när cyklar man snabbast?

sixten

Ny medlem
när cyklar man snabbast?
har funderat... om man har en väg som inte är kuperad och det blåser konstant i vägens riktning... låt säga man cyklar 5 km fram och sedan tillbaks... när går det som snabbast? 1) om man har medvind ut och mot tillbaks eller 2) mot ut och med tillbaks?? har någon testat?

när cyklar man snabbast?
En kompis säger att man vet säkert att man får träning om man har motvind på vägen hem. Tror man cyklar snabbast om man jagar någon som inte är helt överlägsen.

när cyklar man snabbast?
mot ut o med hem, pga att man är piggare på väg ut.

Men om man bor som jag gör så är sjöbrisen en förbannad fiende, pga den så har jag mot ut och mot hem om ja ska cykla in till stan, vilket resulterar i att ja tar bilen till stan istället. :)

när cyklar man snabbast?
hur är det nu då? snabbast med medvind hem, eller vindstilla?

Det mentala spelar ju in och det är kanske svårt att hålla motivationen på topp i jävlig motvind. fast 5 km är ju i kortaste laget.

när cyklar man snabbast?
De flesta lvgcyklister som tävlar håller nog med om:

Att man får upp trycket på vägen ut i medvind och kan köra på sig syra på ett annat sätt när man hittat rytmen o känslan.

Detta är svårare att hitta rytmen o känslani motvind på vägen ut samtidigt som syratrösklen är lite knepigare att hitta i motvinden.

när cyklar man snabbast?
snabbast i vindstilla har jag ju sagt.

är det nödvändigtvis vind så håller jag med senaste inlägget.

"Att man får upp trycket på vägen ut i medvind och kan köra på sig syra på ett annat sätt när man hittat rytmen o känslan.

Detta är svårare att hitta rytmen o känslani motvind på vägen ut samtidigt som syratrösklen är lite knepigare att hitta i motvinden."

Tillbaka
Topp