Nåsten time trial

Nåsten time trial
pean skrev:
-------------------------------------------------------

> Vilket är det omöjliga steget? Det har jag
> missat ;)

Steget är inte omöjligt, har fixat det men efter en vurpa förra säsongen fegar jag.
(Tror att stället finns på bild med Kristin i en gran)

> Naturlig genväg? Låter som fusk tycker jag.

Genvägen är en "ny" stig direkt vänster upp på hällen i stället för att fortsätta originalloopen rakt fram på berget, vänster igenom litet surhål och tillbaka. Kanske fusk men det verkar som de flesta cyklar genvägen då den var rejält uppkörd, 15 sek snabbare kanske??

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
> Minusgrader i helgen = hårt och snabbt underlag =
> läge att putsa personbästa?
>
> /Johan

Är helt klart slagläge. Har ju tjatat om det men duckar den här gången pga Hellascykling.

Nåsten time trial
HiLo skrev:
> pean skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Vilket är det omöjliga steget? Det har jag
> > missat ;)
>
> Steget är inte omöjligt, har fixat det men efter
> en vurpa förra säsongen fegar jag.
> (Tror att stället finns på bild med Kristin i en
> gran)
>
> > Naturlig genväg? Låter som fusk tycker jag.
>
> Genvägen är en "ny" stig direkt vänster upp på
> hällen i stället för att fortsätta
> originalloopen rakt fram på berget, vänster
> igenom litet surhål och tillbaka. Kanske fusk men
> det verkar som de flesta cyklar genvägen då den
> var rejält uppkörd, 15 sek snabbare kanske??

Nu har jag läst alla inlägg en gång till och fattar äntligen vilket steg som avses. Jag kopplade när jag hörde att Kristin hade fastnat på bild där i en gran :) Steget är ju bara att trampa på. Gäller att inte fega bara. Genvägen får man ju inte ta så klart. Och Ville får inte köra. Så, det var nog allt.

/M

Nåsten time trial
martinpetter skrev:
> Nu har jag läst alla inlägg en gång till och
> fattar äntligen vilket steg som avses. Jag
> kopplade när jag hörde att Kristin hade fastnat
> på bild där i en gran :)

Det kan väll iofs vara precis var som helst i Uppsala.

> Steget är ju bara att
> trampa på. Gäller att inte fega bara.

Trampa? Bah, det där rullar man upp.

> Genvägen får man ju inte ta så klart.

Verkligen inte.

> Och Ville får inte köra.

Verkligen inte.

Nåsten time trial
Hetsjägar´n skrev:
> JojjeM, blev det nåt rekord? Var ju knasigt fint före igår, i Hellas åtminstone.

Nix det blev vinterdäcksmontering (på bilen) och familjeutflykt i det strålande söndagsvädret. Ställer in mig på nästa köldknäpp :)

Hellas i höstfras låter härligt.

/Johan

Nåsten time trial
Är också sugen på ett till försök på TT:n i dagsljus och bra före. Vi håller kontakt inför nästa köldknäpp.

Hellas var knasigt bra. Lät mig guidas i nära fyra timmar på enbart kanonstigar. Inte en tråkig kilometer (Ok, kanske en då). Extra bra när föret var så fint igår som sagt, hårt, torrt och snabbt.

Nåsten time trial
Öppet för säsongen. Vissa surhål är rejält sura/djupa och en del avbrutna träd som går att cykla runt men mestadels riktigt fint.
Kul och svinjobbig cykling om man ligger på. Ut och testa formen, jag körde på 33:44.

Nåsten time trial
HiLo skrev:
> Öppet för säsongen.

Kul. jag rullade en sväng (utan hets) förra veckan och noterade också ett par nya vindfällen och ett och annat surt surhål. Får se om det blir något försök. Lär dock inte bli någon höjdartid utan frihjul :)

> jag körde på 33:44.
Riktigt bra med rådande förutsättningar.

/Johan

Nåsten time trial
Visning av "Nåsten time trial" i morgon för den som vill. Ca 6 km fin, rätt krävande teknisk stig. Samling Hågahögen 18:20, cykling 18:30. Lugnt tempo

Nåsten time trial
30.39 ikväll så inget nytt PB. Däremot rätt ont i ryggen.

EDIT: Glömde ju de obligatoriska bortförklaringarna. Förutom allmän klenhet skyller jag på att det regnade precis tillräckligt för att bli lite halkigt för mitt kassa WTB-däck bak. Och så låg ju s framför och var i vägen en stor del av sträckan (fast ska jag vara ärlig så hade jag fullt sjå att hänga med).

/Johan

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Jag gjorde ett försök idag. Optimala förutsättningar och stannade klockan på 30.09. Men...

Hade ett litet missöde efter skogsvägen där man kör upp på hällen i en brant knix. Kedjan hoppade av och kilade fast sig mellan kassetten och ekrarna. (Typ första gången det händer, var lite hetsig i rotstudset.)
Jag stod och grejade kanske en minut innan jag blev så stressad att jag pausade Endomondon. Det tog ytterligare en minut att få loss kedjan och då startade jag tiden och börnade vidare.

Alltså rök det en minut (uppskattningsvis) då jag stod stilla, men jag fick också en minuts vila utom tidtagning. Det blir ju ingen officiell tid men ville ändå berätta. Ifall det börjar regna och Nåsten blir sig själv igen innan jag hinner testa igen...

http://www.endomondo.com/workouts/199330236/3143601

Nåsten time trial
Körde idag igen, tursamt nog preciiiis innan regnskuren. Kände regnstänk hela tiden men hade torr och fin stig med kanonförhållanden och klockade 29.52. Mycket nöjd med att vara under 30 och på topplistan. Men tro för den skull inte att jag inte har de obligatoriska bortförklaringarna:

1. Hade ett kedjeavhopp den här gången också! Får skylla mig själv som laborerade med kedjestyraren på en time trialdag. Hur som helst tog det mig nån minut att få tillbaks kedjan innanför styraren igen, men höll mig från att stoppa tiden den här gången.

2. Svalde den största insekten någonsin. Tror dock det gynnade tiden då den fyllde på depåerna bra.

Länk: http://www.endomondo.com/workouts/200518892/3143601

Jag kör heldämpat.

Nåsten time trial
Hur sjutton kan man köra den sträckan på under 30?! Jag tar mig inte ens sträckan från start tills man kommer upp på vägen igen (rödmossebiten) på 30 minuter.

Nåsten time trial
Fin kväll idag!

Torrt och fint trots regnet som föll. Flera surhål var körbara. Sparade säkert några sekunder på att slippa krångla i buskarna på några ställen.

Tog mig runt på nytt personbästa, 29:45:02!
Inget fusk, körde alla krokarna. Ja, om nu inte FS 29 räknas som fusk då. =D

Nu när jag äntligen slagit min gamla tid så inser jag hur mycket snabbare vi körde när martinpetter var med och hetsade. Det var nästan nere på onsdagscyklingsnivå på torsdagscyklingarna förra året. Skandal!

Kom tillbaka martinpetter, allt är förlåtet!

Kände mig så nöjd med insatsen i Nåsten att jag belönade mig själv med en tur genom Lunsen på vägen hem. Totalt 34km.

Nåsten time trial
martinpetter skrev:
> Nu tar ni det väldigt lugnt i Nåsten va, jag vet
> inte om jag orkar köra den sträckan på tid
> igen. Det är ju jättejobbigt!
>
> /M

Det tar nog ända till slutet på sommaren innan jag lyckas skala av tre och en halv minut.

Nåsten time trial
Tack!

Men regnet hade ingen negativ inverkan. Jag hade kanongrepp och rull hela vägen.

Skall jag ursäkta mig för något så finns det ett omkullvält träd som fastnat en halvmeter över stigen som jag blev tvungen att lyfta cykeln över. Tappade säkert tre minuter och trettioen sekunder där. ;-)

Nåsten time trial
s skrev:
>
> Skall jag ursäkta mig för något så finns det
> ett omkullvält träd som fastnat en halvmeter
> över stigen som jag blev tvungen att lyfta cykeln
> över. Tappade säkert tre minuter och trettioen
> sekunder där. ;-)

Been there... Jag bedömde att jag tappade cirka fyra minuter och tre sekunder på trädet...
Lurar lite på att försöka mig på en snabb kontring och göra ett försök till efter jobbet idag. Innan jag lämnar in hojen till Canyon för fix av länkaget bak och sommarförfallet börjar.
Återkommer om det går bra.

Nåsten time trial
Hetsjägar´n skrev:
> Återkommer om det går bra.

Det ser vi fram mot :)

/johan

Nåsten time trial
> Hetsjägar´n skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Återkommer om det går bra.
>

"Sa han och sen hörde vi aldrig mer av honom..."

Nåsten time trial
Hetsjägar´n skrev:
> 29.03. Återkommer med ursäkten senare. Om jag
> vågar.

Grymt!

Var trädet borta? ;-)

Nåsten time trial
Trädet var kvar och jag körde inte vilse. Däremot, för tredje gången på raken på tt:n, hoppade kedjan av och kilade in sig. Det var fram den här gången och jag stoppade inte tiden.
Har knappt hänt mig förr (antar att det säger en del om hur fort jag cyklar när det inte tas tid...). Enda trösten är att en Zee-växel och Woolftooth-drev är på ingång.

Nåsten time trial
Mja, det är ju fortfarande en bra bit till martinpetter. Där kan man snacka imponerande :)

Växlar tror jag inte skulle göra många sekunder på den platta banan men jag skulle gärna prova heldämpat. För mig är det ryggen snarare än flåset som begränsar så med lite vilsammare framfart skulle jag kunna trampa på lite mer :)

EDIT: men jag har ju stora hjul :)
/Johan

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Meh!

Jag som tänkte gå på grillsäsongen nu och dricka lådvin. Men det går ju inte om ni skall hålla på såhär.

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
> 27:29 och nytt PB ikväll.
> http://www.endomondo.com/workouts/203711017/149858
>
>
> I princip fritt från missöden men var så domnad
> i händerna att jag hade svårt att få fram
> telefonen vid målgång :)
>
> /Johan

Verkligen bra kört!

Nu kan du med gott samvete lägga dig i hängmattan o sippa rosébox,
den tiden lär nog inte slås i år,
eller.......

Nåsten time trial
s skrev:
> Jag som tänkte gå på grillsäsongen nu och
> dricka lådvin. Men det går ju inte om ni skall
> hålla på såhär.

Precis. Nu är det hårdträning och sportdryck som gäller.

HiLo skrev:
> Verkligen bra kört!

Tack.

> Nu kan du med gott samvete lägga dig i
> hängmattan o sippa rosébox,
> den tiden lär nog inte slås i år,
> eller.......

Vi får väl se...
Utan kedjehopp och trädlyft är ju Lars farligt nära :)

/Johan

Nåsten time trial
29:39 i dag.

Lite småhalt på en del ställen, dåligt flyt första 2/3, trädlimbo och en otb i ett surhål.
Race King kändes inte helt optimalt, det blir andra däck nästa gång och då j-v blir det åka av.

Nåsten time trial
Bra tid ändå.

Ja, så länge det inte är knastertorrt så har man nog glädje av något lite biffigare. Både kraftigare mönster/greppigare gummi och större luftkammare.

Jag tycker Hans Dampf funkar bra men det finns säkert många bra alternativ.

/Johan

Nåsten time trial
s skrev:
> Jag som tänkte gå på grillsäsongen nu och
> dricka lådvin. Men det går ju inte om ni skall
> hålla på såhär.

Håller med. Jag ger det ett försök till efter att jag fått ny bakväxel och drev. Sen kan vi låta sommarförfallet ha sin gilla gång. Deal? :-)

JojjeM skrev:

> Utan kedjehopp och trädlyft är ju Lars farligt nära :)

Tror jag skulle kunna komma ner mot 28 med fungerande material och lika fina förhållanden som när jag körde, men inte snabbare. Tyvärr. Och min nuvarande livssituation ger inte luckor att fara ut med såg till den där förbenade tallen. Kanske borde tipsa kommunen...

Tillbaka
Topp