När går SSSM08 av stapeln?

bruse

Aktiv medlem
Almanackan ligger på köksbordet och i happykretsar spekuleras det, när går SSSM08 av stapeln i Linköping? det är dags att planera sommaren så jag får ihop det hele.

Ställer samma fråga, visserligen har ss högsta prio, men det är ändå bra för logistiken att veta.

Snart är sommaren här och det betyder mindre tid vid datorn,(för de flesta).

Vic skrev:
-------------------------------------------------------
> Glömsk Bruse?

Ja... tack

Senast redigerad av en moderator:
Just nu lutar det åt helgen den 13-14 september. Förhoppningsvis kan vi arrangera Mera Leras 10-årsjubileum samtidigt och få till en riktig fest :)

/Dag

Oj!
Det visade sig att 13-14 september INTE funkade!

Det blir helgen den 6-7 september istället. Jag ber om ursäkt för virrandet och hoppas att det inte ställer till det för nån...

/Dag

Dag, Bruse och andra inbitna SS junkies....

Är det någon idé att har en egen SSSM webbsida, där vi kan spara år för år resultat, tjat, bilder osv.

Eller kanske det fungerar lika bra att styra det här från Happy?

Kanske Happy kan fixa en SSSM specifik sida här....??

Sept 6-7 Linköping...

Finns det något mer info?

Tid plats, O'learys (again) eller nånstans lite mer SS anpassad.....

Linköping är fint, banområdet är kanon.... men O'Drearys... pleaseeeee måste finnas nånting bättre...!??!!!!

Hammer.

Det är inga problem att hosta en sssm-sida här. Antingen med egen domän eller en subdomän typ sssm.happymtb.org eller underkatalog a'la happymtb.org/sssm. Däremot har jag inte tid att bygga någon site själv, men tanken att samla alla år på samma ställe är bra!

Bra...

Finns alltid någon med tid för att bygga en enkel site, vad jag vet har det funnits nästan värje år sedan 2001.... men dom forsvinna och dö... synd!

Ordna du en underkatalog eller vad den nu heter, så kan årets arrängör lägg up deras site och länkar eller vad man nu göra om man är datatekniker.... bli bra om allt finns på samma plats...

2001 hade ingen webbsida... men var första SSSM och gick I Trollhättan... Mikal Tapper vann...
2002 Göteborg, nitemare classic hijack. Websida tror är hem.fyristorg.com/sssm2002

sedan vet jag inte.... är det någon som kan fyller på listan...

2003 ? Stockholm
2004 ? Stockholm
2005 ? Linköping
2006 ? Stockholm
2007 Uppsala http://home.student.uu.se/vile2155/sssm/index.html

Sedan hur spara man dom här... kan man kopiera en webbsida och sedan hosta/back-up den hos happy... ?

Hammer.

Bruse..

Om det fungerar för Mr. Happy, kanske startsidan kan vara här?

Sen att länka vidare fungerar bra, tills dom respektiva servrar kraschar...., stängs av osv.

Skulle var bra om det fanns en backup, eller mirror eller vad den nu heter här också...

Ber ursäkt att jag kan ingenting om det här...

Allt jag vet är att jag vill gärna har 10års jubileum här i Trollhättan... 2011!

Hammer.

Hammer skrev:
-------------------------------------------------------
> Bruse..
>
> Om det fungerar för Mr. Happy, kanske startsidan
> kan vara här?

> Sen att länka vidare fungerar bra, tills dom
> respektiva servrar kraschar...., stängs av osv.
>
> Skulle var bra om det fanns en backup, eller
> mirror eller vad den nu heter här också...
>
> Ber ursäkt att jag kan ingenting om det här...

Jag förstår vad du menar. domänen singlespeed.se ägs av Mr Handley, jag kan ta ett snack med honom.

> Allt jag vet är att jag vill gärna har 10års
> jubileum här i Trollhättan... 2011!

Då får du se till att vinna om två år!

bruse skrev:
> Då får du se till att vinna om två år!

I invented SSSM... so I decide. ;-)

2011 Trollhättan, regardless of who wins!

Hammer ----> aka GOD

Senast redigerad av en moderator:
De e lugnt för mig, jag äger singlespeed.se men vill någon göra något så feel free. Disclaimer dock att jag vill se att det är seriöst engagemang innan jag donerar bort domänen

Kommer O'Leary's ens finnas till september?
Annars är Bishop Arms väldigt trevligt, om man kan boka bord till så många där. Hela inre rummet till cyklister :P

Seså,
nu ska vi inte börja dissa Linköpings risiga festlokaler innan det ens finns ett program för helgen...

Om budgeten räcker till (inte helt säkert än, vi kanske får höja anmälningsavgiften lite) så kommer vi att bygga en SS-dirt inne i Cloetta Center, med fri öl i baren och skid contest i LHCs omklädningsrum.

/Dag

SSSM 2003 arrade Frost under FrostChillet på Fiskartorpet. Vi hade ett rätt omfattande reportage på Frost sidan, ska kolla om det går att lägga upp och anpassa så det funkar igen...

Om pengarna inte räcker kanske vi slår upp ett tält i vårt moskitinfesterade träsk och tvingar alla att dricka kinin-spetsad hallonsaft.

Apropå websida: det kommer en.

/Dag

Tillbaka
Topp