Nätbutik - www.bike-discount.de

• Trådstartare Trådstartare WFD
  • Start datum Start datum
Ja de har sänkt grundfrakten från 15 till 10 euro igen (ganska nyligen). Sen har de väl billigare frakt vid högre belopp?

Senast ändrad:
Det har varit 10 euro för alla beställningen jag har gjort i 2024.

Jag hade dock problem med DHL i slutet av förra året. Paketen kam hem isf till ombud. Så jag bytte tillbaka till DPD.
Gjorde en beställning från BD i veckan, fungerade smidigt att styra om DHL från hemleverans till ombudet istället. Men det är klart om man beställer stora saker som en cykel kanske det inte går.

Gjorde en beställning från BD i veckan, fungerade smidigt att styra om DHL från hemleverans till ombudet istället. Men det är klart om man beställer stora saker som en cykel kanske det inte går.

Jag beställde något små. Men jag tror/hoppas att det var ett temporärt problem.

Nu finns det återigen prisvärda Cube-ramar hardtail 29" och 27,5" hos Bike-Discount.

För flera år sedan så hade dom ju ganska stort sortiment av nya ramar för dom som ville bygga själv från scratch. Men sen försvann ramarna ur sortimentet ca 2019/20- och framåt för att nu nyligen ha återkommit. Även lite Radon-ramar finns.

Av Cube-ramarna verkar det mest vara överblivna Analog- och Attention-ramar av modellår ca 2022-2023 ser jag vid en snabb sökning. Finns flera olika modeller, färger och storlekar. Tyvärr "gammaldags" hjulinfästning med QR 135mm men åtminstone för BSA-gängat vevlager och med tapered styrhuvud på alla! Gaffelvinkel 68,5 - 69 grader. Ganska prisvärt ändå (anser jag) för ca 100-130 Euro/st om man vill ha en ny 29" (storlek XS och S har 27,5") HT-ram till ett personligt bygge.

29"-ramar här:

27,5"-ramar här:

Senast redigerad av en moderator:
Nu finns det återigen prisvärda Cube-ramar hardtail 29" och 27,5" hos Bike-Discount.

För flera år sedan så hade dom ju ganska stort sortiment av nya ramar för dom som ville bygga själv från scratch. Men sen försvann ramarna ur sortimentet ca 2019/20- och framåt för att nu nyligen ha återkommit. Även lite Radon-ramar finns.

Av Cube-ramarna verkar det mest vara överblivna Analog- och Attention-ramar av modellår ca 2022-2023 ser jag vid en snabb sökning. Finns flera olika modeller, färger och storlekar. Tyvärr "gammaldags" hjulinfästning med QR 135mm men åtminstone för BSA-gängat vevlager och med tapered styrhuvud på alla! Gaffelvinkel 68,5 - 69 grader. Ganska prisvärt ändå (anser jag) för ca 100-130 Euro/st om man vill ha en ny 29" (storlek XS och S har 27,5") HT-ram till ett personligt bygge.

29"-ramar här:

27,5"-ramar här:
Fast det är ju perfekt med en äldre standard för den(jag) som har gammalt mög liggandes 😜

Senast ändrad:
Fast det är ju perfekt med en äldre standard för den(jag) som har gammalt mög liggandes 😜
Absolut, en bra poäng.
Jag har egentligen inget emot QR bak, det viktigaste är att det finns möjlighet att kunna ha en stabil TA-axel fram, där den gör mest nytta.

Däremot upptäckte jag nu att bromsinfästningen är Flatmount på alla Cube-ramar. 😕 Det sätter ju vissa begränsningar.

Fast det finns ju iofs SLX och XT (och även andra billigare) kompletta bromssatser med PM/FM att tjöpa för den som inte mixtrar med lösa bromsok.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp