Någon som vet om cyklar?

PAT-MAN

Ny medlem
Någon som vet om cyklar?
Hej!

Jag har testat och tittat på en hel del olika KONA hojar som jag tänkte använda till XC körning.
MEN! är det verkligen så att KONA's XC hojar (Kula PRIMO, Kula DELUXE, Kula 2-9, Kula SUPREME) håller måttet för nöjes åkning på seriös nivå?

Något annat märke som har prisvärda XC hojar inom budgeten 15000 - 20000:- får gärna rekomenderas.

SKOTT, GT har jag dock redan spanat på, men inte känt mig särskilt nyfiken.

OBS! Frågan är om KONA är bra eller inte på att tillverka XC hojar för lite mera seriös nöjes åkning?

TACK FÖR DIN HJÄLP!

//PATMAN

Någon som vet om cyklar?
Happymtb är ett forum med forumdeltagare som är begåvade med en mycket hög kunskapsnivå kring cyklar och cykling. De cyklar du nämner duger allihop alldeles utmärkt för seriös nöjesåkning. För övrigt; En god sed på nätet är att inte använda versaler i hela meningar eller enstaka ord för det uppfattas som att man skriker.

Någon som vet om cyklar?
Klart att dom duger alldeles finfint till det.
Giant är väldans bra cyklar med, speciellt i Sverige där Jaguarverken har distributörsrätten och dom har suverän servicevilja.

Någon som vet om cyklar?
Vad gäller Kona för seriöst xc finns nog en del övrigt att önska. Konas XC cyklar känns lite mer åt stig-hållet än vad många andra rena xc cyklar gör, tämligen flack gaffelvinkel och mer en tuta och kör geometri.
Är nöjes-åkning ut att åka stigar och flumma runt i skogen lite lugnt är dom däremot ganska bra.
Men som ren xc/eventuell långloppshoj kanske det finns de med bättre geometri.

Tillbaka
Topp