"När jag blir diktator..."

42Hz

Aktiv medlem
När jag blir diktator skall jag införa ett nationellt hundbajsregister, sedan får alla som inte tar upp efter sin hund tvingas jobba där med att samla in 'bevis', de får plocka upp skiten med bara händer!

(Ja, cyklade över hundskit idag(hoppas hunden får rännskita innomhus hos vederbörande!))

Senast ändrad:
poo.jpg ht=453

tillmann skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det inte Markus F som skulle bli diktator?
> Blir det krig nu?

De flesta diktaturer faller tillslut men innan jag störtas skall jag ställa saker och ting rätt! ;)

De blir även lag på minst tre krokar på alla allmäna toaletter och skottpengar på gående som inte har reflexer på sig i mörker och som vistas på trafikerade vägar! =)

haha.. nej, det är inte jag som gjort den men den gäller ändå! :)

det var tjejen som såg den vid ett par buskar en bit bort från oss.

Alla bilister som inte använder blinkers tvingas sitta vid en sån där dagisratt och peta på blinkersspaken och upprepa 1000 gånger per dag: Jag ska aldrig mer synda. Jag ska aldrig mer synda. Jag ska aldrig mer synda. På ett dagis. Ute. I regnet. I sandlådan. Nedanför rutschbanan. Resten av livet. Det lilla ynkliga som är kvar. Innan dom hängs. I en blinkersspak. Jättestor. Offentligt. På torget. I varje stad. I hela landet.

Hundskit är ett litet problem i min värld. Kattskit i kvarterets sandlåda däremot, det är ett större bekymmer.
Men, det största skitproblemet av dem alla stavas HÄSTAR!!
Varenda endaste enda stig i min kommun är fylld av hästskit, precis överallt! Gaah...
I den bästa av världar existerar hästar enbart paketerade som smörgåspålägg.
Varför kan inte ryttare hoppa av och skyffla undan skiten efter sig?? Att det ska vara så jävla svårt...??

Tack Luke! Instämmer helt o fullt! Hundar brukar iaf kräma utanför stigen. Hästar däremot... Vi har dem tom på sandstranden - äckligt. Varför är det tillåtet?

staine skrev:
> Alla bilister som inte använder blinkers tvingas
> sitta vid en sån där dagisratt och peta på
> blinkersspaken och upprepa 1000 gånger per dag:
> Jag ska aldrig mer synda. Jag ska aldrig mer
> synda. Jag ska aldrig mer synda. På ett dagis.
> Ute. I regnet. I sandlådan. Nedanför
> rutschbanan. Resten av livet. Det lilla ynkliga
> som är kvar. Innan dom hängs. I en blinkersspak.
> Jättestor. Offentligt. På torget. I varje stad.
> I hela landet.

HAHAHA.. den skriver jag under på.. men det behövs ju inte, för det är diktatur! tjoho

charlies skrev:
> Tack Luke! Instämmer helt o fullt! Hundar brukar
> iaf kräma utanför stigen. Hästar däremot... Vi
> har dem tom på sandstranden - äckligt. Varför
> är det tillåtet?

Tror det hänger kvar från tider då skit..förlåt jag menar gödsel, var hårdvaluta. Så är det ju inte riktigt idag...

Här är en kille som också irriterar sig på folk som inte blinkar. (4min in i filmen, på tyska tyvärr.)

edit: oj. länken:

Senast redigerad av en moderator:
När jag blir diktator ska alla skogsbolag och skogsägare som kör sönder,lämnar träd och ris kors och tvärs över stigar få ena pungkulan utdragen genom näsan. (eller åtminstone betala mitt växelöra)

Stojje skrev:
> När jag blir diktator ska alla skogsbolag och
> skogsägare som kör sönder,lämnar träd och ris
> kors och tvärs över stigar få ena pungkulan
> utdragen genom näsan. (eller åtminstone betala
> mitt växelöra)

+1. Fattar knappt att skogen kan kallas för "naturen" längre. Mkt "skog" nära mig ser ut som ett krigsfält från första världskriget. Förutom att de är i färg förstås. Och det finns inga lik. Eller råttor...

Men, all skog är någons skörd antar jag.

:-(

Tänk vilka fina bilder på diktatorn det skulle sättas upp !
Vackra HDR-naturbilder med 42Hz på färgmatchade cyklar.
Jag skulle f-n vara lycklig i en sådan diktatur!

BigPhil skrev:
> Stojje skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När jag blir diktator ska alla skogsbolag och
> > skogsägare som kör sönder,lämnar träd och
> ris
> > kors och tvärs över stigar få ena pungkulan
> > utdragen genom näsan. (eller åtminstone
> betala
> > mitt växelöra)
>
> +1. Fattar knappt att skogen kan kallas för
> "naturen" längre. Mkt "skog" nära mig ser ut som
> ett krigsfält från första världskriget.
> Förutom att de är i färg förstås. Och det
> finns inga lik. Eller råttor...
>
> Men, all skog är någons skörd antar jag.
>
> :-(

Det många intre förstår är att skogen inte skulle vara särskilt framkommlig utan skogsbruket.

En naturlig skog är såpass bråtig att det inte är möjligt att cykla där överhuvudtaget.

JojjeM skrev:
> måste man konvertera till Nikon om 42Hz blir
> diktator?

Nejdå, men det kommer bara finnas objektiv med F-bajonett. ;)

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> Jag trampade i hundskit idag men undrar lite om
> vilket land diktaturskapet gäller innan jag
> överväger att kandidera. Sedan undrar jag om man
> får sån där fräck frisyr och fräsiga
> platåskor som Kim II Jong?

Se till att landet i frågan har varken olja eller mineraler. Verkar inte vara bra med sånt. Om samma land inte har kärnvapen.

Luke skrev:
> Hundskit är ett litet problem i min värld.
> Kattskit i kvarterets sandlåda däremot, det är
> ett större bekymmer.
> Men, det största skitproblemet av dem alla stavas
> HÄSTAR!!
> Varenda endaste enda stig i min kommun är fylld
> av hästskit, precis överallt! Gaah...
> I den bästa av världar existerar hästar enbart
> paketerade som smörgåspålägg.
> Varför kan inte ryttare hoppa av och skyffla
> undan skiten efter sig?? Att det ska vara så
> jävla svårt...??

Hästskit är väl inte ett större problem än lera, och lera är ju inget problem.

När jag blir diktator så skall dumhet i sig bli straffbart. Vem som helst får anklaga vemsomhelst(förutom mig, och mina närmaste förstås) för dumt beteende. Den åtalade ställs sedan inför en jury, och ifall juryn håller med om att "det var dumt gjort" så utdelas straff. Passagerare på pendeltåg, t-bana och bussar som inte ger plats för avstigande kan t.ex. tvingas att gå de sista två kvarteren till jobbet med neddragna brallor. Eller tvingas bära en skylt där det står "jag tror att jag inte är i vägen så länge jag inte möter din blick" för en vecka. Alternativt så får en busslast människor varsin chans att trampa dörrkramaren på tårna.

För jönsarna som låser sina cyklar så att de sticker ut i redan smala cykelbanor så kunde väl ett lagom straff vara att tvingas cykla en mil med alldeles för låg sadel.

Bajs har en enorm vidhäftningsförmåga. Den överstiga vida den vanliga klibbighet som lera kan uppvisa. Spolar du av cykeln med en trädgårdsslang kommer leran snällt att rinna av medan avföringen håller sig kvar med näbbar och klor.

En biolog har förklarat varför är det är så. jag väljer dock att sammanfatta det hela genom att säg: Bajs är klibbigt.

Nej, det är ju katten som bajsat. Bajset har näbbar och klor och katten har förslagsvis ätit exempelvis en örn. Det är ju bajset som håller sig kvar så infernaliskt. Katter är jättelätta att spola av cykeln.

Senast ändrad:
Simpanovic skrev:
> Nej, det är ju katten som bajsat. Bajset har
> näbbar och klor och katten har förslagsvis ätit
> exempelvis en örn. Det är ju bajset som håller
> sig kvar så infernaliskt. Katter är jättelätta
> att spola av cykeln.

Jag är mållös, den posten var Episk.

...ska jag ordna jättestora cykeltävlingar med bara nerförsbackar och jättemånga deltagare. Det ska finnas ett spår utan bajs där bara jag får cykla medan alla andra fastnar, förnedras och dras ned i skiten. Det ska finnas ett filmteam som förevigar min överlägsenhet så jag får gudalik status. Sen ska jag ordna fotbollsmatcher, friåkningstävlingar på orörda snöfält (där får bara jag delta men flera ggr) och kanske ngn MX-tävling.
Jag är inte egoist, jag är DIKTATORN! Moaahahahaaaha!!!!!

... ska jag tvinga alla tokförnuftiga postordertyskcykelköpare att få cykla på italiencanadausaosvosvproduceradecyklarfastdeärtillverkadeiasiencyklar. De ska få känna hur det känns att cykla runt på dessa onödigt dyra, tunga och alldeles för ovridstyva skapelser. De ska bara få ha 23 mm däck och 16 ekrar, detta trots att alla vet att man måste ha 25mm och 32 ekrar för att kunna träna säkert.

Förbjuda röking då, det skulle jag. Samt alla brudar som sitter med benen i kors på t-banan så folk inte får plats, eller om någon sätter sig mitt emot så får man deras skitiga skor på sina byxor.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp