Nåsten time trial

Nåsten time trial
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Att du var en sån hejare på tyska :-)
> /johan

Hästägarn är så grym att han kan tyska ord som inte finns.

Nåsten time trial
Ok, nu kollade jag på Stravas hemsida där man kan se alla gånger man kört ett segment och där syns allt. I appen kollade jag alla Nåsten-rundor ett år bakåt och ingenting! Hittar inte segmentet på något sätt heller utom via Jojjes länk. Ska forska vidare för det här har stört mig ett tag.

33.42 var årsbästa den 22 jan :-)

Nåsten time trial
s skrev:
> JojjeM skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Att du var en sån hejare på tyska :-)
> > /johan
>
> Hästägarn är så grym att han kan tyska ord som
> inte finns.

Jepp. Schwalbe, Continental, Canyon, etc etc.
Var en tyskdag igår. Blir amerikanskt idag.

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Var har NTT tagit vägen i Strava egentligen? Ser
> den ingenstans :-(

Den ligger som "hidden segment" längst ner. Klicka där och sen "unhide" så kommer den synas igen. Om tillräckligt många gör det så bör den komma upp som vanligt igen. Det är stravas sätt att rensa bort multiplar och andra skitsegment.

Nåsten time trial
Ah, tack så mycket! Ser ingen "unhide" i mobilen men verkar räckt med att trycka på "show hidden segments" för nu ser jag Nåsten Time Trial i mina aktiviteter igen :-)
Ska kolla efter unhide nästa gång på en dator så jag drar mitt strå till stacken!

Nåsten time trial
Körde också ett varv förra veckan. Det som en gång var Nåsten TT "single track" är mer ett "multi track" Jäklar vad det har genats i hörnen, nu finns det ju alternativa vägar runt flera trixigheter. Onödigt slitage på skogen, har faktiskt lite dåligt samvete över tidstråden. :-(

edit: onödigt slitage på skogen inte cykeln

Senast ändrad:
Nåsten time trial
HiLo skrev:
> Körde också ett varv förra veckan. Det som en
> gång var Nåsten TT "single track" är mer ett
> "multi track" Jäklar vad det har genats i
> hörnen, nu finns det ju alternativa vägar runt
> flera trixigheter.

Hmm, jag hade sånt tunnelseende igår så jag tänkte faktiskt inte på det. Men jag försöker vara noga med att köra 100 procent hederligt :)

> Onödigt slitage på skogen,
> har faktiskt lite dåligt samvete över
> tidstråden. :-(

Äsch, det ska du inte ha. Skogen klarar sig nog.
Men det är intressant vilket genomslag det har fått, även utanför happymtb. Tror att Nåsten TT är ett vidare känt begrepp än gamla Nåstenklassikern :)

/Johan

Nåsten time trial
Jo skogen klarar sig. Tänker mer på att det gäller att hålla andra skogsintressenter som svampplockare,hundägare, joggare, skogsägare etc, på gott humör.
Trist om folk som hävdar att vi mtb:are sliter och stör i skogen får vatten på sin kvarn.

Nåsten time trial
Jag hoppas jag kör som man ska. Har följt råden i tråden om de ställen där alla inte var eniga. Det är ju svårigheterna som är roliga! Köra på tid och fuska är som att dopa sig och sånt håller inte cyklister på med…

Nåsten time trial
Idag var en stor dag då jag klarade hela utan någon fotisättning för första gången :-D
Även PB med 28.48 så årets mål på 27 närmar sig! Måste bara invänta lite kallare väder för jag kroknar i värmen…

Skiter i bortförklaringar idag för det gick ju bra :-P

Eller vänta förresten, jag drack ju några öl igår och har fortfarande en slang i bakdäcket då Neil hade slut på gucka. Ihop med värmen, en knakande sadel och chokladen glömd hemma var det nog +2 min så jag har egentligen klarat sub27 redan :-)

Edit: jag cyklar numera på en 29" fs och skulle klassa underlaget som väldigt torrt med inslag av några icke upptorkade surhål. Dock var det torrare på eftermiddagen när Conan körde snabbare än mig.

Senast ändrad:
Nåsten time trial
5kral skrev:
------------------------------------------------
> Är det inte nån som kör med en sån där
> actionkamera och kan slänga upp en ortodox
> NåstenTT-slinga på youtube? Det vore nice!

+1

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Jaha, nerpetad ett hack igen…
>
> Får väl prova igen nån dag :-)

Det var därför jag stack ut. Jag blev kränkt och fick vänta lite med kiren. Men nu känns allt bra igen.
Conan

Nåsten time trial
28.34 och det var fortfarande så varmt att jag blev snurrig och slog i en pedal så hårt att jag nästan tappade luften… Ett klantigt stopp till blev det så tiden hade nog blivit 27.56 annars!
Fortfarande 29", fs och torrt men lite blötare än när Conan körde :-)

Nåsten time trial
TT:n i ropet igen, härligt! Testar en sväng i em kväll om jag lyckas komma iväg innan regnet. Känns rätt ofarligt för topptider dock. Är det ok att köra ursäkterna redan innan?

Nåsten time trial
5kral skrev:
> Nice, vill ocksp testa! Är det svårt att hitta
> eller borde det gå att följa gps-spåret som
> finns upplagt i endomondo?

Det går absolut att följa endo-spåret. Men kanske inte i fullfartstempo. Jag skulle säga att det behövs någon lugnare genomåkning då det är rätt mycket vägval. Har iofs blivit mer uppåkt nu men jag tyckte det var lurigt de första gångerna.

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Det är ju tyvärr inte bara rätt väg som är
> uppåkt… Finns rätt många varianter på banan
> :-)

Om det finns ett svårare alternativ så är det i princip alltid det som gäller!

Nåsten time trial
5kral skrev:
> Meh, varför sa ingen att det skulle bli regn!? ;)

Sa jag inte...?
Veloteks suspension for dummies-kväll räddade mig. Hade glömt att den var idag.

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Meh, varför sa ingen att det skulle bli
> suspension for dummies-kväll!? ;-)

Följ Velotek på fejjan. Kan bli mer kul grejer framöver lät det som.

Nåsten time trial
Lär nog cykla imorgon…

och resten av alla torra dagar…

och alla blöta…

Bra kört förresten :-)

För bra…

KOM på lasses också, inte illa! Du måste ju köra fruktansvärt fort på andra delen eftersom du är 14 sek efter Jojje på första delen och sen snabbare totalt!

Senast ändrad:
Nåsten time trial
Hetsjägar´n skrev:
> Tackar! Det är tack vare nya
> dämparinställningen från igår ;-)

Strö salt i såren bara ;-)

Nåsten time trial
dnleriksson skrev:
> Du måste ju
> köra fruktansvärt fort på andra delen eftersom
> du är 14 sek efter Jojje på första delen och
> sen snabbare totalt!

Fast att köra det där rotstöket på slutet med helstelt när man redan gasat 20 minuter måste ju vara fruktansvärt. Man är inte helt teknisk på slutet.

Edit. Äh, fattade fel. Du menar på Lasses. Hade en liten vurpa uppför branta hällen och fick lubba lite, vilket kostade någon sekund.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp