Någon gått från 29er till 26a.
Tjena. Börjar fundera på att uppgradera o lätta min 26a men om jag ev går över till 29er så är ju alla komponenter bortkastade. Har undvikit att prova 29er för att inte drabbas av oerhörd GAS. Vet inte om skillnaden är enorm cyklarna emellan o jag tävlar inte heller. Motionsklass på långlopp är väl max vad jag ger mig in på men då som en sporre av mig själv. Dock hör man ju mest att folk som går till 29er är nöjda o inte vill tillbaka. Vad är era synpunkter storlekarna emellan? Ännu intressantare, är det nån som gått tillbaka till 26a?
Är övertygad att jag själv är största begränsningen för att åka fort och att det går bra att åka fort på bägge storlekarna. Billigast vore ju att uppgradera med lättare hjul o övriga rörliga komponenter på nuvarande cykel o lägga resten av tiden på träning. Samtidigt så har man ju en förmåga att vilja köpa sig till prestanda.
Vad är era synpunkter. För o nackdelar med 26 - 29 o blir åkningen roligare på ena eller andra? Blir skillnaden verkligen enorm, tveksam om jag verkligen märker det på några minuter utanför en cykelaffär eller om jag bara skulle köpa på hype o reklamtrycket???
Hjälp mig reda ut detta
// Magnus
Är övertygad att jag själv är största begränsningen för att åka fort och att det går bra att åka fort på bägge storlekarna. Billigast vore ju att uppgradera med lättare hjul o övriga rörliga komponenter på nuvarande cykel o lägga resten av tiden på träning. Samtidigt så har man ju en förmåga att vilja köpa sig till prestanda.
Vad är era synpunkter. För o nackdelar med 26 - 29 o blir åkningen roligare på ena eller andra? Blir skillnaden verkligen enorm, tveksam om jag verkligen märker det på några minuter utanför en cykelaffär eller om jag bara skulle köpa på hype o reklamtrycket???
Hjälp mig reda ut detta
// Magnus