Nåsten time trial

Nåsten time trial
HiLo skrev:
-------------------------------------------------------

> Race King kändes inte helt optimalt, det blir andra däck nästa gång och då j-v blir det åka av.

JojjeM skrev:
>
> Jag tycker Hans Dampf funkar bra men det finns
> säkert många bra alternativ.
>
> /Johan

Körde faktiskt med jokern Nobby bak senast, vilket kändes bra när det var så pass torrt. Med stabilitet från Hasse fram.

Nåsten time trial
Hetsjägar´n skrev:
> Körde faktiskt med jokern Nobby bak senast,
> vilket kändes bra när det var så pass torrt.
> Med stabilitet från Hasse fram.

Aha, sedär. Nu var det ett tag sedan jag körde Nobby (2.4) men jag kommer ihåg det som lite knepigt att hitta sweet spot för tryck (särskilt bak). Med lågt tryck för att utnyttja luftkammaren så blev det så sladdrigt att placeringen av bakhjulet blev lite oprecis. Pumpade man istället i lite för att stabilisera däcket så blev det stötigt och studsigt. Fast bra rull har det ju :)

/Johan

Nåsten time trial
JojjeM skrev:

> Aha, sedär. Nu var det ett tag sedan jag körde
> Nobby (2.4) men jag kommer ihåg det som lite
> knepigt att hitta sweet spot för tryck (särskilt
> bak). Med lågt tryck för att utnyttja
> luftkammaren så blev det så sladdrigt att
> placeringen av bakhjulet blev lite oprecis.
> Pumpade man istället i lite för att stabilisera
> däcket så blev det stötigt och studsigt. Fast
> bra rull har det ju :)
>
> /Johan

Jo, sladdrigt och oförutsägbart är det. Är heller inget fan vanligtvis. Men det är ju hekton lättare än Dampf (kör 2,25") och det känns onekligen.

Nåsten time trial
Har jag spelat mina kort rätt nu så ska ett visst träd vara oskadliggjort inom kort. Mohahahaha!
Just ja, sen var det den där lilla detaljen med cyklingen också...

Hur som, tack på förhand till Uppsala kommun!

Nåsten time trial
Snart på en psykel nära dig!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    90.2 KB · Besök: 88
Nåsten time trial
Jaha, då har man känt på banan för första gången igår och andra gången idag!
Laddade ner gpx-filen och körde efter den... MÅNGA stopp och felkörningar första gången men några mindre andra gången. Första gick på 47.40 och andra 39.15 men nu börjar man hitta så nån minut ska man väl kunna kapa!

Hoppas jag fick till en happy-korrekt montering av mobilen :-)

P6280056.JPG

Bortförklaringar tors: aldrig varit på banan, dåligt fäste med mina RR, knäppande vevparti, druckit för lite, mm.

Bortförklaringar fre: nästan aldrig varit på banan, hm, vevparti fixat (knäpptyst... haha) bra fäste... vad ska jag skylla på... just ja!! Glömde happy-kedjestagskyddet hemma!

Nåsten time trial
Hur är det nu man ska köra vid röda dunken? Vad jag vet finns det tre alternativ, rakt på tills man kommer ut till sex-korset, höger strax innan alternativ 1, så att man kommer ut nedanför branterna och får korsa lite fallna träd eller höger lite innan så man åker ovanpå "höjden" eller branten och inte får det första lilla steget i alt 1 & 2.

Edit: nu med karta

Bilagor

• röda dunken2.jpg
    röda dunken2.jpg
    88.6 KB · Besök: 121
Senast ändrad:
Nåsten time trial
Fin karta :)

Jag tror att jag kör alternativ 2. (ända fram till dunken/grillplatsen och där 90 grader höger ner mot fallet träd (som jag alltid fegar och rundar).

/Johan

Nåsten time trial
s skrev:
> Ut och kör nu.
>
> Ser fram emot en ny rekordtid!

Nej, något rekord blev det inte. Måste slipa lite på tekniken först :). Lyckades iaf ta KOM på Strava.

27:00 på 26" HT enligt min klocka.

Men lite flyt borde jag kunna plocka den sista minuten. Tappade en hel del på sista halvan.

Nåsten time trial
Japp, trädet är borta (passerade i lite lugnare tempo för ett par dagar sedan).

Grymt kört Lukas! Snart ryker martinpetters tid (och då har han lovat att komma och köra igen).

/Johan

Nåsten time trial
34.40 igår och idag på "ny" cykel 32.17.

Bortförklaringar: ny cykel, sjunkande sadelstolpe med dh-stuk på slutet (sjuukt jobbigt för benen), skramlande bakbroms pga tappad fjäder, böjt växelöra i mitten nånstans...

Nya tag imorgon (med skiftnyckelriktat öra...) om jag hinner måla huset innan cykling innan födelsedagsfika mitt på dan!

Nåsten time trial
27.55.
Fungerande material den här gången och kanonförhållanden (som vanligt den här sommaren hittills, ta i trä). Enda bortförklaringen skulle möjligen vara sista glaset vin igår.

Nåsten time trial
Ojdå, sorry! Trodde inte man fick vara med på topplistan om man inte var under 30 :-)
Ja, torrare blir det nog inte! Vore iofs skönt om sista surhålet torkade upp så slapp man skita ner cykeln varje gång.

Torrt, 26", fs.

Köpte mig en begagnad Trek Remedy för att testa andra änden av stigcyklar. Var ju lite skillnad min Pitpro XC2...
Nästa cykel ska vara mittemellan och då blir det perfekt :-)
Skönt med begagnat så man kan testa utan att bli utfattig pga värdeminskning.

Nåsten time trial
Tog en halvseriös träningsrunda och klockade TT-banan mest på skoj. Öl och Gin igår kväll var väll kanske den bästa uppladdningen heller precis. Riktig seg start. Det kändes dock bättre och bättre ju längre jag körde.
Tiden blev skapliga 29:21. Personbästa och 1 sekund efter Henrik. Hur gick det till?
FS 29" såklart.

Det är väldigt torrt i Nåsten nu. Till och med det djupaste surhålet börjar torka ut. Bara lite fukt kvar i botten.

Nåsten time trial
Öl och gin säger du...
Den laddningen kan jag tänka mig att testa :)

Bra tider på löpande band nu.

Man kanske måste masa sig ut en sväng.

/Johan

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Ojdå, sorry! Trodde inte man fick vara med på topplistan om man inte var under 30 :-)

Det får man absolut och 31:47 är verkligen ingen dålig tid.

Framförallt så är jag inte längre sist på listan. Tack för det! =D

Skämt åsido så är det väll kul även för de lite långsammare kan kunna jämföra sig mot varandra. Jag skulle gärna se tider på Ade och -XIII- också i listan. De börjar bli snabba nu.

Nåsten time trial
Bra tider igen!

Jag gjorde också ett seriöst försök i dag. Första tredjedelen gick bra sen gjorde jag "otb:n från helvetet" på sista spången innan det korta skogsvägspartiet. Fick cykeln i nacken och bromshandtaget lossnade, sen la jag ner och fegcyklade resten.
Nya "kortare" linjer dyker upp, det märks att det hetsas en del :-)
Tror jag mötte "-XIII-" på slutet, en annan gubbe med oflyt. Ge inte upp, nästa gång då jv!

Nåsten time trial
HiLo skrev:
> Bra tider igen!
>
> Jag gjorde också ett seriöst försök i dag.
> Första tredjedelen gick bra sen gjorde jag "otb:n
> från helvetet" på sista spången innan det korta
> skogsvägspartiet. Fick cykeln i nacken och
> bromshandtaget lossnade, sen la jag ner och
> fegcyklade resten.

Aj, aj, det lät inte bra.

> Nya "kortare" linjer dyker upp, det märks att det
> hetsas en del :-)

Ja, jag har sett det också. Jag var faktiskt duktig och körde stig och spång runt flera surhål. Väldigt lockande annars att bara dra på.
Det finns några nya genvägar på andra delen av Lasses också.

Funderade faktiskt på om man skulle sätta upp några diskreta skyltar på några platser.
Nu är t.ex. originalstigen farbar nedför hällen som ligger efter steget som är på slutet av andra delen av Lasses, d.v.s. strax innan man passerar sista vägen.

Men det är klart, vill man fuska på riktigt så är det ju bara att sätta ut 24:07 eller nått i tråden =)

> Tror jag mötte "-XIII-" på slutet, en annan
> gubbe med oflyt. Ge inte upp, nästa gång då jv!

Den mannen ger inte upp i första taget. =D

Nåsten time trial
Jag tappade själva pumphandtaget med "pistong" till min Blackburn pump under min framfart längs Nåsten TT i går.
Om ngn hittar hojta till.

Nåsten time trial
s skrev:

> Funderade faktiskt på om man skulle sätta upp
> några diskreta skyltar på några platser.

Hmm, funderat på det också men man bör nog fundera på det ett tag till.
Det är ju naturreservat och inte tillåtet att sätta upp snitslar etc.
Alternativet är kanske att prata med markägare/kommun om lov.
Själv kan jag tycka att lite av charmen med "Lasses slinga" är att den inte är uppmärkt.

Det märks att det är många som cyklar mtb, körde gula stigen tillbaka i går och mötte sju pers. Kanske läge att vara extra snälla mot naturen och människor som vistas där för att minimera risken för att vi som grupp får dåligt rykte. Träffade tex en gubbe i Lunsen i söndags som hade uppfattningen att det är mtb:are som kör sönder spängerna.

> Nu är t.ex. originalstigen farbar nedför hällen
> som ligger efter steget som är på slutet av
> andra delen av Lasses, d.v.s. strax innan man
> passerar sista vägen.

Ja , tänkte på det också, kul att köra igen. Nu är det bara röda dunken som skall tillbaka :-)

Nåsten time trial
HiLo skrev:
> Själv kan jag tycka att lite av charmen med
> "Lasses slinga" är att den inte är uppmärkt.

Jo, jag håller med.

> Träffade tex en gubbe i Lunsen i söndags
> som hade uppfattningen att det är mtb:are som
> kör sönder spängerna.

Tror dessvärre att han har rätt. Plankorna sitter lite för brett isär på vissa ställen vilket gör att smala dubbdäck sjunker ner ganska djupt och river frisk i glipan. Kände det själv vid ett par tillfällen i vintras att däcket inte riktigt fastnade men gick djup och rev bra på plankorna.

Fast det är å andra sidan inte till men för de gående. Så kobent är nog ingen. Det är bara vi cyklister som får lida av att glipan blir för bred.

> Nu är det bara röda dunken som skall tillbaka

Ja, vi får skramla till en ny och lägg dit. =D

Nåsten time trial
-XIII- skrev:
> Man får placera ut pinnar som pilar diskret enligt klassiskt scoutmanér. Snitslar är fult.

Ja, det kan man ju alltid göra.

Eller lägga ett träd över genvägarna. =)

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
> Ja, det är verkligen kanonförhållanden nu.
> 26:09 ikväll trots en skaplig vurpa och inga
> "kortlinjer" (mig veterligen) ;)
>
> /Johan

Fortfarande på stel singel speed?
Imponerande!

Nåsten time trial
Lulle skrev:
> Fan. Då måste man fettocykla igen då...

Det ser vi fram emot :)

/Johan

Nåsten time trial
Gick ut hårt för att plocka den där sekunden på Henrik. Resultat: 26:53
FS 29

Bättre uppladdningen den här gången...

Lulle skrev:
> Fan. Då måste man fettocykla igen då...

Ja, du har ju värsta gubbe-tiden.

Nåsten time trial
s skrev:
Resultat: 26:53

Nu får ni sluta, det är inte roligt längre.
Gör nått vettigt på semestern. :-)

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Nä om man skulle göra ett försök till idag! första försöket mot klocka 36:44 i tisdags, å det känns som att det går att slipa en aning på den...
Dok inte dom bästa förutsättningarna, upp 04:50 sen jobba ute i solen hela dagen, hemma 17:30, å sen ut! Lär väl få till en bättre tid på semestern hoppas jag:)

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
> HiLo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fortfarande på stel singel speed?
>
> Japp.
>
Vad kör du på för utväxling?

Bra kört Ade, vill du in på listan eller skall du slipa först?

Tillbaka
Topp