När är det ok att outa någon...?

Det funkade bra.
Helt plötsligt fanns pengarna på kontot.
Man kan ju undra varför man påstår sig ha skickat sadeln och det aldrig dyker upp någon...

planton skrev:
-------------------------------------------------------
> Det funkade bra.
> Helt plötsligt fanns pengarna på kontot.
> Man kan ju undra varför man påstår sig ha
> skickat sadeln och det aldrig dyker upp någon...

Postnord/Posten som "levererar" kanske? Då vet man ju inte hur det kommer att sluta.

Personligen använder jag mig nuförtiden av spårbar frakt om jag säljer något. Dels för att köparen kan följa avsändelsen, men även att jag som säljare kan se att köparen hämtat ut det jag skickat. Då slipper man vara orolig att någon hävdar att paketet inte ens kommit fram.

planton skrev:
-------------------------------------------------------
> Det funkade bra.
> Helt plötsligt fanns pengarna på kontot.

Skönt att det till slut löste sig! Bra att du outade honom.

att ha ha säljarens fb-alias före affär kan underlätta. namn, fungerande telefon helst utan hemligt nummer, och fysisk adress förstås. en street view på platsen är inte fel.

själv brukar jag byta ebay-alias även för affärer som inte har med ebay att göra, en lång och bra record där säger en del! har känts bra och funkat fint både i europa och usa på det sättet.

man kan videofilma öppnandet av paketet, själv brukar jag iblland röntga. lite överkurs:-)

när jag säljer gör jag det gärna inför en resa. då kan man leverera gratis längs vägen och köparen kan känna på grejorna. funkar på samma sätt om man vill köpa, kolla annonser längs din tänkta färdväg,

säljarna som bor avlägset har ofta fynden kvar!

Tillbaka
Topp