Nån som cykler Cinelli Hobootleg?

Signeld

Ny medlem
Hej,

finns det nån på detta forum som kan dela erfarenheter av Cinellis touringcykel Hobootleg?

Är den värd pengarna eller borde en kolla annanstans för en stabil cykel som klarer cykelferier med pakning och pendling i al slags väder?

Mina funderinger går på om vävlager och hjul kommer hålla länga nog.

Planerar ingen galen resa, mest intresserad av att cykla i Skandinavien och Europa, men vill gärna ha en cykel som håller många år inden jag behöver byta delar.

Jag är 172 cm lång, och hittar ingen begagnade touringcykler i min storlek, men tipsa gärna om ni råkar se én sådan.

Allt gott

Det är garanterat en ändamålsenlig cykel. Personligen är jag väldigt förtjust i Kona och tycker att Kona Sutra ser fin ut. Där får du ju dessutom skivbromsar istället för cantilever :-)

Hej, det är definitivt en cykel gjord för touring! Cyklar själv på två Cinelli CX Zydeco och geometrin på dessa är outstanding med komfort och rörlighet men ändå snabba. Slå till på en hobootleg om du inte hittar något annat som funkar, det är ju du som skall sitta på cykeln och därför ska den kännas bra för dig oavsett märke, pris eller vad vi andra tycker.
mvh /C

Men är det någon av er som äger och använder denna cykel?
Den ser ju ut att vara bygd för mer än vad jag klarer själv just nu, men är nyfiken på kvalitén efter längre användning?

Verker också som att jag skulle hamna mellan storlek S och M. Om nån av er bor i Göteborg och kör på en av dessa storleker hade det varit kul att komma förbi och känna på den!? Annars får jag vänta tills jag har vägerna förbi Stockholm, där en butik säljer den.

Kona Sutra har jag också läst mkt fint om. Och Surley Long Haul Trucker.
Fundering förstätter....

Kolla Youtube klipp med Cinelli Hobootleg, de har kört genom afrikanska öknar och bergen i Anderna bland annat.....
Den kommer nog att hålla för lite skandinavisk touring och ge valuta för pengarna, men som sagt det bästa är att testa.
Jag köpte mina Cinelli cyklar oprovade, bara genom att checka måtten och höfta mot en befintlig cykel (lyckträff kanske, har långa ben och armar till liten torso) ;-D
Lycka till i cykeldjungeln
/C

Tillbaka
Topp