Nån som kör en GT Grade Alu?

AndreasVH

Aktiv medlem
Jag är nyfiken på hur mycket däck och skärm som får plats. Kan man klämma in 45 mm breda SKS Longboards med 32-35 mm däck under? Wiggles svenska kundtjänst påstår att det inte går, men ett och annat Googleresultat säger något annat. Har inget emot att gå lös med Dremel på sidan av skärmarna och trimma en aning om det skulle behövas. Jämfört med en CX kanske det är lite trängre mellan gaffelben och kedjestag?

Inte en alu men en plast. Jag har cyklotekets 45mm skärmar och just nu 35mm cyclocross speed däck. Problemet är ju att skärmar verkar vara en uselt genomtänkt produkt med en massa muttrar och skit på insidan skärmen som gör att det blir trångt.

Jag får plats med däcken men så fort jag åker ut i spenaten blir det trångt mellan skärm och däck, kvistar, lera och annat fastnar. Jag ska försöka höja skärmarna litet mer, jag tror det finns lite plats.

Med 28mm däcken som satt på från början fanns det massvis av plats.

Men jag vet ju inte om plast och aluvarianterna har samma mått.

Jo, de där stagen är ofta problem på skärmar. Har köpt tång och popnitar och tänkte flytta något av stagen på mina Longboards, eller helt enkelt byta ut dem. Det går att köpa lösa från Gilles Berthoud som verkar bra.

Också osäker på om måtten är samma, men tack för svar!

Tillbaka
Topp