När jag var liten

CASH

Medlem
När jag var liten
När jag var liten fanns det inga mountainbikes.
När jag var liten fanns det inget som hetter räser. När jag var liten hette dom "10-växlade". Min far hade en Rex-Lyx, silverfärgad.
När jag var liten var det ballt att cykla utan att hålla i styret, och det smärtade att Agneta-ej tjej- lärde sig innan jag.
När jag var liten hade man hjälm när man åkte slalom, inte när man cyklade.
När jag var liten hade jag en treväxlad orange Crescent, där växlarna pajade efter två dagar och trean blev den enda växeln.
När jag blev stor blev inget sig likt - förrän jag skaffade en orange Crescent.
Allt kändes bättre efter det.

När jag var liten
men hur kunde då gud... som var så klok, uppfinna inbördeskrig, kanelbullar och hångel
när man kunde sitta på en sten och se på teve.

När jag var liten
när jag var liten hade en kompis en 2-växlad apache som man växlade genom att trampa bakåt, och därmed också bromsa eftersom det var fotbroms, tur att man avskaffade det:D lite jobbigt att trampa bromsa 27 ggr för att få i 1:an igen vid brant klättring.

När jag var liten
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> När jag var liten körde jag limpa i Lunsen.

:|

det låter,hmmm, hemskt! men jag vet ju inte vad lunsen är förstås:D

När jag var liten
när jag var liten hade jag en cykel med 24" bakhjul och 26" framhjul, kunde cykla en hel hockeyrink på bakhjulet på den, det var tider det!

När jag var liten
När jag var liten fanns det en kanal på TVn som var svart-vit. På cykeln hade man limpa och rocketstyre eller Stockholmsstyre om man var ännu ballare. (Man sa ball oxå).

När jag var liten
Johan_Olsson skrev:
> När jag var liten, bodde det en man, på andra
> sidan skogen.
> Han förstod inte varför Gud, som är så klok,
> hade skapat tandvärk, bilköer och
> tomteregeringar..

Han har spritt sin lära, kan jag meddela.

När jag var liten
När jag var liten så fanns det en pil i övre högra hörnet på TV-rutan som blinkade när ett program började på den andra kanalen...och ingen TV-reklam...;-)

När jag var liten
CASH skrev:
> När jag var liten hette dom
> "10-växlade".

"och det var mycket på den tiden".

När jag var liten
när jag var liten var jag lycklig.. sen blev jag större och deprimerad.. Nu är jag bara puckad. Men det är iaffint väder att kolla på.

/edit/
Jag körde en grön traktor, sen fick jag en cukkel som jag cukklade ner för trappan med. därav det pukkade i mig.

Senast redigerad av en moderator:
När jag var liten
NÄr jag var mindre hade jag crescent 22" limpcykel. Jag är fortfarande liten, bara 15 år ju. Nu har jag Giant XtC med 27 växlar och DBS med 2 växlar.

När jag var liten
Najjt skrev:
> När jag var liten så fanns det en pil i övre
> högra hörnet på TV-rutan som blinkade när ett
> program började på den andra kanalen...och ingen
> TV-reklam...;-)

Those were the days

När jag var liten
När jag var liten köpte jag en hoj som hade en avsågad gaffel som förlängts med två halvmeters järnrör så att gaffeln var oerhört lång och cykeln såg ut som en chopper. Och när jag drog upp hojen på bakhjulet så lossnade järnrören och plötsligt fanns där varken framhjul eller gaffel. Det gjorde ont när det inte gick att hålla cykeln på bakhjulet längre...

När jag var liten
När jag va riktigt liten så körde jag runt på en trehjuling. (Dock ej min på bilden).
1.jpg ht=480

När jag var liten
När jag var liten cyklade vi speedway runt gungställningen och försökte impa på tjejerna som gungade. Vi hade ett litet hopp vid sandlådan och en kartongbit mot ekrarna.

När jag var liten
CASH skrev:
> När jag var liten hade jag en treväxlad orange
> Crescent..

Jag hade också en orange treväxlad crescent när jag var liten. Den hade texten "världsmästarcykeln" på ramen. Den hade ett klistermärke på den främre kromade skärmen där det stog "säker cykel 1978".
Det satt reflrexer i orange färg på handtagsändarana och i pedalerna, inte i hjulen och fram som nu.

När jag var liten
Jag kom just på att jag har varit mindre. Det får duga som liten.

På den tiden fanns bara 3 tv-kanaler (3:an kom året jag föddes).

Jag minns även spelet Hexxen. Fett grymt.

När jag var liten
jonzén skrev:
> när jag var liten hade jag en jättstor herrcykel
> som var från 20-talet. som tur var var det en
> damcykel

Intressant cykel, du har ingen bild på den?

/G

När jag var liten
När jag var liten hade jag en svart importerad COMMANDO, som inte var bra men cool.
När jag var ännu mindre upptäckte jag att man stannar om man kör på stentrappan - kul. Men vad kul det skulle vara med mer fart! Ilfarttillsjukhusetkul...

När jag var liten
När jag var liten hade jag en Bambino. Såg ungefär som på denna länk: http://mo-ped.se/bike/uc60a1.htm. Den röda cykeln högst upp till vänster liknar den jag lärde mig cykla på (fast ingen hade lärt mig stanna så första turens lycka förbyttes i antydd panik men slutade lyckligt med mjuklandning i gräset på landet).

Edit: Länk till forntiden.

När jag var liten
jonzén skrev:
> när jag var liten hade jag en jättstor herrcykel
> som var från 20-talet. som tur var var det en
> damcykel så jag kunde stå upp och trampa. när
> jag höll i styret hade jag handtagen i axelhöjd.
> jag är jättegammal

va?

en trans-hoj?

När jag var liten
Najjt skrev:
> När jag var liten så fanns det en pil i övre
> högra hörnet på TV-rutan som blinkade när ett
> program började på den andra kanalen...och ingen
> TV-reklam...;-)

HAHa, det hade jag glömt! Vad otroligt mycket som har hänt sen vi var små:D Men jag skulle säga att det faktiskt fanns nabbdäck att skaffa till sin världsmästarcykel (enpetad Crescent med navbroms hade jag). Det krävdes bara 8 långsladdar i sladdtävlingen med kompisarna innan nabbarna hade sladdats bort.

När jag var liten
när jag var liten hörde jag berättelser om folk som, när dom var små hade kronan-cyklar som var så pass mycket för stora att dom fått stå mellan topp- och diagonalrör och trampa och vara väldigt tacksam för en sån cykel.

Tillbaka
Topp