneaky: hur många deltagare är det ungefär i dessa TdU-event?
Just detta event, Ride Down Under, har inga prispengar. Men jag förstår din poäng.

Jag kören kl 19 och enligt resultatet var vi 237 stycken. Typ lika många igår samma tid, men under dagen har det varierat mellan 115 och 23 (upplägget är sex tillfällen per dygn)
Ride Down Under (MyWhooshInfo)

Nu ger jag upp mitt försök att köra mywoosh. Jag har kört över vintern, men jag har ofta problem att koppla upp trainern, och lika ofta vill inte gubben röra sig när jag trampar. Så nu får det bli Zwift ett tag.
Kanske testa nån app bara för intervaller och färdiga program, utan kartor och sånt?

Ja, tex trainerday är nog prisvärt. Jag kör själv trainerroad och det är extremt smidigt men kanske inte prisvärt

Nu ger jag upp mitt försök att köra mywoosh. Jag har kört över vintern, men jag har ofta problem att koppla upp trainern, och lika ofta vill inte gubben röra sig när jag trampar. Så nu får det bli Zwift ett tag.
Kanske testa nån app bara för intervaller och färdiga program, utan kartor och sånt?
Det enda jag har problem med är intermittenta "drops" på registrering av kadens och tryckt effekt, provade dock igår utan ANT igår och kopplade allt via BT och de enda gångerna kadensen droppade var när syltryggen inte orkade utan var tvungen att ta lite mikropauser.
Sen sket det sig lite med registreringen eftersom min laptop fick för sig att tappa uppkopplingen till wifit, men det fortsatte efteråt också och löstes med en omstart av routern, det kan iofs inte MyWhoosh klandras för.

Labbat en del med Gemini för att lägga upp en strukturerad träningsplan utifrån mina premisser, dvs planens längd, passlängd och fokus på pass.
När jag var nöjd med passen bad jag Gemini skapa ett pythonskript som skapade ZWO-filer för alla pass, namngett med veckonummer, passnummer och pass-syfte.
Fick ut ett antal filer som bara var att trycka in i kalendern i MW.
Funkade ganska smidigt.

Labbat en del med Gemini för att lägga upp en strukturerad träningsplan utifrån mina premisser, dvs planens längd, passlängd och fokus på pass.
När jag var nöjd med passen bad jag Gemini skapa ett pythonskript som skapade ZWO-filer för alla pass, namngett med veckonummer, passnummer och pass-syfte.
Fick ut ett antal filer som bara var att trycka in i kalendern i MW.
Funkade ganska smidigt.
Det är intressant. Jag manuellt kopierat från TR till barnens zwift. Kopierat som i ritat av... jo jag har programmerings bakgrund....

Det är intressant. Jag manuellt kopierat från TR till barnens zwift. Kopierat som i ritat av... jo jag har programmerings bakgrund....
Har läst lite programmering genom åren, mest på ytterst basic hobbynivå.
Gemini kanske inte ger finkod men för en så enkel export som att skapa zwo-filer är det skitenkelt.

Provade även att koppla en blåtandsfjärr: https://www.aliexpress.com/item/1005009814948071.html
Och skapade ett pythonskript som läser av knapptryckningarna och översätter dem till "I" och "K" som är knapparna för virtuella växlar i MW.
Blev lite yxigt men funkar hyffsat.

Senast ändrad:
Har läst lite programmering genom åren, mest på ytterst basic hobbynivå.
Gemini kanske inte ger finkod men för en så enkel export som att skapa zwo-filer är det skitenkelt.

Provade även att koppla en blåtandsfjärr: https://www.aliexpress.com/item/1005009814948071.html
Och skapade ett pythonskript som läser av knapptryckningarna och översätter dem till "I" och "K" som är knapparna för virtuella växlar i MW.
Blev lite yxigt men funkar hyffsat.
Jag har på sistone scriptat en del med copilot och det funkar bättre än förväntat.

Nu är det säkert mot licenseavtalet och jag skulle aldrig göra det men OM man skulle copy / paste ett screenshot från trainerroad så skulle svaret kunna se ut så här ungefär

Det stämmer inte exakt, kanske blir bättre om man antecknar lite i bilden. Kanske man kan spela in när man scrollar genom siffrorna med musen. Jag har inte frågat colpiloten om den gillar att kolla film

1769862132063.webp

edit.
Jo, det hade han gillat
1769862658705.webp

Tillbaka
Topp