Naturstigen i Jät, MTB? (Växjö Kommun)

Hej,

Någon som testat naturstigen i Jät längs med Åsnen och Agga ån? Södra delarna av Växjö Kommun.
http://www.stigoteket.se/stig.php?stig_id=412

Ska enligt webben vara lämplig för bla mtb.
Ska dit imorgon och tar nog rundan om det inte regnar allt för hårt...

1305018562_Naturstigen_Jat.JPG

Hej, sorry att jag inte återkopplade!
Jag cyklade den, bitvis dåligt skyltad och i och med att den har tre olika längder så skulle jag rekomendera att ni utgår från badplatsen och cyklar rundan medurs. (själv försökte jag börja rundan på norra sidan men blev inte klok av skyltningen och körde fel. Fick ta mig till badplatsen och börja om. Körde aldrig Lidhemssidan av aggaån men den är säkert fin också.)
Ok stigar, bitvis ganska stenigt vissa sträckor mer gräsbeklädd skogsväg, den småländska terrängen är ju väldigt platt (jmf med skogarna runt göteborg).
Kör hårt!

- Rundan borde kunna bindas ihop med stigar/skogsvägar runt Jätsberg, över mot Helgåkra - Åkerö -Uråsa - Lidhem, men det var trist väder när jag körde den så jag nöjde mig med naturstigen.

Jag cyklade ut till Jät från Rinkaby. Trodde det skulle vara typ 1.6 mik men det visade sig att det var 2.2 mil. Nåja väl där hittade jag badplatsen och gav mig på 1.2 mils slingan. Väldigt mycket sten och i vissa fall fick jag kliva av och bära för hjulen gick inte ens mellan.
Jättefin runda om man hade röjt lite till men absolut inte värt att cykla till. Nästa gång håller jag mig i Växjö och ger mig på Bellanders rundor som han har lagt upp.

Tillbaka
Topp