Nån som kör Trial i Skövde med omnejd?

sunnbiker

Ny medlem
Tjenare, jag har precis inhandlat en Crescent Illions (sunn dekaler...) efter ca 2-3 års uppehåll från Trialåkandet. Det är riktigt kul även om sommaren inte direkt har varit som den borde...

Det vore förstås ännu roligare om man hade nån att åka med, det är ju inte direkt överflöd av Trialåkare nuförtiden men street i största allmänhet har ju vuxit sig starkt och säkert finns det några i lilla Skövde också!

Hör gärna av er här på forumet om det är någon som är intresserad av att skaffa sig en hojjpolare att skrapa knäna med ;-)

MVH. Johan

Trial är när man hoppar runt på cykeln upp och ner från saker, cykeln har oftast låg ram och brett styre. Icke att förväxlas med trail som jag har fått uppfattningen att vissa kallar vanlig mtb åkning.

Tjenare!
Vi är några stycken som kör Dirt och street ganska aktivt.
Visst borde det gå att åka tillsammans i stan. Alltid roligt när d dyker upp nya cykelintresserade.

Kör du mycket eller väldigt avancerat?
Det finns ju inga direkt uppbyggda trail anläggningar i Skövde.

/Sebastian

Hejsan!

Detta är typiskt, när någon med samma intresse dyker upp så flyttar jag! Har en Ilions och bor i Skara i två veckor till, sen blir det huvudstaden. Men skicka gärna ett PM med kontaktinfo så kanske vi hinner nåt?

Kalle

Kul, med intresse. Ska börja med att svara Sebastian Abelsson eftersom jag mycket väl vet vem du är (du vet nog vem jag är också), det var Johan Mannesson på denna sidan av skärmen. Jag körde ju en hel del MTB men efter jag la av med det så fick det bli Trial, jag körde mycket för ett par år sen men sedan sålde jag cykeln. Om jag inte minns fel så vart det din morsa som köpte min ram! Nu har jag iallafall inhandlat en Illions (jag som svor på att jag aldrig skulle gränsla en Crescent). Jag kör ungefär varannan dag och om det är avancerat eller inte är inte jag rätt person att avgöra. Det blir iallafall en hel del bänkar, trappor, drops och även en del flatland på en vecka!

Sen vill jag även svara KalleN. Det vore helt klart kul att köra nån dag! Det är upp till dig om vi ska cykla i Skara eller Skövde, jag tar bilen och kikar över. Men det vore bra om det blev en helg eftersom jag reser en del på veckorna..Jag är inte så hajj på Internet så du vet kanske bättre hur vi kan kontakta varann på ett bra sätt!

Fortsätt gärna att snacka Trial på denna tråd!!

örgelgörgel skrev:
-------------------------------------------------------
> trial är för bögar

bara för att du är kåt på någon bra trial cyklist.....

Jag skulle uppskatta om du skickar en video till mig så kan vi jämföra vem som cyklar fjolligast, jag vet vem jag satsar mina pengar på...

MVH. Johan

Trevligt Johan! Att det t o m är någon man känner till.

Alltid roligt att cykla tillsammans och särskilt attd et är någon som kör trial också. så blir d lite inslag av det med istället för vårat dörtande dag o natt.

JO visst. bara att slå en pling om du vill hoja, och alla andra som vill "ha någon att skrapa knäna tillsammans med" är självklart också välkomna att höra av sig.
0762214857

Ses på hojarna!
Sebastian

Tillbaka
Topp