Någon har skruvat på cykeln... :(

en cykel som man inte har moddat eller köpt en massa icke orginal delar till fungerar oftast dåligt om det är en billig cykel, men är man skit så behöver man inte någon bra cykel;)

Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> ja men du är nybörjare och kan inte ett skvatt om
> cyklar.
> - happy konspiracy - Daa Shit!
> Och kolla in min film :)
> t !x M++ H+ V- Mt++++ Mu Pt----
Kan du då förklara för mig varför Crescent edge ETC 700 skulle vara så dålig då?

dj dirt skrev:
> hmm siter det en sr suntor på den, vilken sort
> växel system är det på den??
>
> mitt liv är som att kolla på en rigtigt läskig
> skräk film;(
Borde inte du veta det innan du dömer cykeln? Det sitter Shimano Deore fram och bak.

ja men siter det en sr suntor på den så kan den vara dåligt, men diore duger om du inte ska köra så hårt me den, det är den billigaste shimano växel grupen som jag skulle rekomendera;)
va betalade du för den dära cykeln då??

dj dirt skrev:
> ja men siter det en sr suntor på den så kan den
> vara dåligt, men diore duger om du inte ska köra
> så hårt me den, det är den billigaste shimano
> växel grupen som jag skulle rekomendera;)
> va betalade du för den dära cykeln då??
>
> mitt liv är som att kolla på en rigtigt läskig
> skräk film;(
5995:- eller 5998:- Ett bra pris enligt mig. Cykeln var då prissänkt med 1000:-

Senast redigerad av en moderator:
Oskar_ skrev:
> tycker detta andas forumtroll delux,
>
> annas så är det jävligt synd om honom.....
> - happy konspiracy - Daa Shit!
> Och kolla in min film :)
> t !x M++ H+ V- Mt++++ Mu Pt----

Mata inte trollet då!

Kan vi inte få upp en skylt, som på zoo: MATA INTE TROLLEN
argument.jpg

Edit: fick inte till bilden på första försöket

Din cykel är säkert utmärkt för dig! Man behöver inte ha en dyr cykel för att ha kul! Själv kör jag omkring på en upphottad 6700kr cykel ifrån 98 och trivs alldeles utmärkt! Cykling är vad man gör det till och inte vad man har för prylar. Så länge prylarna fyller sin funktion så är dom alldeles utmärkta. Att sedan Oskar_ är prylbög-deluxe och inte har någon direkt omvärldsuppfattning är en helt annan femma!

Jag skulle inte bry mig om att skaffa originalprylar till min cykel i dagsläget, men när jag väl köpte den 98 och drog sönder min styrstam klantigt nog efter några månader så var jag väldigt mån om att skaffa en likadan.

Så mitt råd till dig är att om du absolut vill ha likadana prylar som satt på original, gå då till tillbaka till inköpsstället och köp nya, eller be dom beställa. Dessutom skall du be dom kolla på dämparen! Det är svårt att ge några konkreta tips utan att se på dämparen...

/Erik

Crescent tappade sin status när man tog bort highend delen av sortimentet, Cycleeurope ville att endast Bianchi skulle ha fina cyklar innom koncernen.

När dom blev uppköpta och slutade att göra highend cyklar. Jag vet inte exakt när, men Oskar_ vet säkert! Men Cresent har varit ett fint märke förut ja. Även om jag inte är någon större fantast av deras färgväl och geometri, men det ser då inte riktigt lika illa ut som Bianchi;) Smaken är som baken, tvådelad och hårig!

/Erik

Så går det när det ska globaliseras. tack för dom fina svaren. Är det fortfarande ingen som vet vad ett VP-topplock kan beställas över internet?

Det är onödigt att beställa topplocket över nätet då det inte kostar många kronor och istort sett alla handlare borde kunna ta hem det.

Drifter skrev:
> Enduro! Har du långt till din lokala cykelhandlare
> där du köpte cykeln eller?
>
> /Erik
>
> __________________________________________________
> ______________
>
> Jag köper gärna dina icke hydraliska Dual Control
> reglage!
Nej, men jag tänkte vara lite smidig och beställa hem grejorna själv, och cykla in med cykeln i vår för att låta dom titta på dämpningen. Det är en dryg väg till Sportex...

Men ta bussen då eller taxi eller tigg skjuts av någon(det verkar som att du inte har körkortsåledrn inne), det finns otaliga sätt att ta sig någonstans om man inte orkar cykla, slöfock:P

Ta kontakt direkt med http://www.cycleurope.com då! Här är lite kontakt uppgifter!

Cycleurope Sverige AB
Birger Svenssons Väg 28
SE-43282 Varberg

Phone: +46 340 86000
Fax: +46 3 40 86210

Du kanske kan be dom skicka prylarna direkt och även få svar om dämparen om vad som gäller för garantin osv.?

/Erik

Anders G skrev:
> Men ta bussen då eller taxi eller tigg skjuts av
> någon(det verkar som att du inte har
> körkortsåledrn inne), det finns otaliga sätt att
> ta sig någonstans om man inte orkar cykla,
> slöfock:P
När jag ska dit så vill jag ha med mig cykeln också. :)

Hur långt har du till Sportex då? Ring till dom och be dom beställa om det är så jobbigt att cykla dit! Hur svårt kan det vara! Se det som ett utmärt tillfälle att få cykla, inte som någon jobbig pendlar tur! För du tycker väl om att cykla??

/Erik

Drifter skrev:
> Hur långt har du till Sportex då? Ring till dom
> och be dom beställa om det är så jobbigt att cykla
> dit! Hur svårt kan det vara! Se det som ett utmärt
> tillfälle att få cykla, inte som någon jobbig
> pendlar tur! För du tycker väl om att cykla??
>
> /Erik
>
> __________________________________________________
> ______________
>
> Jag köper gärna dina icke hydraliska Dual Control
> reglage!
Det är trevligt att cykla. Jag har nu mailat till koncernen, och hoppas att jag får dom nya sakerna gratis hem till mig.

Det är ett hemskt ställe Cycleurope, massa flaggor i en hemskt ful färg som pryder hela området.

ed... nått med B står på... aldrig orkat läsa hela dock

kan vara, ska kolla, åker förbi imorgon.
Färgen för dock tankarna till nått som stått för länge i kyslkåpet(1-2 månader efter det första gröna stadiet av köttfärssåsen) ;)

rejser! Jag hävdar starkt att du skall för ditt framtida välbefinnande ta långa omvägar runt det det där stället! Se bara på hur Oskar_ har drabbats av det där gröna möglet!

/Erik

extra tydligt på följande bild, bara huvudet kvar, som någon b-skräckfilm från 80-talet
"attack of the celeste molding-thingy"

file=1368

ed: oj vad trött jag känner jag börjar bli....

Ett elände det här med dygn.

Men när iCal säger labb kl 0800 och man är pigg som en lärka <6h innan är det väl lika bra att
gå och lägga sig efter labben vid 10-snåret?

labb.png

ohh Ada labb kl 8... mumma
själv har man inte föreläsning förrän 10. kompilatorkonstruktion... inte så sugen just nu precis
har ju inte kommit upp innan 11 på hela veckan. hur vrider man tillbaka dygnsrytmen?

Vi får nog börja köra pannlampsturer såhär dags Neo.

Kompilatorkonstruktion minsann. Där ser man.

11.00 börjar ju en vanlig dag. Då har ju alla jobbigt morgonpigga människor slutat terroriseras genom att hämta
morgontidningar, väsnas med brödrostar, skramla med kaffekoppar och sjunga falska toner i duschen.

Lagom tid för att gå upp med andra ord.

Senast ändrad:
haha ja det skulle passa. nog ganska tommt och fint i skogen nu. inga eländiga hästar iallafall, bara deras efterlämningar...

Jag tycker verkligen synd om Enduro, OK jag va elak igår, men vaför i helvete ska du ha "orginal" ofina grejer som kostar lika mkt som fina grejer på cyklen? det kommer inte bli nåt samlarvärde i hojen precis som gör att det ska sitta orginalgrejer, och det är inte heller som i bilvärden att orginalgrejer är det bästa, speciellt inte på billiga snikcyklar....

angående dethär med cycleurope och crescent och deedär, fram till 2002 gjorde crescent fina cyklar, sen 2003 blev cycleurope till tror jag och då fick dom fina crescent ramarna bianchi lack, även om det va crescentar! alltså dom ville inte att crescent skulle ha fina cyklar för då skulle dom kunna konkurera med bianchi, och det ville dom nartuligtvis inte.

så är det typ.

Det är en princip-sak.
Han ska byta när han själv känner för det, inte när någon klåfingrig snubbe snor hans prylar.
Hade någon snott mitt täcklock som det står kona på hade jag blivit sur, sett till att få tag i ett likadant. Sedan om jag väljer att byta senare är det helt ok, men på mitt initiativ.
Princip-sak helt enkelt
:)

Det här dygnet har Oskar_ lyckats formulera det hela ganska bra. Det finns liksom inget som heter Crescent original, som alla andra så köper de in allt. Och det mesta tillverkas av VP eller Kalloy.

Klart man ska hålla på principer, men då kan man väl välja en vettigare princip?

Tillbaka
Topp