Någon i Varberg?

Någon i Varberg?
blogtweeter1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Miss Lycka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tommy Prim bor i Varberg.
> Ok, vem är det?Kontaktuppgifter?

Jag tror att du kan se det om du söker på internet.

Någon i Varberg?
Jag är ofta i Varberg på helgerna och vill gärna ha sällskap.
Skicka ett pm eller mess med mobilnr så hör jag av mig nästa gång. Mobilnr finns i profilen.

Någon i Varberg?
MRobson skrev:
> Tommy Prim höll i en av de snabbare grupperna på
> ett lvg-pass med CK Wano förra året.
> Då hade jag inte en aning om vem han var =)
>
> blogtweeter1, jag kör gärna ett pass även
> utanför klubben nån gång om du hellre vill
> det?
> Vilken typ av terräng vill du köra?
>
> Tyvärr hittar jag inte jättebra i Varberg ännu,
> men det finns ju fina möjligheter med t.ex
> Varbergsbanan och mer CV-likt med
> Bockstenshalvan.
> På Trönningebjär går också att köra men det
> är mycket kuperat och bitvis söndertrampat av
> hästar.
> Vet att en del kör lite DH på en del sektioner
> där, är dock nära där jag bor så jag kör
> där ibland.

Det låter bra!
Jag gillar mest att köra asfalt, typ strandpromenaden och liknande.
Men även en del mindre kuperade stigar går bra.
Vad säger du om det?

När kan du isf?

Jag brukar köra 1-2 mil varje gång, mest på förmiddagen eller kvällen.
Kan i princip alla dagar i veckan, utom Söndagar.

Vi kan höras mer på Skype eller Twitter.
Jag skickar mina uppgifter i ett pm.

Någon i Varberg?
Luzen skrev:
> Jag är ofta i Varberg på helgerna och vill
> gärna ha sällskap.
> Skicka ett pm eller mess med mobilnr så hör jag
> av mig nästa gång. Mobilnr finns i profilen.

Det låter bra.
Har skickat ett PM åxå :-)

Någon i Varberg?
Bor på Göingegården och hänger gärna på vid tillfälle! Banorna vid sjukhuset och hundklubben är fina och man kan även sticka ut till Varberg Nord och vidare till Kärradal!

Ha det!

Någon i Varberg?
Ferre skrev:
> Bor på Göingegården och hänger gärna på vid
> tillfälle! Banorna vid sjukhuset och hundklubben
> är fina och man kan även sticka ut till Varberg
> Nord och vidare till Kärradal!
>
> Ha det!

Låter bra, du får gärna hänga på!

Har du Skype eller Twitter?

Någon i Varberg?
Jag bor på Göingegården och cyklar lvg. Kan cykla på vissa vardagkvällar och helger. Hade varit kul om man var några stycken som kunde cykla ihop ibland. Funderar på att gå med i CK Wano.

Någon i Varberg?
Tjena! Jo det verkar som att vi snart växer ihop med er. Kul med Vättern för din del. Själv planerar jag inte för något lopp i år. Jubileumsloppet ev om jag har tid. Siktar på att cykla Vättern nästa år dock.
Jag har börjat cykla lvg i år. Är riktigt rolig träning!

Låter bra det där med CK Wano. Det svåra är dock att ha tider att passa. Dock kan man ju cykla med dem när man kan helt enkelt.

12 mil är inte dåligt! Jag har bara cyklat 6,5mil som längst än så länge. Hade faktiskt planer på att cykla 10 mil idag men avbröt de planerna då det blåser så. I morgon har jag fullt upp men annars hade det varit roligt!

På vardagkvällar sticker jag ut vid 18-19-tiden och är ute drygt en timme.

Vilken fart håller du när du tränar och var cyklar du? Jag cyklar nästan uteslutande bort mot Skällinge och kör olika rundor där. Backigt men bra träning.

Själv cyklar jag mellan 26km/h-32km/h.

Någon i Varberg?
Okej. Låter intressant. Kommer skicka iväg ett PM nästa gång det bär av. Har också barn och då får det planeras för att få tiden till att räcka till.

Någon i Varberg?
MrRobsson:

Har inte blivit att jag hört av mig. Kom på det nu. Dock lite sent:) Vi är två som ska ut i morgon ca 6-7mil kl 7:30. Vi startar på Göingegården då vi båda bor där. Du får gärna hänga med om du känner för det och kan!?

Någon i Varberg?
God kväll! Absolut att vi kan köra någon dag. Det handlar om lvg. Men det kanske framgick?

Jobbar på vardagar så det får för min del bli kortare turer vid 18-tiden nu när det snabbt blir mörkt. Kan skriva här nästa gång vi ska cykla. Trevlig kväll!

Någon i Varberg?
Tja alla Varbergare!

Som alternativ till CK Wano och VbgMTB finns även en liten men naggande god Lvg-klubb. Team Djungelbrand Varberg med klubblokal på Göingegården :)

Vi har en FB-grupp där vi lägger ut info ang träningar, kör även mycket onsdagsträningar med CK Wano. Alltid med målet att knäcka Prim ;)

Vi har även en VR sub8- och sub9-satsning med 60 pers anmälda i dagsläget. Teamet körde på 08:06 i år.

Kul med så många cyklister på Göingegården!

//
Stallchefen

Någon i Varberg?
Tjena Rolf! Jag ska cykla Vättern 2013. Dock är jag långsammar än er. Siktar på 9;30h. Ska gå med i Wano nästa år har jag tänkt. Går det att träna med er någon gång nästa år? Hur långt och vilken fart brukar ni hålla på era träningar?

Ja onekligen kul med så många cyklister på Göingegården.

//Pär

Någon i Varberg?
MrRobson:
Ok förstår...två barn tar mycket tid!! Vet av egen erfarenhet:) Lycka till i ditt team! Säg till om du är intresserad av att köra någon gång nu i höst. För mig blir det nog mest helger nu eftersom vardagskvällarna blir kortare och kortare nu.

Någon i Varberg?
Nu är det vår och cyklarna börjar hitta ut på vägarna. Jag undrar om det är någon som är intresserad av att cykla någon dag. Jag och en polare cyklar ihop för det mesta men skulle vara kul med fler. Vi kör även med Wano men det är bara 1-2ggr/v.

Vi tränar inför Vättern och kör varierande rundor. Tänkt att köra längre rundor på helgerna om +8mil.

Någon i Varberg?
Tja!

Xavi = Pär, är det du som va hos oss på grannfesten för två år sedan när jag visade min tempohjälm ;) Du är varmt välkommen att träna med oss. Jag kan försöka leta upp dig på fejjan och bjuda in dig till vår grupp.

Har inte alls tränat så mycket som jag planerat pga av jobb och småbarn men börjar komma igång nu :)

//
Andreas

Någon i Varberg?
Hej Andreas! Japp det är jag, Pär:) har som du förstår börjat cykla sedan dess (dock utan tempohjälm:) Kul om vi kan cykla ihop! Blir gärna inbjuden i er grupp.

//Pär

Någon i Varberg?
Halloj
Har en kompis som frågade om jag känner någon som cyklar lvg i Varberg. Han nämnde ck Wano (eller nått likn)
Han ska dit och jobba nästa vecka (5-9/5-14) och tar med sin lvg-cykel och ville ha någon att hänga på. Han nämnde oxå nått om tempoträningar på onsdagar och såg rätt taggad ut ;) Går det att ordna?

Tillbaka
Topp