någon som kan däck till mtb?

Emman

Ny medlem
Heeeeeeje! Är på jakt efter ett par däck till multisportcykeln. Har tidigare kört på hutchinson air python och dessa var jag mycket nöjd med. Dessa funkar bra både i lättare skogskörning, grus och asfalt. Någon som vet några liknande däck från Maxxis? Gärna med hög luftkammare för skön dämpning.
/emma

maxxis crossmark ä rätt lika python. lite bättre lerrensning (därmed inte sagt att det ä nå lerdäck), rullar bra o har bra grepp.

instämmer med Jensen. Jag kör UST-varianten av crossmark och de är de bästa däck jag haft faktiskt, funkar riktigt bra till det mesta.

Vilken typ av punka brukar du få? Med kevlar får du fortfarande punka av nypt slang, (genomslag) men risken för att något ska sticka hål på slangen genom däcket minskar.
B!

Emman skrev:
-------------------------------------------------------
> de är 2.1 "breda". Är inte det ganska brett? har
> för mig att pythonen var 1.95

python var väll ändå 2,0 eller på senare år kom de med 2,25 med, MEN det bör nämnas att du inte riktigt kan jämföra bredd mellan olika märken, ibland undrar man ju till o med om det inte skiljer mellan olika däck från samma tillverkare :D Python var/är väldigt breda för att vara 2,0. så maxxis crossmark 2,1 är på snudd smalare än python 2,0. men de ä så lika i bredd att det inte har nån betydelse om du frågar mig. dessutom så äre ju en av sakerna som va trevliga me python, stor luftkammare

Om du inte redan har lagt en beställning så har jag Crossmark kevlar att sälja. Både nya och lätt begagnade. Bra däck för snällare terräng som kommer att passa utmärkt till multisport.

Svara här eller sätt mail om det är intressant.

Tillbaka
Topp