Någon med en svarv som kan göra 14 mm offsetbussningar

El Maco

Aktiv medlem
Hej!

Litet problem.. Jag behöver offsetbussningar till min öhlisdämpare där hårdvaran ska vara 14*22 mm. Men de återförsäljare jag hra varit i kontakt med gör bara bussningar till 12 och 12,7 mm i diameter... Så har någon en svarv och kan göra offsetbussningar mot betalning?

Har kontaktat TF tuned som påstår sig ha en supersvarv men de svarar inte på mail?...Eller finns det någon annan som tillverkar special. Offsetbushings.com gör inte det.

Varför ska alltid den mekaniska verkstaden vara lokal? Det är ju inte svårt att posta monteringshårdvara? Är det för att man inte ska posta vetelängd?

Framförallt undrar jag alltid var de där verkstäderna finns som tar betalt i vetelängder. I Stockholm har den affärsmodellen dött ut sen länge.

glitch sa:
Framförallt undrar jag alltid var de där verkstäderna finns som tar betalt i vetelängder. I Stockholm har den affärsmodellen dött ut sen länge.
Där är det väl sushi, eller något annat modernt, som gäller.

glitch sa:

Ja tänk dig själv. Skulle en random på gatan komma in på ditt jobb och ha hjälp med något "lite snabbt" som kanske tar 2h allt som allt... Blir man nöjd med en vetelängd då? ?

PM:a mått så kanske jag kan hjälpa dig. Beror lite på hur de ser ut och hur snabbt du behöver dem? Nästa vecka?

Fint! Jag har en kontakt i Stockholm som sannolikt kan hjälpa mig. Ska leta rätt på ett digitalt skjutmått så det blir så exakt som möjligt :) ingen panik egentligen mer än att jag vill provcykla ?
20190320_171657.jpg

Tillbaka
Topp