Någon som provat Decathlons AM FIFTY S ?

Emil777

Aktiv medlem
Den har ju relativt bra pris. Decathlon brukar ha prisvärda grejjer är min erfarenhet.

Överväger att skaffa dottern en sån (150cm 12-åring) i storl S.

Komponenterna känner jag inte till i detalj, förutom sram-växlarna.

Hur får jag reda på vikt och geometri. Någon som sett någon bra länk ?

Eller ännu bättre, någon som har provat eller sett cykeln i verkligheten ?

mvh
Emil

Den har ju relativt bra pris. Decathlon brukar ha prisvärda grejjer är min erfarenhet.

mvh
Emil
Vanligtvis brukar ju Decathlon ha en geo-tabell bland bilderna. Många lär fråga efter detta, så den borde rimligtvis dyka upp inom kort.
Deras motsvarande HT har fått positiva tillrop här på Happy än så länge.

Den verkar ju bättre än den som en gammal kollega köpte från Decathlon, där det i det finstilta stod typ "Får inte köras i skogen, det är den inte byggd för, den ser bara ut som en MTB".

AM:en har ju en vettig spec för pengarna.

mvh
Emil
Den?

Finns den ens i stl. S?

Den fanns att beställa storl S i måndags men nu är det tomt igen ser jag.
(Köps det cyklar fortfarande så här sent på säsongen?
Nu ska väl många som förköpt sig sälja sina cyklar gissar jag. Eller kanske är det först efter Cykelvasan det sker.)

@mamme1 ja, den modellen har jag funderingar kring.

och jag inbillar mig att det finns cyklar l lager hos många tillverkare runt årsskiftet så just nu kollar jag på alternativ.
Drömcykeln för dottern tror jag är vpace27,5, eller bäst, hitta något bra begagnat.
men jag vill kolla på alternativ. (Det är ju kul att kolla på även om det inte är till mig själv ?)

Antar att ramen är likadan som till den här cykeln men bilderna visar olika storlekar som gör att de inte ser riktigt likadana ut. https://www.decathlon.se/mtb-am-100s-29-id_8586941.html
En kompis som är 160cm köpte en sådan i small och hon tycker den är för hög i stand over. Min Giant trance X i storlek medium är lägre.
Aha, bra input !
Dottern vill inte ha för högt ramrör (vem vill det?) Så Decathlonen verkar inte vara rätt val här.

För övrigt en väldigt prisvärd cykel. De som monterade cykeln på Decathlon verkade inte så kompetenta dock. Alldeles för kort hölje till växelviren till exempel som fick bytas samt en del andra mindre grejer. Värt att verkligen gå över cykeln noga innan man cyklar när man handlar där.

Tillbaka
Topp