Nattskiftets hall of fame

Crocko

Aktiv medlem
Tänkte att en liten tråd om varför det lönar sig att spendera på cykelprylar och inte fynda det billigaste man kan hitta. Mer är en gång händer det ju att det svider till i plånboken när man köper någon som man villhöver, men tänk om man köpt något från nattskiftet istället, det är ju samma grejer, kommer från samma form i samma fabrik, bara märket som saknas.
Vilka dråpliga berättelser kan vi dela med oss av när billigt inte blev så bra, och man behöver inte vara killen/tjejen i filmen eller brevet utan dela även med er om hur det gick för kompisen.

https://youtu.be/VZHWi2Ou5U8

Köpte en reservhjul på burk från Biltema.
Traditionellt raklödder i sprayflaska. En uppenbar nödlösning som såklart måste fungera om/ när den nu behövs.

Det första som hände var att den gängade plastförskruvningen lossnade från ventilen.
Drog dit en slangklämma och provade igen. Då lossnade slangen från flasknippeln.
Ny slangklämma och nytt försök.

Vid tredje försöket fick jag i guckan som var kvar, men drivgasen tröt ungefär halvvägs.

Lyckades dock i makligt takt ta mig till en mack som turligt nog hade Finilecburkar med mässingsförskruvning och solid anslutning.

Köpte en reservhjul på burk från Biltema.
Traditionellt raklödder i sprayflaska. En uppenbar nödlösning som såklart måste fungera om/ när den nu behövs.

Det första som hände var att den gängade plastförskruvningen lossnade från ventilen.
Drog dit en slangklämma och provade igen. Då lossnade slangen från flasknippeln.
Ny slangklämma och nytt försök.

Vid tredje försöket fick jag i guckan som var kvar, men drivgasen tröt ungefär halvvägs.

Lyckades dock i makligt takt ta mig till en mack som turligt nog hade Finilecburkar med mässingsförskruvning och solid anslutning.

Får mig osökt att tänka på nuvarande bilens reservhjulslösning eller kanske snarare bristen på, i händelse av punka så skall man koppla ihop en burk med punka guck med en liten kompressor som sen kopplas till ciggtändaruttaget och ser skall hjulet både lagas och pumpas på samma gång.
Jag ser verkligen inte fram emot att behöva testa den.

Tillbaka
Topp