Näthat!

Koltrasten

Aktiv medlem
Näthat!
Tycker att vi här på "Happy", hitintills varit förskonade ifrån fenomenet "Näthat". Visst har vi här på forumet, gnabbats om än det ena och än det andra. Men enligt min uppfattning får vi ibland tåla "Käftsmällar" om vi utdelar dylika själva! Tycker personligen att detta är sunt. Visst har vi vissa element på "Happy", som ständigt kommenterar med: "Ha, Ha..."
Men detta är som myggplågan bara att vifta bort!
Men nu har jag fått mejl, som korrelerar till klimatfrågan här i forumet. Dessa kan möjligen komma ifrån "Köp&Sälj", där jag lämnat ut min adress. Tycker bara det är så lågt att inte kunna stå för sina åsikter, utan gömma sig bakom fega alias!!!

Näthat!
Japp det är som fejjan , fegisar bakom skärmarna men i verkliga livet är de int så tuffa .

Någon "juvel" la ut en video (på en lastbilsgrupp på fb) jag gjorde på ett arbetsfordon för å visa de gamla skadorna & att jag int köra på nå . Nu någon dag senare så inser jag att det var "chefen" för åkerier som blev helt cp .
Förövrigt så får jag iof tag i facket å polisen imorrn å sätter dit den lille skiten för arbetslivs kriminalitet , de var upptagna idag på facket men Arbetsförmedlingen svarade iaf .

En ska hållas Skyldig för all sin Aktivitet i Livet å he ska int kunna finnas en möjlighet att "gömma" sig . Jag vill ha BankID inlogg på happyride å ja på allting faktiskt just för att Radera övriga kriminella & bedragare ur livet .

Paul-Roger Nilsson

Näthat!
Näthatt

1787033282014.webp

Näthat!
Klistra in dom i tråden, så att alla kan skratta åt larvet.
Visst, men problemet är väl att det nog inte upplevs som "larv" när man blir utsatt för sådant. Troligen var det inte heller alls avsett som larv av avsändaren, utan något värre.

Någon "juvel" la ut en video (på en lastbilsgrupp på fb) jag gjorde på ett arbetsfordon
Sicket as du verkar ha råkat ut för. Hoppas det löser sig på ett bra sätt för din del.

Näthat!
Pöbelhopar och mobbing, är kända och dokumenterade sedan romartiden. Men förekom säkert mycket tidigare än så! Men det behövs alltid anstiftare, som livnär sig på fenomenet och kan dra till sig likasinnade.

Vilka är då dessa individer och vad kännetecknar dessa. Frågan är inte alldeles enkel, så därför har jag lagt ner en del tid på att söka förklaringar på fenomenet. 3 punkter framstår dock som utmärkande drag för denna grupp.

1. Svag självkänsla.
2. Rädsla för utanförskap.
3. Behov av bekräftelse.

Som individer, är så gott som alltid dessa figurer svaga. Men i grupp oberäkneliga och därmed farliga.
Vem har inte sett, eller hört talas om vad som kan ske på fotbollsarenor, när "vi och dom hatet" får ta över via sk "Huliganer". Då rör det sig om ett fåtal som besöker arenorna, inte för sportens skull, utan för i stället agera som grupp i syfte att sabotera. Givetvis skrämmer fenomenet bort bla barnfamiljer ifrån arenorna. Vidare förstörs nöjet för betalande besökare, som kommit för se sina lag spela!

Numera har fenomenet flyttat in på det sk "Nätet" och definitivt kommit för att stanna. Därmed har vi fått ett nyord, som heter "Näthat". Trots detta är mekanismerna exakt dom samma som under Romartiden.

Problematiken finns numera på alla forum inom sk "Sociala medier". För vissa människor blir dessa yttringar många gånger förödande. Bla för skolelever där vardagens händelser under skoldagen, lever vidare under kvällen via yttringar på nätet!

Vad kan man då göra åt fenomenet? Svaret är enkelt: Ingenting! Varför? Jo så länge människor kan agera anonymt, under tagna alias, så står portarna vidöppna! Det krävs astronomiska arbetsinsatser ifrån ansvariga
för att stävja fenomenet och dessutom vilja. Vilket många gånger verkar saknas.

Givetvis är inte heller vi här på "Happy Ride" förskonade ifrån fenomenet. Detta vore ett önsketänkande av utopiska dimensioner. Man vill ju tycka att alla som postar på "Vårt" forum, har eller har haft ett intresse kring våra muskeldrivna tvåhjulingar, eller ibland tre hjul eller tom fyra hjul. Ibland med batteri backup.

Tyvärr verkar det inte förhålla sig så. Man kan lätt slinka in på forumet, som en trojan och eller med en cykelbild komma in och kommentera på trådarna. I min värld, vore den enklaste lösningen att alla fick uppge sina namn, utan alias att gömma sig bakom. Är övertygad om att tongångarna skulle bli helt annorlunda.
Skulle det i framtiden bli så, vore det en dag att fira!

Näthat!
...
Tycker bara det är så lågt att inte kunna stå för sina åsikter, utan gömma sig bakom fega alias!!!
Naturligtvis är näthat inte ok, dock:
Om du nu tycker det är fegt med alias som gömmer användarens identitet, varför valde du Koltrasten som alias och inte ditt riktiga namn?

F.ö. gäller fortfarande att det är rekommenderat att OT-märka trådar som inte handlar om cyklar/cykling.

Näthat!
Inte helt lätt det där. Vi är många som inte är anonyma, men heller inte jättetydliga med vilka vi är. Du Koltrasten är också ett exempel på den kategorin. Tror forumet skulle krympa avsevärt om man var tvingad att berätta för alla tjuvar som läser vart man förvarar sin cykel.

Näthat!
Om du nu tycker det är fegt med alias som gömmer användarens identitet, varför valde du Koltrasten som alias och inte ditt riktiga namn?

F.ö. gäller fortfarande att det är rekommenderat att OT-märka trådar som inte handlar om cyklar/cykling.
Det går ju dessutom att ignorera både användare och trådar. Lex @HåkanC.

Näthat!

Svar: Roland Sandström, Råhagsv 91 43494 Vallda.

Duger svaret?

Vågar du "GoranS" uppge ditt eget namn och adress. Eller är du för feg? Eller vill du uppge svepskäl. Det sistnämnda brukar visa vem du är ändå!

Näthat!
Stort tack för dina svepskäl och bevis för din feghet! Det visar tydligt vem du är. Även om du inte uppger din identitet. Nu vet iaf alla som läser den här tråden vem jag är. Så kritisera inte mig i fortsättningen för att gömma mig bakom något fegt alias!

Näthat!
Stort tack för dina svepskäl och bevis för din feghet! Det visar tydligt vem du är. Även om du inte uppger din identitet. Nu vet iaf alla som läser den här tråden vem jag är. Så kritisera inte mig i fortsättningen för att gömma mig bakom något fegt alias!
Det är du som kritiserar personer för att gömma sig bakom alias, inte jag.

Notera även att inledningen på ditt inlägg faller väl inom ramarna för personangrepp.

Om du är väldigt nyfiken på min identitet kan du säkert luska ut det utan alltför stora problem. Inte för jag vet vad du ska med informationen till.

Tillbaka
Topp