nån som testat lizard skins dsp grips

Jag kör dem, tycker de är kalas. Är iofs bara på första paret och de är säkert ett helsicke att få loss men de rör sig inte en millimeter på och jag har aldrig upplevt att jag behöver bättre grepp eller att de kladdar fast (som mina gamla).

Jag använder de lite fetare. Tycker generellt att grepp är för smala. Därtill är de mjuka och trevliga att hålla i, men lite hala när man blir svettig om man inte använder handskar.

Ändpluggarna är som sagt värdelösa. Och man måste förmodligen sprätta sönder greppen om de ska bort.

De är trevliga, de tunna passar mig bäst men är preciiiis lite för tunna. Kör nu de tunna ESI istället och de är ännu bättre.

ändpluggar finns från div styren så den biten går nog lösa blir nog åka o handla ett par o testa tack för inputen folks

Efter 4 rundor! bytte till ESI...

Bilagor

• IMG_20150703_201648.JPG
    IMG_20150703_201648.JPG
    32.5 KB · Besök: 30
landen skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter 4 rundor! bytte till ESI...

Antar att du misslyckats en aning med fastklistringen. Det borde vara smått omöjligt att få till det där annars.

Makten skrev:
> landen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Efter 4 rundor! bytte till ESI...
>
> Antar att du misslyckats en aning med
> fastklistringen. Det borde vara smått omöjligt
> att få till det där annars.

Möjligen Lizard Skin som misslyckats men sin klistring, är ju översta lagret som släppt! Under rörde det sig inte en millimeter, fick skära bort!

Senast ändrad:
landen skrev:
> Möjligen Lizard Skin som misslyckats men sin
> klistring, är ju översta lagret som släppt!
> Under rörde det sig inte en millimeter, fick
> skära bort!

Åfan, då kan man nog misstänka tillverkningsfel. Kanske reklamera?

Inte samma grepp som klibbiga lock-ons i riktigt gummi, men jag vet inte om man behöver det heller. Jag tycker greppet duger. Största fördelen är väl vikten. Största nackdelen att dom inte går att ta av.

Lizard sitter som berget vilket är bra, mina ESI blev till gashandtag, ändpluggarna sitter dåligt som sagts ovan.

Jag har kört dessa hela förra året och detta året. Funkar kalasbra, förutom på vintercykeln då dem lossnar av minusgraderna har jag kommit fram till.

leffo skrev:
> Lizard sitter som berget vilket är bra, mina ESI
> blev till gashandtag, ändpluggarna sitter dåligt
> som sagts ovan.

Vet du in en knapp centimeter av tejpen i styret som dom visar i instruktionsfilmen? Mina pluggar sitter som berget. I övrigt tycker jag dom är sköna att hålla i men svåra att hålla rena. Nästa gång får det bli svarta istället för gröna

/Mattias

Ja, dom är bra. I förhållande till dom som satt på min cykel från början, svarta "skummgummi" Ritchey, så är Ödle-handtagen 1000 ggr bättre. Ändpluggarna var omöjliga att få på till 100%. Jag har inga problem att köra SVETTIG utan handskar. Vart köper man ESI i butik?

Styrändspluggarna sitter ju fast, men killen som tyckte hårdplast var en bra idé lär inte ha någon större studieskuld.
Cykeln går ju inte åt luta mot nånting utan att styret viker sig/glider. Imponerande värdelöst jämfört med gummi.

Kört ett halvår på mina o ska byta till sköna ritchey true grip som är mjukare o skönare.

Aldrig haft problem att det domnar i händerna tidigare så skyller på handtagen.

matte skrev:
> leffo skrev:
> -----
> > Lizard sitter som berget vilket är bra, mina
> ESI
> > blev till gashandtag, ändpluggarna sitter
> dåligt
> > som sagts ovan.
>
>
> Vet du in en knapp centimeter av tejpen i styret
> som dom visar i instruktionsfilmen? Mina pluggar
> sitter som berget. I övrigt tycker jag dom är
> sköna att hålla i men svåra att hålla rena.
> Nästa gång får det bli svarta istället för
> gröna
>
> /Mattias

Ja det gjorde jag. Sen har de väl lossnat för att styrändan krockat mot något.

Köpte på mig 4 (!) par Lizard Skins grips i olika färger inför säsongen.

Första rundan hade jag problem med dämpningen i gripsen lite, jag vart trött i händerna. Förmodligen också p g a krampaktigt styrtag under Långa Lugnet. Sedan dess inga problem alls!

Finns som sagt i en tunnare variant och en tjockare.

Jag gillar möjligheten att pimpa cykeln med olika färger.

Mina gula blev onekligen fula efter ett gäng rundor trots att jag gjorde rent dem efter varje pass (med baby whipes). Att de håller länge är dock inga tvivel om, fast jag bytte ut mina efter kanske 150 mil.

Nu kör jag svart, de är galet snygga.

Som alla grips är det lite jobb att ta bort dessa från styret. Jag klippte upp mina, använde 5-56 för att få klistret att släppa, mm.

OBS. Kör du någon modernare Scott-cykel och byter ut originalgripsen (Syncros) så måste du ha något under dämparreglaget sedan, annars sitter inte dämparreglaget fast p g a det blir för tunt då Syncros-gripsen har en plastbit som dämparreglaget normalt sett skruvas fast på. Jag har tagit två gummipluttar och tryckt in dem under reglaget och sedan skruvat fast det som vanligt.

kanske får tänka om lite då för ja e sugen på dom limegröna eller va man ska kalla dom i färg iomed ja kör merida som e svart med gröna o vita dekaler

Efter en halv säsong ganska sporadisk cykling har mina DSP blivit polerade. Tycker inte greppet duger längre. Kommer testa ESI nästa gång.

Kör själv ESI och är skitnöjd. Men deras ändpluggar är värdelösa... Kan någon rekommenderar bra ändpluggar för Lizard/ESI grips?

aland33 skrev:
> Kör själv ESI och är skitnöjd. Men deras
> ändpluggar är värdelösa... Kan någon
> rekommenderar bra ändpluggar för Lizard/ESI
> grips?

+1 +1

leffo skrev:
> aland33 skrev:
> -----
> > Kör själv ESI och är skitnöjd. Men deras
> > ändpluggar är värdelösa... Kan någon
> > rekommenderar bra ändpluggar för Lizard/ESI
> > grips?
>
> +1 +1

Jag gillar Grip Doctor, fast de är inte lätta om det nu är det man är ute efter

När dagen väl kom att ta bort dom så var det ett helvete! Att skära bort handtagen var en sak, det var jag förberedd på. Däremot det limmade pappret under... Sjukt vad det satt och sjukt vad kladdigt det var! Testade fönsterputs och nagellacksborttagning utan någon större framgång. Kanske att riktig aceton hade funkat, hade inget hemma. Är väl inte helt otroligt att färgen på styret hade följt med om man använt aceton. Nä, dessa handtag får tummen ner av mig.

Jag kortade ner mitt styre häromdagen. Tog fram en slö morakniv och skar ett jack i handtagen. Sen använde jag mina händer och drog bort allt. Något litet blev kvar av dubbeltejpen men med isopropanol så blev allt rent och fint. På med nya vita DSP Lizard Skins igen. Kanon!

1995 ringde och ville ha tillbaka klister, t-sprit, tapetkniv, tejp och voodoo för att montera och byta handtag?

Vulktejp underst, ovanpå detta hackehackspett-klistermärken, silvertejp och hockeytejp. Ett lager epoxy (obs: TUNT) och så SNABBT dit med tunna liggunderlagsbitar klippta i mönster som en sparvhöks stjärtfjädrar.

erik h skrev:
> Vulktejp underst, ovanpå detta
> hackehackspett-klistermärken, silvertejp och
> hockeytejp. Ett lager epoxy (obs: TUNT) och så
> SNABBT dit med tunna liggunderlagsbitar klippta i
> mönster som en sparvhöks stjärtfjädrar.

Är det för att du är weight weenie som du hoppar over gipsbindan alltså?

erik h skrev:
> Vulktejp underst, ovanpå detta
> hackehackspett-klistermärken, silvertejp och
> hockeytejp. Ett lager epoxy (obs: TUNT) och så
> SNABBT dit med tunna liggunderlagsbitar klippta i
> mönster som en sparvhöks stjärtfjädrar.

Låter krångligt.

Tillbaka
Topp