nerför i östergötland?

amarth

Medlem
nerför i östergötland?
Finns det något ställe man kan köra lite downhill på i östergötland, eller i närheten? Det behöver ju inte bara vara branta backar men det är endå mest nerför jag är ute efter (tänker ifall det finns några roliga leder man kan cykla där det finns lite roliga nerförsbackar?)
// simon

nerför i östergötland?
Hej,

det vore kul om tolvmannabacken kunde användas för lite dh. Numera så får man ju inte så mycket snö på vintern (undantaget detta år kanske) så det stället borde ju ha rätt stor potntial. Liftarna står ju bara där annars...

har ingen aning om någon har funderat i samma banor, men det vore kul med lite slingor där - även om det är en bit till rimforsa.

[edit]
även backen i norrköping tycker jag borde användas för utförsäkning på sommaren

/e

Senast redigerad av en moderator:
nerför i östergötland?
hejsan detta är Per Ljung i CK Antilopen i Norrköping...

Vi har nyss röjt banan i yxbacken i nkpg som nu är redo för att köras på. Det finns två olika nedfarter samt rum för att bygga en till om man skulle ha tid till det. Det vi behöver nu är bara lite hoppbygge över några snökanonrör som är på ca en halvmeter över marken, det finns redan massa material vid backen så det är bara att börja spika.
Vad det gäller liften så ska vi höra med de som sköter om den (vi har kontakter)...

OBS!! Vi planerar även att bygga en stor DIRT i nkpg vid Himmelstalund som kommer innehålla två stora hopp samt en sågspånshög (fungerar som foampit)! Vi kommer börja bygget om ca 2 veckor och alla är välkomna att bygga annars blir det ju inget... Vi har snackat med kommunen och det är dom vi väntar på just nu. ANMÄL ER TILL MIG OM NI ÄR INTRESSERADE!

Per Ljung
0730-488411
per.freeride@gmail.com

Tillbaka
Topp