Ni som cyklade Vättern 2021!

• Trådstartare Trådstartare P.R
  • Start datum Start datum

P.R

Medlem
Jag valde att inte cykla Vättern 2021 med den nya bansträckningen och missade även möjligheten att göra det i september. Jag är dock väldigt nyfiken höra hur ni upplevde det och om skillnaderna att cykla den nya banan vs den gamla samt att cykla i september istället för juni. Vad missade vi soffliggare?

Tack på förhand och bra jobbat!

Jag upplevde avslutningen som väldigt mycket trevligare än tidigare år. Visst att det var en eller ett par backar men vägarna var riktigt trevliga.
Borta var nästan allt åkande på öppna 2+1-vägar som tidigare inneburit trafikstockning med bilar och långtradare. Farliga situationer och onödiga konflikter.

edit: Jag körde i ett större gäng, Team Mustasch, som gick in på strax under 9 timmar.
edit: skönt nog var det medvind från Askersund till Motala. Nördinfo: jag var med och roterade hela varvet bland de 8-10 längst fram (Jag var lite Kapten) Från Motala till Askersund hade jag 35,8km/h avg med 212w. Från Askersund till Motala (typ sista 55km) hade jag 36,3km/h på 211w. Vi var då dock bara 5-6st kvar som roterade sista 60km ish

Senast ändrad:
Backen på slutet var en fin åkbacke. Bara att mata på (säger jag som en vanlig motionär). Det jobbiga var att det var kallt på morgonen. Startade innan 6 och temperaturen var nere på 3 grader så körde man hela natten så kan det ha varit jobbigt.

Ruskigt kallt på natten, minusgrader i Jönköping och Karlsborg.

Nya sträckningen... Jag tycker inte backarna var så blodiga, men det kändes långt på slutet.

Tillbaka
Topp