Någon som cyklar cube ams pro?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Funderingarna går åt heldämpat till hösten

Har sneglat och klämt lite på Cube AMS Pro. Givet priset tycks den har en bra spec vör mig. Gillar bla att den är horstlänkad. Radon tycks ha en i det närmaste identisk ram men med lite annan spec.

Någon som kör på Cuben här och som kan leverera lite erfarenhet. Nästan alla tester jag har hittat är på tyska så de är av begränsat värde för mig:-(
/Oscar

Har lusläst det testet (då det i princip är det ända jag har hittat). Gav viss bild av uppförandet. Vad jag framförallt skulle vilja få lite mer klarhet i är hur stryktåligt/servicevänligt länkaget är, speciellt över tiden. Resten av komponenterna är ju välkända och beprövade.

Jag har bestämt mig för att köps en AMS Pro. Var i kontakt med Sievert på Häggs för att höra om han kunde ta hem en och fick följande svar: "Jag pratade med fabriken tidigare idag och det finns 18" och 20" storlekar kvar. ( 20" 1 st )Vad som kommer till 2006 är ännu inte presenterat."

Om jag har tur så har Sivert lyckats få tag på 20''-arn åt mig, vilket skulle betyda att det bara finns 18'' kvar på fabriken. Vill man ha större ram får man nog försöka leta upp någon handlare som har denna på lager.

kia-1.jpg

Tillbaka
Topp