Makten skrev:
-------------------------------------------------------
> bikeshorts skrev:
> ----------------------------------------------------
>
> Rumpel skrev:
> --------------------------------------------------
Som du insett det går inte att ha en cykel till allt, man måste alltid kompromissa med något tyvärr :(
Med större däck betyder inte 2,5+ tum downhill däck:), stirra dig inte blind med med angivelserna angående tum på däcken då en del kan vara 2.2 tum men ha bättre/större luftkammare än motsvarande 2,4 tums däck. Finns trådar här på happy där folk ger vilka mm i höjd och bred som däcken är i mellan olika tillverkare, oavsett vilket tum mått det står på de. Har du som jag kommer ihåg 2,0 tum, så bara att gå upp till 2,1 alt 2,2 ifall det går kommer ge skillnad.
Mitt råd är ännu att försöka använda materialet du har på bästa möjliga sätt innan köp av annan cykel. Men se det som att lära dig
1. bättre teknik (går det att undvika rötterna + annat med bibehållen fart?)
2. Ta dig lite tid till att se, vill jag fortsätta med det här och investera i en annan cykel?.
3. i vilket fall som behålla den cykeln du har (vid köp av annan), men komplimentera den med en sänkbar stolpe.
Tyvärr så stämmer klyschan n+1 om cyklar att ha ganska bra, problemet är bara att egentligen skulle man behöva en massa cyklar ;)
Sen om det du skriver är sant så utvecklas du ju, så framåt verkar det ju gå...
Sen om att kör med en icke typisk mtb sadel aka din lädersadel kudos till dig, det är ibland bra att ge fan i normer, huvudsaken är att du trivs med den och den ger något för dig, vilket den verkar ge, annars skulle du ju inte fortsätta att cykla?:)