Nattpass

Nattpass
Att cykla på natten är kul och meditativt.
Börja med vägar du känner till. Ibland blir det svårnavigerat, då saker och ting ter sig annorlunda under spöktimmarna.

/E

Nattpass
53:12 skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som gett sig ut på nattrunda här? Bara
> sådär som träningspass. Blev lite sugen på det
> nu.

Se valfri Tisdagsrajd mellan oktober och april...

Nattpass
Gjorde det väldigt ofta för ett par somrar sen. Skitgött. Nästan ingen trafik, svalt och skönt, tyst och lugnt. Man kan brassa på när man känner för det och smygköra när det känns bättre, utan att man stör andra trafikanter. Dessutom är det kul när man drar förbi halvfulla festare utanför nattklubbarna i stan! :D

Nattpass
Nu uppenbarade sig tillfället för en ypperlig nattrunda. Kommit från jobbet klockan 00, ätit och vridit på dygnet så jag ändå inte kommer kunna somna förrän fram 07-08 (steg upp kl 15 och for till jobbet... fifan, det är så man skäms...) och solen lyser, tempen ligger äntligen inte på 0-5 grader nu på natten som det gjort hittills hela försommaren... eller vad man nu kan kalla den här årstiden här uppe. Helt enkelt perfekt upplagt, jag ska satsa på att köra en 6-7 mil iaf!

Nattpass
Kom iväg först halv 4 så jag vet inte om det kvalificerar sig som en nattrunda! Men i detta samhälle är ju natten förskjuten från midnatt som det var för några hundra år sen.

Såg 3-4 bilar på vägen under dom 2 timmar jag cyklade. Vid ett ställe ligger det en död älg nere i diket som har luktat djävulen där rätt länge nu. 30 maj var stanken riktigt stötande faktiskt. Nåväl, det intressanta var att när jag hade vänt och var påväg tillbaka låg det stora ben från den där uppe på vägen. Fick köra slalom mellan dom. Undrar vad det var för djur som släpat upp dom dit... kan ju inte ha varit kråkorna som alltid hänger där :)

Det är rätt sällan helt platt trots att det på det stora hela skiljer väldigt få höjdmeter. Här en halvmil innan rautasälven korsar E10an.
IMG_0069.JPG ht=725

Skoporr
IMG_0081.JPG ht=544

Nu är det godnatt.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp