Någon som handlat av Cykelgear.se?

Tobbegubben

Ny medlem
Undrar om någon mer än jag handlat från cykelgear.se?
Inget negativt att säga utan bara positiv respons. Beställde på söndag kvällen och hade varorna på postkontoret onsdag lunch.
Snabbt marscherat och även till konkurrens kraftiga priser. :)

Japp, fast det är cykelgear.dk som står bakom (alltså ett danskt företag i grunden). Danskarna kan det här med cykling. Mycket snabba leveranser och bra priser.

Handlar faktiskt det mest därifrån på danska sidan då jag bor i Danmark och hittar du något billigare så matchar de faktiskt priset nästan på allt.(allt som jag har beställt hittills) Och har dom inte saken hemma så fixar dom det oftast. I alla fall på sram och RS...

Jeppe_E skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp, fast det är cykelgear.dk som står bakom
> (alltså ett danskt företag i grunden). Danskarna
> kan det här med cykling. Mycket snabba leveranser
> och bra priser.

+1
Brukar ha sakerna hemma på 2-3 dagar från beställning, trots att det skickas från Danmark.

Tänkt klicka hem ett par hjul på 50% rea men vart osäker, stod lite blandade omdömen på prisjakt.

Kanske ska ta och beställa då!

Har också handlat två gånger. andra gången returnerade jag en del av ordern, funkade bra. Man betalar returfrakt själv och får pengarna tillbaka till det kort man betalat med eller valfritt bankkonto.

Tack! Det var denna tråd som fick mig att vara säker på butiken!

Måste bara säga att dom har grymt snabb svarstid på mail, flera gånger dom svarat inom minuter.

Blev tillslut en beställning på ett par Reynolds 66 från 2014 som dom rear till halva priset.

Skickades 30min efter att jag la beställningen!

Senast ändrad:
Mitt rekord från beställning till att man fått mail om att det är packat och klart tror jag ligger på drygt 8 minuter. Onödigt snabbt nästan :)

Beställde ett gäng grejer förra veckan och fick hem allt nu. Inga konstigheter men jag måste verkligen credda dem för omtanken de visar när de plastar produkter som eventuellt kan läcka under transporten.

Riktig 5+ service!

IMG_20201207_181632.jpg

Har handlat två gånger från dom, varorna verkar skickas från Danmark och dom kör med någon miljövänligare modell av kartong som inte borde vara kartong..

Mitt paket såg ut så här, lite tunga saker som kassett, 1L rengöring, cykelstöd. Inget trasigt eller borta men trist att paketet såg ut som en påse skridskor och man blev orolig över att något hade fallit ur..

Bilagor

• 1221.jpg
    1221.jpg
    483.8 KB · Besök: 149
Har handlat två gånger från dom, varorna verkar skickas från Danmark och dom kör med någon miljövänligare modell av kartong som inte borde vara kartong..

Mitt paket såg ut så här, lite tunga saker som kassett, 1L rengöring, cykelstöd. Inget trasigt eller borta men trist att paketet såg ut som en påse skridskor och man blev orolig över att något hade fallit ur..

De skickar väl enbart med DB Schenker? Inte en av de bättre transportörerna. Så det kan ju ses som ett minus.

Undrar om någon mer än jag handlat från cykelgear.se?
Inget negativt att säga utan bara positiv respons. Beställde på söndag kvällen och hade varorna på postkontoret onsdag lunch.
Snabbt marscherat och även till konkurrens kraftiga priser. :)

Hej.
Har handlat flera gånger av dom, aldrig vart några problem. Har oftast beställt reservdelar som lbs har haft svårt att plocka fram, som nya bromsreglage, verktyg, oljor, kullager till svingen mm.

Ofta konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser.

Tillbaka
Topp