Nån som känner till denne kanadensare?

Ragge Hylsa

Aktiv medlem
Råkade på denne cyklist utanför Ikea i lördags. Han var inte direkt sugen på att snacka med mig men jag fick iaf plåta honom och hans hoj (som utan problem tar med sig 20 litet vätska...). Han ska tydligen befunnit sig ute på vägarna "the last 12 years" och sade sig ha hojat RAAM osv. Bekant för någon? Kanske man inte ska lägga ut bilder på folk hur som helst men tyckte det kändes ok eftersom han ändå är totalt maskerad.

DSC_4065.JPG

Två förslag från internet:
Steve - låter det egentligen rimligt att denne tv-legendar skulle duka under för en rocka? Skulle inte tro det, han cyklar eventuellt från sitt skattefiffel

Saddam - riktigt bra på att gömma sig. Har motiv att både fly och hymla med sitt ursprung

Bilagor

• 98A516E4-D3FC-4098-805F-A465C0A85462.png
    98A516E4-D3FC-4098-805F-A465C0A85462.png
    161.2 KB · Besök: 104
Hm, ser mer ut som en John än en Steve i mina ögon.

Jag skulle nog försöka hitta någon lista med kanadicker som kört RAAM och utgå därifrån om jag skulle försöka lura ut vem han är. Vet inte hur lätt det är att hitta en sån lista, men om man kan hitta en så kommer den garanterat att skära ner antalet kandidater rejält. Sen gäller det förstås att han verkligen kört loppet och inte bara följt rutten eller något dylikt.

Jag tror att det är den snubben som ska hem och couchsurfa hos mig imorrn. Han verkar totalknasig, men trevlig, i mailkonversation. Jag återkommer med mer information när jag har träffat honom :)

Karin_P sa:
Jag tror att det är den snubben som ska hem och couchsurfa hos mig imorrn. Han verkar totalknasig, men trevlig, i mailkonversation. Jag återkommer med mer information när jag har träffat honom :)
Ser fram emot det. Knasiga, couchsurfande, canadensiska cyklister är inte var dag det rapporteras om här!

Nä, det var nog Bastien. Om han hade en racklig cykel och cykelväskor tillverkade av blåa plastdunkar. Han couchsurfade hos mig i söndags.

Såg lite tungt ut, men hade ju uppenbarligen funkat i sju år.

Bilagor

• A6305A3C-C454-4102-8D84-003CE920E44F.jpeg
    A6305A3C-C454-4102-8D84-003CE920E44F.jpeg
    372.2 KB · Besök: 108
Två multiårscyklister på soffan inom några dagar! Är det en grej bland äventyrscyklister att besöka Sverige i slutet av augusti?

[1/2OT] träffade en långcyklande fransman för flera år sedan. Han använde ett paraply påstyret för att skydda sig mot regn när han var ute och cyklade.

Det fungerade tydligen för året efter hörde han av sig när han var tillbaka i Sverige igen.

GoranS sa:
Två multiårscyklister på soffan inom några dagar! Är det en grej bland äventyrscyklister att besöka Sverige i slutet av augusti?

Jag ser inget mönster. Den ena är på väg från ett besök på Lofoten och skyndar söderut för att hinna innan det blir kallt, den andra är på väg norröver. Kan ju vara så att det är först nu som jag är hemma från semestern och har möjlighet att ta emot alla långcyklister som har vägarna förbi Sverige :)

För övrigt kan jag rekommendera warmshowers.org, couchsurfing för cyklister. Det har bara varit trevligt folk jag träffat, en del lite kufiga måste erkännas, men även en del någorlunda normala. Jag bor lite trångt, i en etta med kök, men jag brukar trycka in dem på köksgolvet, och de som är under 160 cm kan sova på soffan. Tyvärr så ligger det ju i sakens natur att de flesta kommer långt bortifrån, så det är ju svårt att lyckas träffas igen. Men en vacker dag kanske jag får vägarna förbi nån polsk håla på landsbygden eller Melbourne eller Provence, och kan casha in en gentjänst från någon som slaggat på mitt golv.

Jag har bott på andras soffor också. Och träffat locals, fått ypperlig mekhjälp, ruttförslag, guidning, lånat cykel, snackat cykel, ätit massor, tvättat svettiga kläder, och fått en grand tour av byns alla vingårdar. Toppen helt enkelt. Lätt värt att långcykla bara för att få couchsurfa.

Ingen blev mördad den här gången heller. Mycket trevlig karl, inte fullt så galen som det kunde verka vid första anblick. Nu ska det cyklas Kapstaden-Kairo.

Bummer, dom där snubbarna verkar ha 3 ggr så mkt prylar som mig, jag cyklade just genom Europa, bara 7v den här gången, men ändå ....
.

Bilagor

• B32.jpg
    B32.jpg
    304.1 KB · Besök: 93
NickPick sa:
Vore även kul att veta hur någon ens får ihop ekonomin att driva lösdrift i X antal år. Lär ju vara dollardrain utan dess like.

Verkar finnas åtminstone två sätt som funkar.

Sätt 1: Dumpster diving, spela munspel på gatan och enstaka svartjobb i välbetalda i-länder. Spendera pengarna i billiga länder. Sägs att 2500 spänn räcker i ett år. Man får nog inte vara så picky med sina cykelkomponenter, eller med nånting annat heller för den delen.

Sätt 2: Jobba skiten ur sig med tolvtimmarspass sju dagar i veckan i några månader, och sedan leva på havregrynsgröt medan man cyklar några varv runt jorden.

C-dale sa:
NickPick sa:
GoranS sa:
Sju veckors cykling genom Europa ... när kommer RR:en?

+1.

Vore även kul att veta hur någon ens får ihop ekonomin att driva lösdrift i X antal år. Lär ju vara dollardrain utan dess like.

Du behöver nog läsa "Tuva cyklar långt" igen. https://happyride.se/forum/read.php/1/499338/page=1

Underbar tråd, om man bortser från idioterna som kommenterade främst på förstasidan. Turligt nog är det nog bara en av de som fortfarande är aktiv, och hanr inte slug än :)

Ja det kanske går att hålla sig flytande på väldigt lite pengar. Imponerande ändä.

Tillbaka
Topp