När kommer nästa Stora mtbfilm?

Nej. Lägg ner cykelfilmer helt och jävla hållet. Den enda som klarar av att producera nåt vettigt med cykelrelaterat innehåll är Dan Milner.

Jag vill se lidande och cykelsläpning. Marran kan börja vlogga, det skulle jag titta på.

Perfekt. Jag impulsköpte ju en GoPro för å filma val i vintras. Den kan jag använda för att filma yttersta misär där marran halkar runt i lera å regn med titanben å madmaxskydd. Problemet med marrans misär är ju bara att han är så jävla nöjd hela tiden med sin misär. Det kommer att bli solnegångsporr hur som helst. Tyvärr.

Foxis sa:
Luthman Photography sa:
Nej. Lägg ner cykelfilmer helt och jävla hållet.
Med ditt forumnamn hade jag faktiskt förväntat mig liiiiiiiiite vurmande för snyggt plåtade cykelfilmer. Inte? Inte ense pyttelite? :)

Man skulle kunna tro det. Jag har visserligen en viss förkärlek för snyggt filmande. Men då ska det vara i kombination med att min vill säga nåt mer än "kolla vad jävla snyggt jag kan filma".

Jackson sa:
Perfekt. Jag impulsköpte ju en GoPro för å filma val i vintras. Den kan jag använda för att filma yttersta misär där marran halkar runt i lera å regn med titanben å madmaxskydd. Problemet med marrans misär är ju bara att han är så jävla nöjd hela tiden med sin misär. Det kommer att bli solnegångsporr hur som helst. Tyvärr.

Att njuta av misären är ju ganska Milnereskt så det kan nog bli bra. I say go!

Luthman Photography sa:
Foxis sa:
Luthman Photography sa:
Nej. Lägg ner cykelfilmer helt och jävla hållet.
Med ditt forumnamn hade jag faktiskt förväntat mig liiiiiiiiite vurmande för snyggt plåtade cykelfilmer. Inte? Inte ense pyttelite? :)

Man skulle kunna tro det. Jag har visserligen en viss förkärlek för snyggt filmande. Men då ska det vara i kombination med att min vill säga nåt mer än "kolla vad jävla snyggt jag kan filma".

Men de säger ju också "kolla vad jävla snyggt jag kan cykla"! :)
Men som du redan fattat så driver jag med dig lite. Klart man får tycka vad man vill.

Men vi ska inte bunta ihop alla kommersiella cykelfilmer och slå ihjäl dem bara för att en del kanske saknar substans. En cykelfilm som jag ändå tyckte försökte säga nåt mer än bara ovanstående var LifeCycles. Väldigt pretentiöst ja, men ändå.
Sen finns det ju filmer som belyser sporten från andra vinklar - Builder och Trailnotes exempelvis. Så det finns både välproducerad solnedgångsporr eller vad det nu heter som man kan hata om man vill, och annat. :)

Jag har det perfekta receptet för nästa storfilm: Jackson leasar en REDkamera, drönare mm. Marran går till en healer o får benet fixat på stört.
Joe Barnes kontaktas o kontrakteras. Simsalabim, vi har Team Curly Hob!
Scenario: Joe anländer direkt från Skottland per fiskebåt.
Teamet slafsar i sig karbonade o brunost med friskt humör.
Det cyklas o släpas hoj upp till toppen av Glittertind.
Ett episkt race nerför berget så att mossa,lav o stenar flyger.
Avslutning: Vårt fabulösa team gör ett synkroniserat 25-meters hopp, nakna, ner i en iskall jock!

Jag nöjer mig med modesta 75% av intäkterna.

/S

Tillbaka
Topp