Namnger ni era cyklar?

• Trådstartare Trådstartare LX
  • Start datum Start datum

LX

Ny medlem
Namnger ni era cyklar?
Och vad heter de? Eller är det bara jag som fortfarande är åtta år ung på insidan?

Min White (som blev stulen) fick av lätt insedda skäl heta Walter. Ersättaren är en Ridley, och jag funderar som bäst på om man borde döpa den till Scott. Fast då blir man ju nästa tvungen att skaffa en Scott och döpa den till Ridley.

Namnger ni era cyklar?
Mina cyklar heter Ada, Brita, Cecilia, Dalia, Felicia, Greta, Helena, Inger, Johanna, Karla, Lena, Margareta, Nora, Olivia, Patricia.
Min rallybil heter Alma.

Edit: Reservdelsbilen heter Vraket

Senast ändrad:
Namnger ni era cyklar?
Jag har en vidrig DBS som enbart existerar för att dra sonen i vagn. Den heter "bogserhelvetet". Övriga cyklar heter det som fabriken skrivit på dem.

Namnger ni era cyklar?
Jo då. Inte alla men några har fått andra namn än vad som står på.
Jag har Pinnen aka Härket, Farbror Blå, Canyoni (för att jag egentligen ville ha en Bianci fast det blev en Canyon) Sen har jag ju Ponnyn aka plastraketen och en tempo som inte fått något namn förutom det otympliga Columbus som står på. MTB Trek heter bara Trecken för jag har ju bara en och sen hade jag Järnladyn gammal astung damcykel med korg utan växlar men den blev stulen. Har inte fått någon ersättare ännu. Saknar den väldigt mycket.
Bilen heter Black pearl. :D

Namnger ni era cyklar?
Japp! Nummer 1-7.
Underlättar när man skriver in passet i cykelloggboken.
Skriver alla pass och data analog med penna i ett block.

Senast ändrad:
Namnger ni era cyklar?
bakväxel sa:
Japp! Nummer 1-7.

Ett vältummat anteckningsblock, eller ännu heller anteckningsbok, är inte att förakta:-) Minns hur jag använde ett sånt för bara nåt år sen när jag var ute och fotograferade analogt med mellanformat. Då antecknade jag slutartid och bländare för varje bild på varje filmrulle (det är bara 10-12 rutor). Boken ligger nu i pärmen med filmarken:-) Mycket trevligt att ta fram ibland.

OT, men kunde inte låta bli att hylla det analoga lite!

Namnger ni era cyklar?
Makten sa:
bakväxel sa:
Japp! Nummer 1-7.

Ett vältummat anteckningsblock, eller ännu heller anteckningsbok, är inte att förakta:-) Minns hur jag använde ett sånt för bara nåt år sen när jag var ute och fotograferade analogt med mellanformat. Då antecknade jag slutartid och bländare för varje bild på varje filmrulle (det är bara 10-12 rutor). Boken ligger nu i pärmen med filmarken:-) Mycket trevligt att ta fram ibland.

OT, men kunde inte låta bli att hylla det analoga lite!
Verkligen blir en pärm varje säsong så börjar bli några nu. Trevlig att gå tillbaka och kolla lite gammal analog data.
Brukar anteckna datum, vilken runda platser osv, väder vind och uppgifterna från datorn och hur kroppen kändes. Brukar även summera månaden och sedan året med lite tankar och funderingar och antal pass snitt per pass tid och mil.
Brukar ta 3-5 minuter att göra och blir lite nedvarvning efter man fått i sig något efter passet.

Namnger ni era cyklar?
staine sa:
För dom är killar.
Det tar emot lite grand att betrakta cyklarna som kvinnor, även om man älskar dem, med tanke på hur man rent fysisk närmar sig dem. Det måste kännas mer rätt för fruntimmer att betrakta cyklar som av motsatta könet och ge dem mansnamn.
Kanske kunde det kännas "rätt" om man som man döper hojarna till Jonas, Mark och Rikard, om nu någon förstår vad jag menar.

Min första cykel utan fotbroms och med över 10 växlar var så betydelsefull för mig att den fick namnet Stålvovven, fastän den är gjord av aluminium.

Namnger ni era cyklar?
Nix, döper inte mina ägodelar. Tillverkarna har redan gjort jobbet (Epic, Lux, Dawg Matic, osv). Vad är syftet med att döpa saker och prylar till människonamn?

Borde man inte döpa allt man äger i såna fall? T.ex. alla kläder (även enskilda strumpor), all mat man har köpt (frukt/grönsaker, mm), osv.

Namnger ni era cyklar?
Jorå, men rätt fantasilöst.
Hjullan 1 - skogscykeln
Hjullan 2 - vardagscykeln
Hjullan 3 - vintercykeln. Denna kallas även traktorn beroende på om det är plogat eller ej.

Namnger ni era cyklar?
Nä. Men var nära att döpa hunden till Lodur efter en cykel jag haft. Tycker fortfarande att det suttit fint på honom, men dåvarande flickvän la in veto o nu heter han ju vad han heter. (Tore. Tourette. Toremann. Flärpen. Lilleman. Plutt. Gumman. O några till.)

Namnger ni era cyklar?
Nja, som tidigare sagts, bara de med själ på något sätt.. Ibis HD3an heter Hängbuken och 45650n heter Dunderklumpen. Kul att se att fler kallar hunden för massor av grejer. Vår hund heter Master men kallas för Disaster, Retsam, Bubbis, Bubben, Bubba, Fåntratt, Plutto mm

Namnger ni era cyklar?
Ja, om jag byggt ihop den själv, för då har man ju en speciell relation till åbäket mot slutet! :)

Mina namngivna cyklar heter följande:

TrailTrakktor (GT lts 1000 ds)
The Monstermash (Cannondale M500 ombyggd till monstercross)
Scrapjack (ramsne Planet X Jack Flash)
D0g (NS Surge)

Namnger ni era cyklar?
Självklart. Men av nån märklig anledning har Canondalen inget namn, men Giant Reign har det. Den heter Fornjót. Helt i tradition med min gamla GT RTS som hette Gungner.

Namnger ni era cyklar?
kallar min MTB för cykeln, och skitcykeln för skitcykeln.

Vår 740 heter dock "gammelmormor" efter att mitt ex. hörde fel på gammelmormor och gammelvolvon, sen fastnade det.
Vi har nämligen en nyare v50 och en 740GL i familjen, så smidigare att säga gammelmormor/gammelbilen istället.

Tillbaka
Topp