Något tricksigt med slangen?

Woodknocker

Aktiv medlem
Håller på rätt mycket med att pyssla med cykeln och tänker att jag ska göra allt rätt och man kan ju lära sig rätt om man tidigare har lärt sig fel.

Nu kollade jag latexslangen och där är ett väldigt mystiskt märke på den, ser nästan ut som att den kommer att ge med sig. Har sett rätt många mönster på människors latexslangar men detta var något nytt.
IMG_20210525_164042.jpg

Håller på rätt mycket med att pyssla med cykeln och tänker att jag ska göra allt rätt och man kan ju lära sig rätt om man tidigare har lärt sig fel.

Nu kollade jag latexslangen och där är ett väldigt mystiskt märke på den, ser nästan ut som att den kommer att ge med sig. Har sett rätt många mönster på människors latexslangar men detta var något nytt. Visa bilaga 491134
Ett solklart fall av att goatse har varit och hälsat på och besudlat din slang.

Kan det vara kladd från en gammal lagning? Typ klisterrester i däcket.
Du tror att jag lagar slangar? Har aldrig lagat en slang så länge jag har rejsat. Främst för att jag bara har fått en punktering i hela mitt racerliv men även för att risk reward ration på att laga cykelslangar är helt off.

I början var jag inte så nojig men har börjat bli det nu, ser ut som den kommer poppa. Typ att den är svag just där.

Du tror att jag lagar slangar? Har aldrig lagat en slang så länge jag har rejsat. Främst för att jag bara har fått en punktering i hela mitt racerliv men även för att risk reward ration på att laga cykelslangar är helt off.

I början var jag inte så nojig men har börjat bli det nu, ser ut som den kommer poppa. Typ att den är svag just där.
Vågar du cykla med en försvagad slang?

Nu kollade jag latexslangen och där är ett väldigt mystiskt märke på den, ser nästan ut som att den kommer att ge med sig. Har sett rätt många mönster på människors latexslangar men detta var något nytt. Visa bilaga 491134
Pumpa upp slangen. Blir det en bula vid märket, finns det en försvagning där.

ser det som miljömässigt olämpligt närmast omoraliskt att kassera en slang pga en lätt fixad punka. en som skrev något liknande som du i lennard zinns spalt i velonews fick sina fiskar varma:

Dear Lennard,
On discarding tubes with a hole in them vs. patching them; sometimes we do things that are not entirely logical.

But patching tubes instead of throwing them away is the ethical thing to do. Hard to understand for some people. And it just takes a minute or two of my time.

A special case is repairing a flat on the rear of a multigear-hub bike leaving the wheel on the bike. Getting out just the section of the tube where the hole sits and repairing it takes in total just a few minutes. Taking such a wheel off to replace the tube is a multiplicity of time consumed and amount of dirt on hands.

I do refurnish my worn cassettes as well — not much work at all, and quite easily performed. Not because I have to, but because I like it. But that is definitely outside the scope of most people. However, with cost for a new cassette now coming to hundreds of dollars that may come to a change. And that also is a friendly gesture toward our earth’s resources.
— Kai

Bara en punktering......du internetcyklar mest va? ?

Bara en punktering......du internetcyklar mest va? ?
Nope. Och den fick jag av att cykla på kantig småsten. På racer har jag annars aldrig fått det och jag vill tillskriva det min ständiga medvetenhet om vad som finns på vägen. Sen är jag rätt lätt, därför jag är så bra uppåt.

MIn cykel blir dock inte klar förrän jag har fått mina grejer sen ska jag ut ta massa KOMs det kommer bli en baggis med hjälp av vissa uppgraderingar såsom kolfiberhjul.

Tillbaka
Topp