Någon som kan hjälpa mig att få grepp om Thömus?

Johan025

Medlem
Hej! Ny här på forumet.

Jag har kommit över en begagnad racer av märket Thömus. Har själv aldrig hört talas om dem men har nu förstått att det är Schweiziskt. Racern har 105-komponenter rakt igenom.

Någon som har koll på Thömus eller har erfarenhet av det? Försöker skaffa mig mer koll på cykeln och om jag kan tänkas ha gjort ett okej köp. Tack!

Bilagor

• Screenshot_20230327_215228.jpg
    Screenshot_20230327_215228.jpg
    130.5 KB · Besök: 138
Spelar det någon roll om den redan är köpt?

Det är en vanlig linjecykel av ett vanligt etablerat märke, den är lika bra som någon annan 105 utrustad cykel.
Mest intresserad av att få koll på Thömus av ren nyfikenhet. Det verkar inte vara fullt lika etablerat som de stora märkena och känner ingen själv som cyklar på en (men är ganska grön på området) så hade varit kul om någon annan hade erfarenhet att dela.

105 är 105 sen om de står thömus specialized cube merida eller basso e lite skit samma men ja thömus e välkänt i schweitz o dess omnejd typ som basso och de rosa i italien medans de e typ okänt i norden

Spelar det någon roll om den redan är köpt?

Det är en vanlig linjecykel av ett vanligt etablerat märke, den är lika bra som någon annan 105 utrustad cykel.
eller också är den en stel best, eller underbar.

avgörs ju inte i någon större utsträckning av vad det sitter för komponenter på cykeln:)

eller också är den en stel best, eller underbar.

avgörs ju inte i någon större utsträckning av vad det sitter för komponenter på cykeln:)

Skillnaderna på instegscyklar med traditionell geometri gjorda av aluminium är rätt smalt. Sadelstagen ansluter på klassiskt vis. Tycker det är ut som en gaffel av aluminium med.

Vad de eventuellt skriver i sin katalog är inte värt så mycket imho.

Skillnaderna på instegscyklar med traditionell geometri gjorda av aluminium är rätt smalt. Sadelstagen ansluter på klassiskt vis. Tycker det är ut som en gaffel av aluminium med.

Vad de eventuellt skriver i sin katalog är inte värt så mycket imho.
nej marketing bs frodas även i schweiz:)

alucyklar har ju rykte om sig att vara lite döa och stela i känslan. men det behöver inte alltid vara så. har t ex en alu-pinarello från nittiotalet med stålgaffel. inte världens rappaste, men ffa väldigt komfortabel. brunnslock ignoreras, trots höga hjul.

nu har ju vår ts cykeln redan i sin hand och kan berätta mer om hur den känns. hur är den att cykla på johan025?

Tillbaka
Topp