Någon som kör 23-tummare från Cube?

HenkeN

Aktiv medlem
Söker med ljus och lykta efter Cube Elite 29 Super HPC men de är slutsålda. Har dock hittat en och annan i storlek 23 och undrar nu om en sådan ram kan passa mig som är 1.92 cm lång? Någon med erfarenhet av den storleken?

den är feeeet

Bilagor

• DSC_2314.JPG
    DSC_2314.JPG
    168.5 KB · Besök: 19
mattiasbacklund skrev:
-------------------------------------------------------
> den är feeeet

Nej men sluuuuuuta, jag blir alldeles tårögd

mattiasbacklund skrev:
-------------------------------------------------------
> sorry gråt inte..... tur att det regnar så att
> jag kan jobba.....hojen kan ju bli smutsig på
> däcken:(
>
> http://www.cube.eu/au/service/faq/faq-detail/artic
> le/how-do-i-determine-the-correct-frame-size/
>
> du ska alltså ha 21" (finns 22"?)

22" finns inte, 23" är nästa storlek med denna ram. Jag har en GTC Race idag och den är 20" för den ramen mäts lite annorlunda...

Alltså, jag blir inte riktigt klok på det här, när jag mäter innermåttet på benet (87 cm x 0.226 = 19.7) så verkar det som om jag snarare ska ha 19" än 21"...

Lägger mig i lite här,
Jag är 1.86 lång och har ett innerbensmått på 87cm, har varit och testcyklat 29:er för en tid sedan. 19" var perfekt! blev en Elite 29 för min del

Det är ju inte bara innerbensmåttet som spelar spelar roll i ett storleksval, men man kan justera med längre/kortare styrstam etc...

Hoppas att det klarnar för dig.

Jag är 1,92 lång med ett innerbensmått på 95cm!(utöver giraffben är jag även begåvad med orangutangarmar). Mina två 29ers(annat märke men ändå) har 20" resp 22" ramar och jag skulle aldrig sätta mig på en högre ram än 22:an.

Min cube ams 29 är 21", jag är 194 cm och har innerbensmått på 93. Rätt säker på att kulorna hade varit i riskzonen mot överröret på en 23". Jag är nöjd med min 21".

Tillbaka
Topp