Någon som har en Specialized Enduro 650b?

durietz

Medlem
Anledning att jag frågar är dels för att jag skulle vilja testa den i förhållande till min Enduro 29a, och dels för att de tog slut direkt hos återförsäljaren när de släptes och jag skulle köpa min men jag inte sett någon som faktiskt har en. Har också hört rykten om att 29an dök i försäljning detta året i förhållande till 27,5an, till den milda grad att 29 skulle t o m skulle hänga löst inför 2016 (vilket vi nu vet inte stämmer), som som då vilket inte heller verkar stämma iaf i Sverige. Kan ju var så att Sverige är ett undantag pga terrängen och att fler 29or säljs här.

Det är väl någon dalaherre som kör en, vet inte om någon i sthlm gört dock.

Jag har svårt att tro att 650B'n skulle konkurrera ut 29". I mitt tycke är 29"an mer mångsidig eftersom den blir lite roligare på vanlig stig.

Ääää skit prat, 650b enduron äger:-) jag är dalaherren och är supernöjd nu när fox junket är borta. Vill du prov? Isf finns jag i södra dalarna, skicka pm.

Jag har en 650B enduro. Använder den dock endast till park (Åre/Hafjell) eller tävlingar med rejäl fallhöjd (Nesbyen/Åre/Trans-Provence). Där är den grym, och har i princip kittat min som en mindre DH cykel. Svensk stig kör jag alltid på min Stumpjumper 29. Hade inte köpt 650 enduro över 29 enduro om det vankas i majoritet svensk stigcykling.

Mikipedia: hänger inte så mycket i södra dalarna men skulle du få för dig att komma ner till Sthlm på något trevligt SBR eller en Happyride så vore det kul att känna lite på den.

Hade en Stumpjumper EVO 29a innan min Enduro så tänkte först byta till en Enduro 650b för att det skulle vara lite skillnad på hojarna och bytet skulle kännas mera värt, men var som sagt slut på lagret och i slutändan tror jag nog att 29an var det bättre valet då jag nöter min flesta timmar i Lidingös välstädade skogar. Var dock och körde JBP i helgen med den och den kändes riktigt bra där med, så skulle säga att cykeln är det bästa av alla världar för mig. Men som sagt eftersom jag inte jämfört med 650Bn så vet jag inte vad jag snackar om.

durietz skrev:
-------------------------------------------------------
> Mikipedia: hänger inte så mycket i södra
> dalarna men skulle du få för dig att komma ner
> till Sthlm på något trevligt SBR eller en
> Happyride så vore det kul att känna lite på
> den.
>
> Hade en Stumpjumper EVO 29a innan min Enduro så
> tänkte först byta till en Enduro 650b för att
> det skulle vara lite skillnad på hojarna och
> bytet skulle kännas mera värt, men var som sagt
> slut på lagret och i slutändan tror jag nog att
> 29an var det bättre valet då jag nöter min
> flesta timmar i Lidingös välstädade skogar. Var
> dock och körde JBP i helgen med den och den
> kändes riktigt bra där med, så skulle säga att
> cykeln är det bästa av alla världar för mig.
> Men som sagt eftersom jag inte jämfört med 650Bn
> så vet jag inte vad jag snackar om.

Jag är inte så ofta i 08land tyvärr, men åker jag dit åt skickar jag ett pm.

Tillbaka
Topp