Natt Cupen Stockholm

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum

hm

Aktiv medlem
Natt Cupen Stockholm
Natt Cupen Stockholm
En mtb-cykel träningsserie som går när höstmörkret lagt sig över landet och cyklisterna fått ordning på sina lampor.
Så se till att ha dina batterier laddade, kom och ha kul och kör dig trött tillsammans med andra
Har 3 natt delrace inplanerade än så länge på 3 helt olika typer av banor. Kanske blir fler om jag orkar...
Den första går 25/10 och sen fyller det på med nya varannan vecka, för att inte krocka med norrorts lightbuld som går dom andra jämna veckorna.

Nr #1 25/10 Börjar med klassisk stigcykling uppe vid nackamasterna för att kanske locka nån happyit till att cykla längre än 500m i ett sträck.
https://happyride.se/kalender/2228/

Nr #2 9/11 skogsdunge vid Skarpnäck, liten tajt bana, mycket sväng , några små klättringar och små hopp.
https://www.strava.com/segments/13273307 — skarpnäcksbanan -16

Nr #3 23/11 Högdalstoppen. Många höjdmeter/varv, dh light ,berms, små hopp , stenkista delux, skogsstig mm "mästerskaps xco bana"....
https://www.strava.com/segments/13348771 — Ssr #3

https://www.facebook.com/groups/928462410590898/

Senast ändrad:
Natt Cupen Stockholm
Kollade på bilderna på fb. Tyckte det såg ut att vara rätt hårt!
Har bara helstel 26". Känns som det krävs lite kralligare hoj än så. Eller går det smyga förbi?

Natt Cupen Stockholm
Det ser ut som att det fortfarande går att kombinera med tisdagsrajdsstart och apres bike a 5 stöl. Jag vill vara med, men om det blir jobbigt tänker jag övergå i att häckla svetton längs östervägen. Då jag inte är helt hundra på att jag hittar, kommer banan vara markerad?

Natt Cupen Stockholm
desmo sa:
Har bara helstel 26". Känns som det krävs lite kralligare hoj än så. Eller går det smyga förbi?

Är kanske inte det bästa valet av cykel på första racet uppe vid masterna även om det bara är måttligt stökiga stigar med Hellas' mått mätt ...men det går ju och borde inte vara några problem att ta sig fram.
på dom kommande racen vid Skarpnäck och Högdalen passar det något bättre med helstelt men segraren kommer nog knappast köra helstelt då heller ...

Natt Cupen Stockholm
jofahjalm sa:
Det ser ut som att det fortfarande går att kombinera med tisdagsrajdsstart och apres bike a 5 stöl. Jag vill vara med, men om det blir jobbigt tänker jag övergå i att häckla svetton längs östervägen. Då jag inte är helt hundra på att jag hittar, kommer banan vara markerad?

Klart du ska va med , finns en liten tanke att det ska gå att kombinera med tisdagsrajden.
Ja kommer va markerad med enduropilar och nån snitsel.
Svetton gillar att bli påhejade .

Natt Cupen Stockholm
hm sa:
desmo sa:

Är kanske inte det bästa valet av cykel på första racet uppe vid masterna även om det bara är måttligt stökiga stigar med Hellas' mått mätt ...men det går ju och borde inte vara några problem att ta sig fram.
på dom kommande racen vid Skarpnäck och Högdalen passar det något bättre med helstelt men segraren kommer nog knappast köra helstelt då heller ...

Jag har inga ambitioner att vinna utan ser det som ett riktigt bra mjölksyra-pass. Men jag vill inte slå mig sönder och samman trots det!

Natt Cupen Stockholm
Grymt!

Till skillnad från desmo hade jag önskat mig större möjligheter att slå mig sönder och samman än vad detta mastvarv erbjuder. Men man kan inte få allt...

Hur kommer det sig att tävligen kan kosta så lite? Vi sub-500-meters-cyklister förutsätter att öl ingår i anmälningsavgiften och då det bara kostar 20 kr kommer det bli jättesvårt att få der hela att gå runt?

Natt Cupen Stockholm
desmo sa:
hm sa:
desmo sa:

Jag har inga ambitioner att vinna utan ser det som ett riktigt bra mjölksyra-pass. Men jag vill inte slå mig sönder och samman trots det!

beror klart mer på dig än cykeln om du skadar dig, som sagt första racet kan det vara lite svårt att köra sig trött på helstel 26" på nästkommande race är det inga som helst problem att bli trött på och har du inga ambitioner att vinna är det bara att ta det lungt på en del ställen .

Natt Cupen Stockholm
jofahjalm sa:

Om du kör jofa känner jag mig nödgad att delta jag också trots att jag är ett AM-fetto som stävar fram i maklig takt. Och jag uppmanar samtidigt alla andra lönnfeta all mountain-cyklister att ställa upp för XCO är fantastiskt kul.

Natt Cupen Stockholm
19:30
Står här https://happyride.se/kalender/2228/
Samt en del annat.
Jag körde 2 varv på mastvarvet idag i hetstempo.
Krävs nog sin man att göra 4 varv på 50 minuter typ calle f eller dylig...
Men men får väl köra så gott man kan och se om man hinner ut på sista varvet innan jag stänger varvningen...
Och helstel 26" är inte snabbaste valet av cykel på det varvet.....

Natt Cupen Stockholm
Stream sa:
Om du kör jofa känner jag mig nödgad att delta jag också trots att jag är ett AM-fetto som stävar fram i maklig takt. Och jag uppmanar samtidigt alla andra lönnfeta all mountain-cyklister att ställa upp för XCO är fantastiskt kul.

Utmärkt! Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska gnälla på bandragningen eller helt enkelt fuska svinmycket för att rädda illusionen av den heder jag inte har.

Natt Cupen Stockholm
tjatjing... nu börjar det plinga till lite i swisch appen.
men ska strem och jofa verkligen köra olika klasser? nu när hetsen har dragit igång....

Natt Cupen Stockholm
Ah, där har jag redan tagit mig vatten över huvudet. På fyra varv blir man dessutom garanterat varvad och slipper köra alla varven. Om matchningen dessutom passar väl kan man köra den franska linjen nacke 1-östervägen och vara redo att häckla någon renlevavdsmänniska lagom till dennes målgång.

Natt Cupen Stockholm
Nähä börjar väl bli dags att hetsa lite nu va .
Vad ska man ha för däck och däcktryck..?
Ser ju ut att bli duggregn fram till på tisdag, så det blir kommer bli perfekt novemberkåsa stämning med vattenångadimma och starka pannlampor i mörkret.
Så se till att anmäla er nu när det vankas stigtävling och Inget grusvägsrally som det brukar .

Passade intro att nynna på när man är ensam kvar där ute i Stockholmsnatten.

Senast ändrad:
Natt Cupen Stockholm
Vi hade just en diskussion. Starttiden är listad som 19.21. Är det 19.21 för att man ska hinna cykla från tisdagsrajdsstart till tävlingstart, eller är det ett misslyckat försökt till att meddela att eventet håller på mellan kl 19 till kl 21? Om det senare, kan vi starta 19.21 istället?

Natt Cupen Stockholm
jofahjalm sa:
Vi hade just en diskussion. Starttiden är listad som 19.21. Är det 19.21 för att man ska hinna cykla från tisdagsrajdsstart till tävlingstart, eller är det ett misslyckat försökt till att meddela att eventet håller på mellan kl 19 till kl 21? Om det senare, kan vi starta 19.21 istället?

Ja skulle va 19-21.
samling efter 19 o start 19:30.

Tanken var att vi ska hinna få på oss en nummerlapp innan start.
Sen har jag flyttat starten upp till andra nackamasten .

20161024_205805.jpg

Natt Cupen Stockholm
Vilken är första och vilken är andra nackamasten? Gissar på den vid nacke 1 är starten? Jag tror vi ska kunna ragga upp några latenta smygsvetton vid tisdagsrajdsstarten

Natt Cupen Stockholm
Ja , den bortre masten då längst österut.

Banchefen och jag var ute och kolla om banmarkering syntes ikväll.
Fanns gått om reflexer i mörkret men följ dom här små som glimmar borde det gå bra även om dom inte sitter lika tätt som här.

20161024_210538.jpg

Finns några små huck på vägen också så om man är lagd ut det hållet kan man få luft under hjulen några 1/10 sekunder

20161024_210442_010_01.jpg

Lampa på styre och huvud är väl att föredra. Men har man bara en sitter den bäst på huvudet.

20161024_210338_003_01.jpg

Natt Cupen Stockholm
Jag och hugorojgard byter till klassen för riktiga cyklister och 4 varv. Ingen idé att vi harvar runt två varv när alla andra kör fyra.

Tillbaka
Topp